NL domein met "eisen"

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:53
Hej,

Ik wilde binnenkort een .NL domeintje reggen, maar er zijn een paar voorwaarden:

Ik zoek een bedrijf die voor me kan reggen, dns, maar GEEN hosting.
Het moet mogelijk zijn om in te loggen via een soort van control panel, waar ik de redirects kan instellen, subdomains kan aanmaken etc. etc
En het zou ook mooi zijn als ik onbeperkt email-forwards kan aanmaken en beheren.

Ik heb niet de beschikking over een KvK nummer.

Het gaat me erom dat ik ook geen maandelijkse kosten heb, alleen puur een bedrag van €10 - €15 per jaar.

Via webhosters oid was dit niet te vinden, aangezien ze er niet bij hebben staan of je zelf makkelijk je forwards etc kunt beheren...
En om elke hoster te gaan mailen schiet ook niet op ;)

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Geen hosting maar wel e-mailforwards? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Is toch wel haast hosting waar je het over hebt hoor. Komt zelfs dataverkeer bij kijken voor dat e-mailforwarden.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Om Kertje te quotten ...
Op donderdag 18 juli 2002 11:41 schreef Kertje het volgende:
Zie eventueel www.webselect.nl en www.webhosters.nl

• Xandrios
Op donderdag 18 juli 2002 13:33 schreef intert0y het volgende:
Geen hosting maar wel e-mailforwards? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Is toch wel haast hosting waar je het over hebt hoor. Komt zelfs dataverkeer bij kijken voor dat e-mailforwarden.
het gaat me erom dat ik WEL een aantal emailadressen kan gebruiken van het domein, maar dat ik de hosting gewoon op m'n eigen @home space wil doen...
Op donderdag 18 juli 2002 13:35 schreef [Airwolf] het volgende:
Om Kertje te quotten ...
[..]
om mezelf te quoten:
Op donderdag 18 juli 2002 13:32 schreef Cutebritney het volgende:

Via webhosters oid was dit niet te vinden, aangezien ze er niet bij hebben staan of je zelf makkelijk je forwards etc kunt beheren...
En om elke hoster te gaan mailen schiet ook niet op ;)

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Op donderdag 18 juli 2002 13:37 schreef Cutebritney het volgende:
om mezelf te quoten:
Sorry verkeerd gelezen.

Maar je kan daar toch wel de meeste van je eisen invullen.
En dan kijk je bij de overgebleven hosters (zullen er vast niet veel zijn) welke jou het meeste bevalt.

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 13:32 schreef Cutebritney het volgende:
Het gaat me erom dat ik ook geen maandelijkse kosten heb, alleen puur een bedrag van €10 - €15 per jaar.
:Z

Verwijderd

doe eens serieus joh... denk je nou echt dat je dat allemaal krijgt voor dat geld?

los daarvan heb je zonder kvk niet zoveel te eisen, maar ben je flink afhankelijk van hoe lief je provider is :)

• Xandrios
Op donderdag 18 juli 2002 13:47 schreef Kertje het volgende:

[..]

:Z
Er zijn er zat die dit aanbieden voor deze prijs...
Maar ik wil dus zelf de forwards etc kunnen veranderen, en niet afhankelijk zijn van wanneer de provider z'n mail leest...

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Is http://www.sidn.nl niet iets voor jou?

Used to be Down Under... Foto gallery

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 16:43

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 14:10 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Er zijn er zat die dit aanbieden voor deze prijs...
Maar ik wil dus zelf de forwards etc kunnen veranderen, en niet afhankelijk zijn van wanneer de provider z'n mail leest...
so? er is geen enkel serieus bedrijf dat jou tegen bijna kostprijs een domeintje wil aanbieden en ook nog is een mogelijkheid wil geven om van alles met je domein te doen. Alleen al incasseren kost al qua administratie kosten meer dan de winst die men er dan op kan maken (nogmaals, bij een serieus bedrijf en niet een studenten bedrijfje). Misschien denk jij dat bedrijven liefdadigheid verrichten, maar elk bedrijf maakt veel meer indirecte kosten dan directe kosten voor het reggen van een domein (administratie, personeel, kantoor huren, kantoor artikelen, boekhouding etcetc)

maar goed, ga vooral verder moet zoeken :Z

Verwijderd

Zoals TRiLoXiGeN zegt doet WideXS t volgens mijn voor zo'n 15 EURO / jaar. Als ik me niet vergis zit daar ook redirection bij?

• Bender
Op donderdag 18 juli 2002 14:54 schreef dev het volgende:
Zoals TRiLoXiGeN zegt doet WideXS t volgens mijn voor zo'n 15 EURO / jaar. Als ik me niet vergis zit daar ook redirection bij?
Mijn domein is ook geregged bij wideXS
[maar zit dan wel met 'eigen' server]

maar je kunt daar iig dat allemaal krijgen voor die prijs
http://www.widexs.nl/order/?srv=186

Alleen je moet dus wel een KVK hebben uiteraard
[of iemand die je kent daarmee :D:D]

Verwijderd

Best lachen zulke topics, Mensen die denken dat je een .nl domein kan regelen zonder KvK maar met eis:
- a
- b
- c

Snap die mensen echt niet, zouden ze echt niet weten dat bedrijven winst dienen te maken om te kunnen overleven en allerlei extra's aan te kunnen bieden zoals: Dat Control Panel om je domeinen mee te regelen e.d. Tijd = geld,

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 16:46 schreef Rats het volgende:
Best lachen zulke topics, Mensen die denken dat je een .nl domein kan regelen zonder KvK maar met eis:
- a
- b
- c

Snap die mensen echt niet, zouden ze echt niet weten dat bedrijven winst dienen te maken om te kunnen overleven en allerlei extra's aan te kunnen bieden zoals: Dat Control Panel om je domeinen mee te regelen e.d. Tijd = geld,
exact, ongelooflijk maar sommige mensen denken inderdaad dat bedrijven filantropische instellingen zijn

• Bender
*zucht*

en jullie brallen maar een eind achter elkaar aan..

de meeste bedrijven reggen voor particulieren ook .nl domeinen, die zetten ze dan gewoon op hun naam, das alles dus het kan mak-ke-lijk

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 16:57 schreef TRiLoXiGeN het volgende:
*zucht*
Idd zucht, maar voor ons op een totaal andere manier,

de meeste bedrijven reggen voor particulieren ook .nl domeinen, die zetten ze dan gewoon op hun naam, das alles dus het kan mak-ke-lijk
Doen ze idd, tegen een meerprijs in de meeste gevallen. En dan wilt iemand nog dat ie zelf subdomeinen kan aanmaken met elk zijn eigen forwards adres, zelfde voor email. En dat allemaal via een mooi en Luxe control panel.

Een domein kost de host (indien deze lid is van SIDN). Jaarlijks € 6,=. Eerste jaar nog € 5,= setup kosten. En dan zit je al op € 11,=.

Voor email forwarden zo'n 500 Mb aan dataverkeer per jaar en voor www forward ook nog een gieg of wat, want een knappe host die gebruikt geen frame oplossing maar een oplossing met de rewrite opties van Apache i.c.m. mod_proxy.

Nu is het alleen zo dat de host dus voor € 4,= zijn dataverkeer moet betalen en de manuren voor het registreren en het control panel.

Totale kosten voor de host, € 25-35 per jaar. Zonder winst,

En leg mij nu maar eens uit hoe hosts dat doen voor € 15,= per jaar.

[NOTE]
In deze beschouwing zijn lidmaatschapskosten van SIDN buiten beschouwing gehouden.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Ik zit bij www.mydomain.com waar ik www.masselink.net laat verwijzen naar www.xs4all.nl/~harold77.

En alle mail van harold@Masselink.net naar harold77@xs4all.nl.

en alles is gratis.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 16:57 schreef TRiLoXiGeN het volgende:
*zucht*

je loopt echt de complete essentie mis, nogmaals, er zijn meer kosten die een bedrijf moet maken om te zorgen dat zo'n domeintje doet wat je wilt; er zijn heel veel indirecte kosten die VEEEEEL meer zijn dat de directe kosten van dat domein bij de SIDN.

Stel dat een bedrijf 5 man personeel heeft a 150.000 euro/jaar, een kantoor a 40.000 euro/jaar, kantoor artikelen/papier/briefpapier postzegels nietjes noem maar op a 5.000 euro/jaar, incasso kosten a 10.000 euro/jaar, hardware/software a 25.000/jaar, op zijn minst een paar colocated servertjes a 10.000 euro/jaar, onvoorziene kosten en overige kosten a 15.000 euro/jaar en ga zo maar door... dan zit je al op een indirect kostenplaatje van ruim 250.000 euro/jaar

als zo'n bedrijf 0.50 eurocent per domein winst maakt per jaar moet hij dus slechts 500.000 klanten hebben om rond te kunnen komen... en met 500.000 heb je wel heel wat meer nodig aan personeel dus dan maak je nog minder winst zegge 0.25 eurocent per domein dus moet je maar een miljoen domeintjes reggen...

maar dat is natuurlijk logica wat sommige mensen nooit zullen begrijpen en denken dat al die mensen die er voor zorgen dat een domeintje op tafel komt te liggen vrijwillig werken voor meneer de uitbuiter...

Verwijderd

Waarom zou je zelf ook niet de DNS regelen? Je zoekt dan een vriend die ook zo'n verbinding heeft en dag en nacht zijn computer aan, dan heb je twee DNS servers.

Het enige dat de provider dan nog hoeft te doen is een domeinnaam aavragen bij de sidn. Hij geeft jou dan gewoon de beheer username/password voor dat domein.

Dit is eigenlijk alleen maar onhandig door de idiote regels van de sidn dat particulieren geen domeinen mogen hebben. Ik zou zeggen, neem een .com/.org of .net. Dan kan je alles zelf regelen en dan kost het alleen je domein: +/- 14 Euro per jaar.

• Bender
mijn laatste ding: dan geloven jullie het niet

www.widexs.nl is my word

• scubapro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11-2022
Op donderdag 18 juli 2002 17:27 schreef TRiLoXiGeN het volgende:
mijn laatste ding: dan geloven jullie het niet

www.widexs.nl is my word
Widexs is ook bijna my word. Je hebt inderdaad een KvK nodig maar goed dat kan hij toch wel via een of andere kennis met een bedrijf regelen. Desnoods ga je er gewoon eentje ophalen bij KvK van een willekeurig bedrijf. Controleerd toch niemand, Widexs niet en SIDN niet. >:)
Verder heef Widexs geen redirect. Je kunt de DNS aanpassen wat ip nummer betreft. Volgens mij bedoelt hij met redirect url-forwarding. Dus www.domein.nl >>> www.provider.nl/~usernaam/hierstaatmijnsitejewaarikzotrotsopbenendiebereikbaarmoetzijnviaeennormaaldomein

Misschien had ik het ook iets korter kunnen schrijven...

Je bent pas echt lui als je het gemak niet zoekt.

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 19:47 schreef scubapro het volgende:

[..]

Widexs is ook bijna my word. Je hebt inderdaad een KvK nodig maar goed dat kan hij toch wel via een of andere kennis met een bedrijf regelen. Desnoods ga je er gewoon eentje ophalen bij KvK van een willekeurig bedrijf. Controleerd toch niemand, Widexs niet en SIDN niet. >:)
ALS ze er achter komen, en die kans is niet gering, dan heb jij valsheid in geschriften gedaan en dat is natuurlijk helemaal niet strafbaar ofzo |:(

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Ik ben er zo 1 die alles altijd goedkoper denkt te kunnen, maar je maakt mij niet uit dat mensen jou DNS hosting gaan doen, een domein registreren (zonder KVK), een control panel login voor je maken en dit tegen kostprijs van een domein, of misschien nog wel lager?

Nee, vergeet het maar :).

• jep

jep

Op donderdag 18 juli 2002 17:04 schreef Masselink het volgende:
Ik zit bij www.mydomain.com waar ik www.masselink.net laat verwijzen naar www.xs4all.nl/~harold77.

En alle mail van harold@Masselink.net naar harold77@xs4all.nl.

en alles is gratis.
Totdat het opeens niet gratis meer is.

Verwijderd

Voor zo weinig is het denk ik moeilijk een domeinnaam te krijgen, voor meer kan je terecht bij SPAM ;) of SPAM

• jep

jep

Op donderdag 18 juli 2002 17:06 schreef Kertje het volgende:

[..]

je loopt echt de complete essentie mis, nogmaals, er zijn meer kosten die een bedrijf moet maken om te zorgen dat zo'n domeintje doet wat je wilt; er zijn heel veel indirecte kosten die VEEEEEL meer zijn dat de directe kosten van dat domein bij de SIDN.

Stel dat een bedrijf 5 man personeel heeft a 150.000 euro/jaar, een kantoor a 40.000 euro/jaar, kantoor artikelen/papier/briefpapier postzegels nietjes noem maar op a 5.000 euro/jaar, incasso kosten a 10.000 euro/jaar, hardware/software a 25.000/jaar, op zijn minst een paar colocated servertjes a 10.000 euro/jaar, onvoorziene kosten en overige kosten a 15.000 euro/jaar en ga zo maar door... dan zit je al op een indirect kostenplaatje van ruim 250.000 euro/jaar
Er zijn ook kleine bedrijven? Als je nog maar weinig klanten hebt, huur je geen (groot) kantoor, geen 'pc's van de zaak' en ook geen nietmachine van de zaak :+. Bij grote bedrijven is het weer zo dat ze bulk-registraties kunnen doen en zo de prijs wel wat naar beneden kunnen babbelen bij sidn. Ik praat hier natuurlijk niet over 't onmogelijke bedrag van 10-15 euro :P
als zo'n bedrijf 0.50 eurocent per domein winst maakt per jaar moet hij dus slechts 500.000 klanten hebben om rond te kunnen komen... en met 500.000 heb je wel heel wat meer nodig aan personeel dus dan maak je nog minder winst zegge 0.25 eurocent per domein dus moet je maar een miljoen domeintjes reggen...
True, en als je geen bevelander heet met je achternaam, lukt dat dus niet :+.
maar dat is natuurlijk logica wat sommige mensen nooit zullen begrijpen en denken dat al die mensen die er voor zorgen dat een domeintje op tafel komt te liggen vrijwillig werken voor meneer de uitbuiter...
Er _zijn_ bedrijven in dit wereldje, die werken onder de kostprijs om het handeltje later leuk kwijt te kunnen raken, en het zo weer recht te trekken. Persoonlijk zou ik er alleen niet bij willen zitten als klant, omdat je dan wel heen en weer wordt gegooid :).

• scubapro
Op donderdag 18 juli 2002 19:57 schreef Kertje het volgende:

[..]

ALS ze er achter komen, en die kans is niet gering, dan heb jij valsheid in geschriften gedaan en dat is natuurlijk helemaal niet strafbaar ofzo |:(
Ja zeg, hij wil zeker ook nog een inschijving bij KvK voor niks :?
Nee nu stop ik ...

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 19:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Poging:
Domein reggen bij widexs, en dan naar zoneedit gaan voor de redirects, mailforwards en andere zooi.
TANSTAAFL.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 20:20 schreef jep het volgende:

[..]

Er zijn ook kleine bedrijven?
tuurlijk, maar ook dan moet er winst gemaakt worden. Er zijn natuurlijk wel studenten bedrijfjes die niet direct winst nodig hebben en bijna alles for free doen, maar dit noem ik op misschien een uitzondering na geen serieuze bedrijven. uitgaande van iemand die moet leven van zijn bedrijf en geen werknemers heeft en de onkosten voor zijn bedrijf moet betalen en dus zijn loon eruit moet halen, dan is het alsnog gigantisch onmogelijk voor dat bedrag :)

• Microkid
  • Laatst online: 17:30

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk eens bij Lycos.nl. Ik heb daar een eigen domein voor $20 per jaar, en die forward gewoon naar elke willekeurige url waar je echte site staat.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 20:17 schreef Mr.DJ het volgende:
Voor zo weinig is het denk ik moeilijk een domeinnaam te krijgen, voor meer kan je terecht bij www.spam.nl;) of www.spam.nl
spammer :r

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 21:12 schreef Kertje het volgende:

[..]

spammer :r
ik geef mezelf maar ook een andere host, met nedstars is altijd goed te praten over zaken weet k uit ervaring

• Bender
Op donderdag 18 juli 2002 19:57 schreef Kertje het volgende:
Waarom reggen ik weet niet hoeveel domeinvoorzieners wel niet op hun eigen naam voor klanten zonder KvK

• HGM
  • Niet online

HGM

Op donderdag 18 juli 2002 21:41 schreef TRiLoXiGeN het volgende:

[..]

Waarom reggen ik weet niet hoeveel domeinvoorzieners wel niet op hun eigen naam voor klanten zonder KvK
Dat is iets heel anders, jouw 'tip' resulteert in het plegen van Fraude en dat lijkt me niet iets dat echt slim is |:(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:50
Persoonlijk lijkt het me niet zo'n probleem,

voor 10-15 eur zijn er wel bedrijven die je DNS willen draaien.

Alleen zoals genoemd moet je je domein reggen, die kosten heb je dus per jaar, en opzetkosten...

dus voor 15 eur / jaar all-in lukt je gewoon niet...

(.com domein wat trouwens geroepen werd is heel iets anders, da's geen sidn....)

• Bender
Op donderdag 18 juli 2002 21:46 schreef HGM het volgende:

[..]

Dat is iets heel anders, jouw 'tip' resulteert in het plegen van Fraude en dat lijkt me niet iets dat echt slim is |:(
wat is er dan anders aan?

En hoe wil je bewijzen dat dat domein niet van die persoon etc is.

Je moet het natuurlijk wel op de naam van die persoon zetten :)

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 21:55 schreef TRiLoXiGeN het volgende:

[..]

wat is er dan anders aan?

En hoe wil je bewijzen dat dat domein niet van die persoon etc is.

ben je nou echt zo dom of doe je maar alsof?

Jij ziet het verschil niet tussen:
- buiten weten om van een bedrijf op hun naam een domein regt met hun gegevens en waar jij een handtekening onderzet namens dat bedrijf zonder dat jij enige bevoegdheid hebt om een handtekening te zetten namens dat bedrijf

en

- een bedrijf die zelf een domein regt en deze verhuurt aan een klant?

Sorry en no flame maar heb jij de basisschool al afgemaakt? Ik denk dat een kleuter het verschil daar tussen nog kan zien

• jep

jep

Op donderdag 18 juli 2002 22:17 schreef Kertje het volgende:

[..]

Jij ziet het verschil niet als jij buiten weten om van een bedrijf op hun naam een domein regt met hun gegevens en waar jij een handtekening onderzet namens dat bedrijf en als een bedrijf zelf een domeinregistreerd en deze verhuurt aan een klant?
Het verschil lijkt me duidelijk, maar ik zou het niet als een misdrijf gaan lopen betitelen. Lijkt me een beetje het probleem van de ISP. In zo'n geval worden er ook geen vrijwarings verklaringen ondertekend en is er dus ook sprake van een volledige aansprakelijkheid van de ISP, ipv diegene die het domein gebruikt.

Of denk je dat ik het nou verkeerd zie? ;)

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 22:19 schreef jep het volgende:

[..]

Het verschil lijkt me duidelijk, maar ik zou het niet als een misdrijf gaan lopen betitelen. Lijkt me een beetje het probleem van de ISP. In zo'n geval worden er ook geen vrijwarings verklaringen ondertekend en is er dus ook sprake van een volledige aansprakelijkheid van de ISP, ipv diegene die het domein gebruikt.

Of denk je dat ik het nou verkeerd zie? ;)
ja maar je kunt die complete aansprakelijkheid gewoon weer door doen naar de klant met een goede overeenkomst, dus dat gaat hier niet op...

• jep

jep

Op donderdag 18 juli 2002 22:21 schreef Kertje het volgende:

[..]

ja maar je kunt die complete aansprakelijkheid gewoon weer door doen naar de klant met een goede overeenkomst, dus dat gaat hier niet op...
Natuurlijk, maar de sidn komt éérst bij de hoster terecht, die vervolgens met het probleem in zijn maag zit.

Anyways, ik denk dat het wel duidelijk is.. cutebritney moet nog eventjes doorsparen of meer zakgeld vragen! :+

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 21:39 schreef Mr.DJ het volgende:

[..]

ik geef mezelf maar ook een andere host, met nedstars is altijd goed te praten over zaken weet k uit ervaring
goed ik zal je eventjes rustig vertellen dat dat achterlijke gespam hier niet gewenst is en ook nog is totaal onnodig en wel om de voglende redenen:

- als iemand hier een vraag gaat stellen wil die een objectief antwoord, jezelf noemen is NOOIT objectief
- spam zuigt
- een traceroute naar je domein is wel zo gigiantisch yesterday, dat je dit niemand moreel en ethisch gezien mag aandoen
- spam zuigt
- je bedrijfje bestaat net 2 maanden
- je bent reseller
- spam zuigt
- je hebt geen eigen server
- en de regels hier op het forum zijn dat je niet mag spammen

duidelijk?

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 22:23 schreef jep het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar de sidn komt éérst bij de hoster terecht, die vervolgens met het probleem in zijn maag zit.
uiteraard, maar dat is een risico die een hoster dan neemt, en als het goed is moet de klant daar ook voor betalen...

en daarom doen veel bedrijven niet onderverhuren (groot gelijk)

• Xandrios
cutebritney moet nog eventjes doorsparen of meer zakgeld vragen! :+
das het probleem niet...Maar aangezien ik het domein niet/nouwlijks zal gaan gebruiken, wil ik het gewoon zo goedkoop mogelijk doen ;)

Wat is volgens jullie dan wel de goedkoopste die wel "goed" is ?
Ik denk niet dat ik zo makkelijk bij iemand een KvK nummer kan "lenen" dus het zal toch op de naam van het bedrijf moeten...

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 22:29 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

das het probleem niet...Maar aangezien ik het domein niet/nouwlijks zal gaan gebruiken, wil ik het gewoon zo goedkoop mogelijk doen ;)

Ik denk niet dat ik zo makkelijk bij iemand een KvK nummer kan "lenen" dus het zal toch op de naam van het bedrijf moeten...
dan is het ook nog eens belangrijk dat je met een betrouwbaar bedrijf in ze gaat....

een mooie prijs is eerder rond het 3 dubbele van dat bedrag

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:50
Op donderdag 18 juli 2002 22:28 schreef Kertje het volgende:

[..]

goed ik zal je eventjes rustig vertellen dat dat achterlijke gespam hier niet gewenst is en ook nog is totaal onnodig en wel om de voglende redenen:

- als iemand hier een vraag gaat stellen wil die een objectief antwoord, jezelf noemen is NOOIT objectief
- spam zuigt
- een traceroute naar je domein is wel zo gigiantisch yesterday, dat je dit niemand moreel en ethisch gezien mag aandoen
- spam zuigt
- je bent reseller
- spam zuigt

duidelijk?
Maar ja, hij heeft wel servers met meerdere OC3 lijnen!!!
(Alsof dat boeit als al je bezoekers in NL zitten en die bak in USA staat |:( )

• jep

jep

[..]

en _dat_ mag je dus zelf uitzoeken :+, er zijn een paar bedrijven in nederland die zoveel registreren dat ze zwaar goedkoop worden, dat wil ik je op msn best vertellen hoor.. (neenee, geen fam. van mij, of whatever :+.)

Toch denk ik dat je op webhosters.nl moet wezen..

• jep

jep

Op donderdag 18 juli 2002 22:30 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Maar ja, hij heeft wel servers met meerdere OC3 lijnen!!!
(Alsof dat boeit als al je bezoekers in NL zitten en die bak in USA staat |:( )
Ja

• HGM
  • Niet online

HGM

Dat vraag ik me zelfs af, aangezien er op de vrijwaringsverklaringen die ik getekend heb altijd staat dat een Eigenaar (of gelijkwaardig) moet tekenen. Een ISP kan dat moeilijk gaan controleren, terwijl de SIDN meteen aangifte kan doen en met behulp van de ISP kan dan het contact + billing adres achterhaald worden en hoppa daar is de aangifte.
Een ISP lijkt me niet aansprakelijk voor het foutief invullen van de Vrijwaringsverklaring, netzomin als dat een ISP aansprakelijk is wanneer een domeinnaam welke copyrighted is geregistreerd.

Je moet wel erg dom zijn als je een zodanige constructie durft aan te gaan |:(

• Bender
Op donderdag 18 juli 2002 22:17 schreef Kertje het volgende:

[..]

Jij ziet het verschil niet tussen:
- buiten weten om van een bedrijf op hun naam een domein regt met hun gegevens en waar jij een handtekening onderzet namens dat bedrijf zonder dat jij enige bevoegdheid hebt om een handtekening te zetten namens dat bedrijf

en

- een bedrijf die zelf een domein regt en deze verhuurt aan een klant?

Sorry en no flame maar heb jij de basisschool al afgemaakt? Ik denk dat een kleuter het verschil daar tussen nog kan zien
ik quote mijzelf..
Op donderdag 18 juli 2002 21:55 schreef TRiLoXiGeN het volgende:
daarmee wil ik dus aanwijzen dat die persoon er wat vanaf weet
alhoewel ik moet toegeven dat ik niwet duidelijk was :)

maar eerder had ik het over een bekende die een KVK zou hebben...

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 23:02 schreef TRiLoXiGeN het volgende:

[..]

ik quote mijzelf..
[..]

daarmee wil ik dus aanwijzen dat die persoon er wat vanaf weet
alhoewel ik moet toegeven dat ik niwet duidelijk was :)

maar eerder had ik het over een bekende die een KVK zou hebben...
ok, er was nog een flippo waarmee ik je verhaal verwarde een van de laatste posts pagina 1

• Bender
Op donderdag 18 juli 2002 23:46 schreef Kertje het volgende:

[..]

ok, er was nog een flippo waarmee ik je verhaal verwarde een van de laatste posts pagina 1
-amen-

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 14:03

[..]

weet niet of ik links heir mag plaatsen, delete maar als het niet mag hoor.
[url="http://www.enom.nl"]http://www.enom.nl[/url] heeft alles wat je vraagt, ook ahndig control panel, heb het zelf ook.
Kost wel 45 euro maar dan heb je ook wat.

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 02:03 schreef EgoH het volgende:

[..]

weet niet of ik links heir mag plaatsen, delete maar als het niet mag hoor.
[url="http://www.enom.nl"]http://www.enom.nl[/url] heeft alles wat je vraagt, ook ahndig control panel, heb het zelf ook.
Kost wel 45 euro maar dan heb je ook wat.
Vind hun niet echt profesioneel overkomen als ik hun site zo bekijk. Verder vraag ik me af of ze de naam enom wel mogen voeren aangezien enom.com een grote Registar is. Met volgens mij een handelsmerk,

[EDIT]
LOL, dat Control Panel ([url="http://access.enom.nl/"]http://access.enom.nl/[/url]) van enom.nl is hetzelfde als dat van: [url="http://access.enom.com/"]http://access.enom.com/[/url] Exact :D Zou het url cloaking zijn?

Verder volgens mij biedt enom.com zijn diensten alleen aan aan domeinen die via hun zijn geregistreerd. En daar vallen .nl domeinen niet onder. Of zouden ze daar een ander control panel voor hebben?

• scubapro
Op vrijdag 19 juli 2002 03:39 schreef Rats het volgende:

LOL, dat Control Panel ([url="http://access.enom.nl/"]http://access.enom.nl/[/url]) van enom.nl is hetzelfde als dat van: [url="http://access.enom.com/"]http://access.enom.com/[/url] Exact :D Zou het url cloaking zijn?
Hier klopt iets inderdaad NIET. :?

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 22:28 schreef Kertje het volgende:

[..]

- spam zuigt
- de traceroute is vaak lang, maar tot nu toe klaagt nietmand over de snelheid en service
- spam zuigt
- je bent reseller
- spam zuigt

duidelijk?
-geen reseller --> check [url="http://www.sidn.nl/sidn/flat/Deelnemers/Overzicht/Deelnemers_Categorie_I/index.shtml"]http://www.sidn.nl/sidn/flat/Deelnemers/Overzicht/Deelnemers_Categorie_I/index.shtml[/url] voor de sidn

-wel eigen server, niet in NL, maar toch 1

domein is geregd door een bekende omdat de sidn nog nie rond was, doe maar een check op [url="http://www.iain.nl"]www.iain.nl[/url], ben ik registar van

-wat is er mis met een bedrijf dat 2 maanden bestaat?

• Legztec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 11:24

Legztec

Slapen?

Dit is echt te veel voor een paar knaken.
Ik werk als beheerder bij een ISP en zo goedkoop kan ik ik het hier mischien net voor mij zelf doen en dan kost het mij nog de tijd die ik er in steek.
De enige oplossing is: Get a job.... als beheerder bij een ISP
Pagina: 1