Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-11 13:05
Ik heb sinds een paar dagen een GP Powerbank met een zooi 1800 mAh NiMH batterijen. Nu wordt er op de site van GP afgeraden om andere merken NiMH batterijen te laden in de GP Powerbank laders.

Ik lees dat dus nu pas en heb al twee setjes NiMH batterijen (BASF en Panasonic) geladen in dat ding en geen problemen.

Zijn er mensen met slechte ervaringen op dit vlak?

Verder is de lader die ik heb (de Smart versie) aansluitbaar op de 12V socket in de auto. Ik heb daar nog wel een kabeltje voor liggen, maar volgens de site kan je niet zomaar elke willekeurige kabel daarvoor gebruiken ivm de hoge stroom die het ding vraagt. Toch ga ik het proberen: als het kabeltje te heet wordt dan trek ik hem er wel weer uit!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 13:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Nee, ik laad mijn 1500 mah Panasonic batterijen er ook altijd in op en nog nooit rpeblemen gehad. Ze zeggen dat alleen om ichzelf in te dekken als het mis mocht gaan en natruurlijk zodat jij hun batterijen koopt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Wat ik begrepen heb kan je in die GP Powerbank smart en de rapid ook prakken wat je wilt. Die kijken zelf naar hoe vol de batterij is, en passen de laadstroom aan naar de batterij. Je kunt er dus ook NiCD batterijen in stoppen. Van welke boer die dingen komen maakt dan ook weer niet uit eigenlijk.

De GP Powerbank 3 en GP Powerbank 2 hebben een ander probleem: die zijn dom en hebben een vaste laadstroom, die eigenlijk alleen geschikt is voor de 1800/1600 batterijen. Daarnaast zit er een timer op die fijn stopt na 18/16 uur, en dan op druppelladen over gaat zodat ze altijd vol blijven.
Als je daar een batterij met minder capaciteit in stopt krijgt ie een te grote laadstroom en gaat het dus "mis". Bij NiCD batterijen gaat het dan zo mis dat ze exploderen.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

Op donderdag 18 juli 2002 17:50 schreef _Sammie_ het volgende:
Wat ik begrepen heb kan je in die GP Powerbank smart en de rapid ook prakken wat je wilt. Die kijken zelf naar hoe vol de batterij is, en passen de laadstroom aan naar de batterij. Je kunt er dus ook NiCD batterijen in stoppen. Van welke boer die dingen komen maakt dan ook weer niet uit eigenlijk.

De GP Powerbank 3 en GP Powerbank 2 hebben een ander probleem: die zijn dom en hebben een vaste laadstroom, die eigenlijk alleen geschikt is voor de 1800/1600 batterijen. Daarnaast zit er een timer op die fijn stopt na 18/16 uur, en dan op druppelladen over gaat zodat ze altijd vol blijven.
Als je daar een batterij met minder capaciteit in stopt krijgt ie een te grote laadstroom en gaat het dus "mis". Bij NiCD batterijen gaat het dan zo mis dat ze exploderen.
Inderdaad :) Ik verkoop zelf de Powerbanks en ben de gelukkige eigenaar van een Powerbank Smart. Dát is pas een geweldig apparaat! Lading met indicatie-led per batterij (nicd of nimh), ook nog eens een 'intelligente' lader met delta-v beveiliging, thermische beveiliging, en ook nog eens een timer. En dan ook nog eens in een uur je 1800mAh vol, thuis of in de auto! heeeeeeerlijk :)

Nadeel van de PB2 & 3 is ook dat je de lader uit het stopcontact moet halen na een laadbeurt, omdat anders de timer niet gereset wordt! |:(

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Molybdenum
Ontlaadt de Smart de batterijen als je ze er halfvol in stopt?

NiMH batterijen hebben wel degelijk een beetje geheugeneffect! (Ook al wordt dat op de site onkend)

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Op donderdag 18 juli 2002 22:50 schreef Molybdenum het volgende:
NiMH batterijen hebben wel degelijk een beetje geheugeneffect! (Ook al wordt dat op de site onkend)
En waar baseer je dat op?

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Molybdenum
Op vrijdag 19 juli 2002 00:43 schreef Yilkee het volgende:

[..]

En waar baseer je dat op?
ervaring.

ik had ooit een mobiele telefoon met een NiMH batterij en die telefoon gebruikte ik niet veel. opladen deed ik vaak al als de batterij nog niet leeg was, op het laatst was dat ding helemaal gaar en bleef hij nog niet eens een dag standby. ik zal het na mijn vakantie wel eens voor je uitzoeken!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mijn Duracell NiMH 1800 mAh zitten nu voor 25 uur in de Powerbank 1. Duracells waren toch 2 euro goedkoper dan GP's. De verkoper zei dat ze even geschikt zijn.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11 14:15

Mary Wana

keyboard nut

Op vrijdag 19 juli 2002 11:29 schreef haas het volgende:
Mijn Duracell NiMH 1800 mAh zitten nu voor 25 uur in de Powerbank 1. Duracells waren toch 2 euro goedkoper dan GP's. De verkoper zei dat ze even geschikt zijn.
Mijn powerbank 3 is kaduuk :( zat lekker te sof 2en en toen deed mijn muis het niet meer dus ik pak ff 2e setje 1800mah's en die waren leeg :|

Blijtk dat mijn lader fucked up is gelukkig hebben mijn ouder shetzelfde setje :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Op vrijdag 19 juli 2002 10:31 schreef Molybdenum het volgende:

[..]

ervaring.

ik had ooit een mobiele telefoon met een NiMH batterij en die telefoon gebruikte ik niet veel. opladen deed ik vaak al als de batterij nog niet leeg was, op het laatst was dat ding helemaal gaar en bleef hij nog niet eens een dag standby. ik zal het na mijn vakantie wel eens voor je uitzoeken!
Ik weet niet of de Radio Control (vliegtuigen, auto's, heli's) precies dezelfde NiMH gebruikt maar mijn ervaring is dat de NiMH's geen enkel vorm van memoryeffect hadden. Maar daarbij moet ik wel zeggen dat elke battery Pack (6x3000 mAh :p ) maar 1x per dag gebruikt mag worden. En dat lade ik met een snellader van 800 gulden. Een klote lader staat gelijk aan verneukte batterijen. NiMH zijn in het algemeen al wat gevoeliger dan NiCad dus een lader is heel belangrijk.

En dit basser ik op 3 jaar gewerkt te hebben met accu's voor mijn RC autotje. Dus ik denk de standaard geleverde laders bij telefoon gewoon goedkoop gefabriceerde klote laders zijn.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
heeft iemand een prijs van de Powerbank Smart ?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• getty
  • Laatst online: 08-10 14:27
Prijzen van de Smart
[url="http://www.tweakers.net/pricewatch/29450"]http://www.tweakers.net/pricewatch/29450[/url]

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Verwijderd

Ik heb pas geleden de GP powerbank Rapid gekocht. In mijn digicam moeten 2 batterijen en ik doe vaak wel 1-2 weken met 2 batterijen. Wat moet ik dan met die andere 2 doen?

- 1-2 weken lang in de powerbank druppellader laten zitten?
- opladen en uit de lader halen en dan 1-2 weken laten liggen en daarna gebruiken? (maar dan lopen ze natuurlijk langzaam leeg)
- je kan natuurlijk ook 3 uur voordat je batterijen leeg zijn de andere set in de lader stoppen, zodat ze precies vol zijn als de eerste set leeg is, maar dit is natuurlijk geen optie!

Ik weet niet of die druppellader slecht voor je batterijen is, als je ze er te lang in laat zitten

Weet iemand wat het beste voor mijn batterijen is?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
NiMH's hebben _wel_ last van geheugeneffect, eens in de 2-3 keer laden zul je ze eigenlijk moeten ontladen. Dat GP beweert dat hun batterijen geen geheugeneffect hebben is gewoon onzin, een marketingpraatje om jou te overtuigen hun batterijen te kopen |:(

Alle NiMH's hebben dat geheugen effect. Wil je daar vanaf zijn, dan moet je Lithium Ion batterijen kopen, hoewel die _eigenlijk_ ook een heel klein beetje geheugeneffect hebben, maar dat is verwaarloosbaar klein.

Wat betreft die laders van GP: een NiMH batterij is een NiMH batterij. Zolang de capaciteit dus overeen komt, kun je er gerust andere merken NiMH's in stuppen :)

* Grrrrrene heeft de Powerbank Smart en dat is echt een geniale lader. In 1 uur plus een minuut of 10 mijn GP 1800's opgeladen, zo snel krijgt mijn digicam ze niet leeg :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

ik wil voor mijn toekomstige digitale camera ook de powerbank smart kopen. het enigste wat ik nergens kan lezen is of deze ook kan ontladen. dat lijkt mij namenlijk een vrij handige functie.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:14
NiMH heeft geen geheugeneffect. Alleen NiCD heeft dat. Batterijen slijten echter wel, ook Li-ion.

http://www.dansdata.com/gz011.htm
http://www.dpreview.com/l...a_System/Batteries_01.htm

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:02

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

De PowerBank Smart ontlaad de batterijen niet voordat hij ze oplaad, maar volgens GP (en diverse andere batterijleveranciers cq. onafhankelijke websites) heeft de huidige generatie NiMH-batterijen geen last meer van een geheugeneffect en is ontladen dus niet nodig...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

ik gebruik voor mijn philips multi life [nihm] AAA 550 ma gewoon een oude gare philips oplader en laat hem dan gewoon 2 x 100 uur doen en dat werkt ook gewoon

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
2x100 uur???

Da's 4 dagen om 2 AAA batterijtjes op te laden? Zou je dan niet eens gaan kijken voor een nieuwere lader? :o

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

B_O_S_S schreef op 30 March 2003 @ 19:02:
De PowerBank Smart ontlaad de batterijen niet voordat hij ze oplaad, maar volgens GP (en diverse andere batterijleveranciers cq. onafhankelijke websites) heeft de huidige generatie NiMH-batterijen geen last meer van een geheugeneffect en is ontladen dus niet nodig...
Das mooi om te weten, het zou zonde zijn als je je dure batterijen na 6 maanden al mag weggooien

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:48
Welke kan ik nou het beste kopen bij de 850mAh GP AAA batterijen?

Bij de GP Powerbank AAA staat 600mAh dus die zal dezen wel niet kunnen opladen?
Die anderen leveren allemaal AA batterijen erbij en kunnen deze naast AAA ook opladen, en van mij hoeft die eigenlijk alleen AAA kunnen op te laden...

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:48
:o

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dit is een behoorlijke kick voor een vraag waarop je het antwoord op de site van GP kan vinden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.