TV geeft niet volledig beeld

Pagina: 1
Acties:

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:56
prob.:

Mijn zwager heeft een philips tv dat een probleem in het scherm heeft. Ongeveer 1/4 van het scherm is in de breedte verdewenen. Er staat nu dus een lange zwarte balk onderin het scherm.

oorzaak:

m'n zwager en zusje hadden ruzie om de afstandsbediening en kennelijk heeft zij toen een cruciaal knopje in gedrukt waardoor het beeld zo versprong.

Ik heb de handleiding helemaal uitgespit en alle knoppen nog is geprobeerd maar ik krijg het met geen mogelijkheid weer goed.

Nou is mijn vraag dus, is hier iemand die wel weet wat dit is en hoe ik het kan oplossen?

het gaat om:
Philips 60Hz TV
model: 25PT7304 / 12
Prod. NO.: Q6029934 121089
UVHS
(beeldgrote niet naar gekeken maar ik schat ongeveer tussen de 60 en 70 cm)

THX!

Verwijderd

heb je Philips al gebeld of gemaild?

• Lynx
Op donderdag 18 juli 2002 13:11 schreef baries het volgende:
heb je Philips al gebeld of gemaild?
Ja die konden zo geen oplossing bieden en de tv mooest maar naar het dichstbijzijnde steunpunt worden gebracht. :(

maar mijn id is als het met een paar knopjes naar de klote kan, dan moet het ook weer met een paar knopjes te fixen zijn.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Maar ze hebben er toen niet bij verteld dat je zus toen die afstandbediening vreselijk hard tegen de tv heeft gegooid natuurlijk?

Maaruhmz, het lijkt mij erg vreemd. Is het niet gewoon toeval?

Ik bedoel is ie niet gewoon echt kapot en zal ie toch naar zo'n steunpunt moeten?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 18 juli 2002 12:58 schreef [TLT]Lynx het volgende:
het gaat om:
Philips 60Hz TV
model: 25PT7304 / 12
Prod. NO.: Q6029934 121089
UVHS
(beeldgrote niet naar gekeken maar ik schat ongeveer tussen de 60 en 70 cm)
60hz lijkt me sterk. Aangezien we in Europa wonen, en ons spanningsnet 50hz is.

Groote van het beeld kan je uit de eerste cijfers van het model afleiden. In dit geval dus 25" = 25x2.54 = 63,5 cm

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Lynx
Op donderdag 18 juli 2002 13:25 schreef baries het volgende:
dan moet je hier even kijken:

http://www.ce.philips.com/global/b2c/common/downloads/downloads.jhtml?divId=0&_requestid=135545
kan nix vinden voor mij....

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

knopje beeldformaat selecteren? Weet niet hoe het icoon eruit ziet, maar het is het knopje meest rechtsonderaan ( bij de laatste standaard Philips afstandsbediening).

Maak thuis wel ff een pic

• Lynx
Op donderdag 18 juli 2002 13:47 schreef superduper het volgende:
knopje beeldformaat selecteren? Weet niet hoe het icoon eruit ziet, maar het is het knopje meest rechtsonderaan ( bij de laatste standaard Philips afstandsbediening).

Maak thuis wel ff een pic
dat je breedbeeld of 3:4 selecteerd?

Die heb ik algeprobeerd hij geeft dan ook 3:4(of andersom) weer maar de balk blijft... :(

Verwijderd

als het goed is kan je op deze tv ook weer de factory-defaults tevoorschijn halen in het instellingen menu, misschien helpt dat....

• Lynx
Op donderdag 18 juli 2002 16:33 schreef Bouka het volgende:
als het goed is kan je op deze tv ook weer de factory-defaults tevoorschijn halen in het instellingen menu, misschien helpt dat....
Helaas...

fabrieks instellingen geprobeerd die lostten het probleem ook niet op.

Volgens mij kan een beeldbuis er niet gedeeltelijk mee ophouden, dus er moet iets anders aan de hand zijn.

Niemand met iets minder voor de hand liggende oplossingen??
60hz lijkt me sterk. Aangezien we in Europa wonen, en ons spanningsnet 50hz is.
Staat toch echt op de achterkant van de tv. Kan het niet de refresh rate zijn?
Pagina: 1