• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik weet dat hier al een topic over geweest is met exact dezelfde titel, maar die was meer dan een jaar oud. Dus open ik een nieuw topic.

Mijn o2 abonnement is afgelopen en ik wil dus een nieuw abo. Ik ben alleen zeer ontevreden over het bereik van o2, in Elst (gld.) is het bereik binnenshuis bijna altijd nihil. Op meerdere plekken merk ik dat het gewoon slecht is de o2 dekking.

Daarom wil ik een nieuwe provider vinden, maar wat is op het moment de ranking van beste netwerken? Uiteraard zullen KPN en Libertel het beste zijn, maar die zijn duur, dus als ik beetje indruk krijg wat de ranking is kan ik voor mijzelf de beste prijs/kwaliteit gaan zoeken.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Ik zou voor Ben gaan. Ik zit hier in Friesland en ik heb bijna altijd zeer goede dekking. Maar je hebt idd gelijk dat KPN en Libertel het beste netwerk hebben.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Mja dat is wel een beetje algemene kennis toch ?

Top: Kpn, Vodafone
Daaronder heb je gewoon: Ben, Dutchtone en O2

Dat is gewoon een beetje standaard.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

KPN en vodafoon zijn de beste.

PS: In Kortenhoef heb ik zelfs met KPN soms geen connectie. Maar ja wie gaat er dan ook in kortenhoef wonen.

http://www.hroling.nl

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:47
<knip>

• Pc123
  • Laatst online: 00:05
KPN/Libertel hebben frequenties met een veel beter bereik, dit kan in de toekomst wel veranderen, O2/Dutchtone (Ben niet) hebben EGSM frequenties die ook rond de 900 MHz zitten, nieuwe telefoons kunnen die frequenties ook gebruiken dus als ze meer antenne's daarvoor geschikt maken wordt het bereik ook beter.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 14:39
Ik zou voor Dutchtone gaan..
omdat vodafone en kpn naar mijn id gewoon te duur zijn

en telfort/o2 en ben zijn gewoon cheap-ass

Ik heb dutchtone wen ben zeer tevreden
[betaal E5,-- p/m en krijg 20,-- belbundel :9]

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-03 19:57
Op donderdag 18 juli 2002 13:21 schreef TRiLoXiGeN het volgende:
Ik zou voor Dutchtone gaan..
omdat vodafone en kpn naar mijn id gewoon te duur zijn

en telfort/o2 en ben zijn gewoon cheap-ass

Ik heb dutchtone wen ben zeer tevreden
[betaal E5,-- p/m en krijg 20,-- belbundel :9]
Ik heb een 120min Vodafone abo voor E1,- per maand. D* is na de laatste tariefswijziging totaal niet aantrekkelijk meer. Je betaalt als je veel naar mobiel belt 1.5x meer dan bij Vodafone. Ik zou momenteel het volgende kiezen:
- Vodafone (wanneer je perfecte dekking wil en goede service)
- Ben (wanneer je goedkoop belangrijk vind, er zijn namelijk 150min abo's van Ben voor E0,- per maand op het internet te bestellen)

Qua dekking grofweg:
1) Vodafone & KPN
2) Ben en D*
3) O2

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Uit (onafhankelijke) onderzoeken komt elke keer een andere rangschikking. Bovendien is gebleken dat sommige onafhankelijke onderzoeken helemaal niet zo onafhankelijk zijn. Een onderzoek zou pas nuttig zijn als de dekking wordt gemeten op de plaatsen waar jij vaak wilt bellen. Uit de meeste testen komen KPN en Vodafone als beste naar voren, maar van beide netwerken ken ik plaatsen waar je niet kunt bellen, terwijl dat wel mogelijk is met één of meerdere "slechte" netwerken. Je zult maar net op een van deze plaatsen wonen, en je netwerk hebben gekozen op basis van de onderzoeken.
Er zijn ook mensen die altijd zeer tevreden waren met het netwerk van hun keuze, en dat aan iedereen aanraadden, totdat ze verhuisden naar een andere plaats en geconfronteerd werden met de gaten in hun favoriete netwerk (zoals ik :().

Mijn persoonlijke lijstje, waar ik nu woon(geen rangschikking)
Vodafone: goede dekking, vaak slechte verbindingen (andere kant hoort mij niet) of verbinding komt helemaal niet tot stand
Ben: redelijke dekking (volgens telefoon) maar zeer slechte verbindingen, valt telkens weg
Dutchtone: slechte dekking, maar altijd goede verbindingen, zelfs met één streepje ontvangst
O2: redelijke dekking en redelijke verbindingen, valt zelden weg
KPN: geen ervaring

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ben van mening dat alle 5 providers standaard goede landelijke dekking bieden. (Geluids)Kwaliteit van de verbindingen vind ik bij GSM1800 netwerken (D*, BEN , O2) beter dan bij GSM900 (Vodafone, KPN).

Maar om er één aan te wijzen als beste van Nederland vind ik moeilijk. Iedere provider heeft op bepaalde plekken wel ergens geen bereik. En tsjah dat zou maar net bij JOU thuis zijn :+

Tip: vraag eens aan vrienden en/of kennissen die bij je over de vloer komen, welke provider zij hebben. En kijk dan eens of die binnen bij jou goede ontvangst hebben.
Als je dat weet, kun je vervolgens gaan kijken naar leuke aanbiedingen.

Suc6 met je keuze!

* koen is het wel ongeveer eens met de dekkings top 5 welke waslijn hanteert, maar vindt service naast bereik ook erg belangrijk ;)

• Pc123
  • Laatst online: 00:05
Op donderdag 18 juli 2002 16:06 schreef koen het volgende:
Ben van mening dat alle 5 providers standaard goede landelijke dekking bieden. (Geluids)Kwaliteit van de verbindingen vind ik bij GSM1800 netwerken (D*, BEN , O2) beter dan bij GSM900 (Vodafone, KPN).
Mijn ervaring is anders.

De geluidskwaliteit bij GSM900+EFR en GSM1800 zijn bijna gelijk als het bereik goed is, het bereik (vooral binnen) van GSM900 is echter veel beter waardoor de kwaliteit bij GSM900 toch meestal beter is.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 14:39
Op donderdag 18 juli 2002 13:33 schreef Waslijn het volgende:

[..]

Ik heb een 120min Vodafone abo voor E1,- per maand. D* is na de laatste tariefswijziging totaal niet aantrekkelijk meer. Je betaalt als je veel naar mobiel belt 1.5x meer dan bij Vodafone. Ik zou momenteel het volgende kiezen:
- Vodafone (wanneer je perfecte dekking wil en goede service)
- Ben (wanneer je goedkoop belangrijk vind, er zijn namelijk 150min abo's van Ben voor E0,- per maand op het internet te bestellen)

Qua dekking grofweg:
1) Vodafone & KPN
2) Ben en D*
3) O2
waar kan ik dat abbo halen? :D

Verwijderd

gratis ben abbo: bestelmaar.nl

zie ook: http://www.telecomvergelijker.nl/ voor 'goedkoper' dan gratis
Pagina: 1