Hallo tweakers,
Ik heb sinds eergisteren een Windows 2000 server bij mij thuis geinstaleerd..
Ik heb nu thuis het volgende:
Server (PIII 600,win2k
Client (P II 400, win98)
Client (Amd 1000, win2k)
de server -> chello verbinding en de clients gewoon op een 8p hub aangesloten, alles loopt prima (ik kan overal internetten) tot een bepaalde tijd..dan kan ik op alle pc's niet meer internetten en ga ik via Remote admin eens kijken wat er met mijn server aan de hand is..nu zie ik bij Ip config 2 ip's staan.. namelijk 192.168.0.1 (netwerk) en een 164.154.x.x (x weet ik niet precies meer
) nu had ik chello al gebelt en die zeiden dat ik de modem ff moest resetten dat tie het dan wel weer deed..ik de modem ressetten..en hij doet het weer althans voor een tijdje, ik maar nu moet ik dus om de zoveel tijd me modem ressetten om weer het goede IP adres van chello te krijgen..
ik heb dus nu het idee dat ik eruit gefloot word oid, ik draai op 1 client msn,icq,irc en counterstrike daarop, op de andere client internet me moeder alleen maar
kgebruik verder ook niet een deel progje ofzo (sygate oid)
gewoon internet sharing via win2k
als jullie nog meer info willen kan je dat ff vragen aan me ik hoop dat ik verder nu alles goed heb uitgelegd (ik ben daar niet zo goed in
)
Ik heb sinds eergisteren een Windows 2000 server bij mij thuis geinstaleerd..
Ik heb nu thuis het volgende:
Server (PIII 600,win2k
Client (P II 400, win98)
Client (Amd 1000, win2k)
de server -> chello verbinding en de clients gewoon op een 8p hub aangesloten, alles loopt prima (ik kan overal internetten) tot een bepaalde tijd..dan kan ik op alle pc's niet meer internetten en ga ik via Remote admin eens kijken wat er met mijn server aan de hand is..nu zie ik bij Ip config 2 ip's staan.. namelijk 192.168.0.1 (netwerk) en een 164.154.x.x (x weet ik niet precies meer
ik heb dus nu het idee dat ik eruit gefloot word oid, ik draai op 1 client msn,icq,irc en counterstrike daarop, op de andere client internet me moeder alleen maar
kgebruik verder ook niet een deel progje ofzo (sygate oid)
gewoon internet sharing via win2k
als jullie nog meer info willen kan je dat ff vragen aan me ik hoop dat ik verder nu alles goed heb uitgelegd (ik ben daar niet zo goed in