Toon posts:

twee ethernet adapters in een windows 2000 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of je een 2e netwerk adapter in een Windows 2000 server kan stoppen om de netwerk performance op te peppen?

Groeten,
Andre

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:09
schijnt dat je zoiets met nic express kan doen, maar dan moet de andere kant dat ook ondersteunen, weet niet precies hoe dat gaat.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

1. [topic=309815/1/25]
2. Ik weet wel dat je 2 ethernet adapters erin kan doen als de ene voor de link naar je modem en de ander voor je netwerk is... om zo een router van je pc te maken... maar of ze naast elkaar kunnen draaien betwijvel ik
3. in dit topic (dat ik via de zo handige search heb gevonden) staat iets over "teaming"... dat intelkaartjes schijnen te ondersteunen...

succes

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Dat kan idd. met nic express.
Je maakt zeg maar een array van netwerkkaarten die je samen laat werken.

Als je met crosscables met een ander pc met dezelfde config (netwerkaarten ed in array) dan heb je gewoon voor elke nic meer, 100mbit meer.

Als je de server op een switch zet, en die switch staat op trunken, dan is de resultaat hetzelfde.
Als de switch het niet ondersteund, dan kun je het nog steeds doen, maar dan heb je alleen winst met verkeer dat van je server afgaat.
Dus naar je server toe is 100mbit, en ervanaf is hoeveel je er ook maar hebt.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op donderdag 18 juli 2002 12:02 schreef joostp het volgende:
Weet iemand of je een 2e netwerk adapter in een Windows 2000 server kan stoppen om de netwerk performance op te peppen?
Ja dat kan, mits de adapters het ondersteunen. o.a 3COM en Intel leveren zgn "teaming" adapters. Je kan die dan samen laten werken. VOordelen zijn dan:
- hogere bandbreedte (2 kaarten van 100Mb bijv)
- load balancing (in- en uitkomend verkeer wordt verdeeld)
- failover (als een kaart uitvalt neemt de andere het over)

Als je 2 (of meer, kan ook) van die kaarten installeerd op een w2k server wordt er een virtuele adapter aangemaakt. Hierop doe je alle instellingen (tcp, dns enz). De echte hardwarematige kaarten kom je niet meer aan. De server wordt nu via de virtuele adapter benadert. Deze adapter heeft dan ook het TCP/IP adres, niet de andere kaarten. Zo is de machine gewoon op 1 adres bereikbaar. Via meegeleverde software kan je de opties voor teaming, failover en loadbalancing e.d. instellen.

Ik heb het geimplementeerd bij een klant, werkt perfect. Demo gegeven, groot bestand kopieren, 1 kabel eruit trekken, zaak loopt gewoon door. Voor servers dus echt een aanrader!

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT
Zie genoemend tips en links.
Is nog niet zo lang geleden al een paar keer voorbij gekomen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil iedereen bedanken voor de reacties.

Ik beschik over meerdere moderne 3Com 100Mbit kaartjes en ga dus fijn even testen. Waarschijnlijk staat er nog wel wat info op de originele CD's die bij de kaartjes wordt meegeleverd.

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag geen groeten/naam in elke post, zie Begroeting onder posts & replies</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>
Pagina: 1