Magic the Gathering Online Client

Pagina: 1
Acties:

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:57

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Hieronder een reviewtje:

http://gamespot.com/gamespot/stories/reviews/0,10867,2873206,00.html

Ik vroeg me af of er tweakers zijn die dit spel daadwerkelijk spelen? Het zuigt toch verschrikkelijk dat je online kaarten moet aankopen?

Iemand zei in een review dat er geen verschil was tussen virtuele kaarten en echte kaartjes die in een la stoffig worden. Dach 't dus niet! Ten eerste moet je maar hopen dat het spel 10 jaar blijft bestaan zoals the RL versie... En dat denk ik dus niet. Op een gegeven moment stopt WotC en dan ben je je online kaartjes kwijt. Terwijl over 20 jaar kun je nog steeds nostalgies je kaartjes te voorschijn halen uit de ouwe doos ;)

Dat gevoel van vroeger kun je virtueel toch nooit benaderen.

*zucht* waar is de dag dat ik een beta mox ruby wegruilde voor een fireball en een mountain >:)

Dit dus.

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03-2025

Crayne

Have face, will travel

[pedante miereneuker]

Ehhh...M:tG onstond in '93. 9 jaar dus >:)

[/pedante miereneuker]

En die dag, komt die in je nachtmerries nog wel eens terug? Bij mij zijn het die 5 pakjes Legends die ik kado gaf aan een vriend. Of die 10 pakjes The Dark die ik ongeopend in de kast had liggen. Tot ik te nieuwsgierig werd. *zucht* ;)

Mijn Library Thing catalogus

• _Xenad_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-03-2024

_Xenad_

PSN: Xenad

Ja geweldig Magic ;)
Aangezien ik honderde kaarten heb voor honderde guldens :?
Wilde ik het zo af en toe nog wel spelen. Heb laatst mijn vriendin zo gek gekregen... Ze vindt het nog geweldig ook :D

Maar ik wist niks van virtual Magic... Zal is gaan kijke op da linkie dhar...

PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX

Verwijderd

Virtueel kan niet tippen aan RL. Sommige spellen moet je niet op de PC uitbrengen (totdat er misschien neuropatches zijn uitgebracht).

• NitroX infinity
  • Laatst online: 16:37
Schooljaar 95/96 was ik er helemaal verslaafd aan. Jammer dat ik Black Lotus nooit in een pakkie had :P

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:33

Logic

SmartOS:Love at First Boot

hmm intressant.
wist helemaal niet dat ie al klaar is.
Zal em eens proberen.

If it bleeds, it can be killed!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 10:33
Hehe ik heb nog een doos vol met die kaarten liggen :o
Spel ooit eens geprobeert (demo), was al weer een tijdje geleden, niks aan :{

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik heb een hele tijd de beta gespeeld, en het is wel een supertof spel. Je kan bij tourneys ook echte sets (mox bijv.) winnen en als je een set kaarten compleet heb kan je ze thuis laten bezorgen.

Maar tourneys gaan gewoon door ook al ben je niet online, dus je kan wel een halve dag (of nacht, amerikaanse servers) moeten wachten voor 5 potjes spelen, als je er niet op tijd bent lig je er uit.

Daarnaast heb je idd dat de kaarten ook net zo duur zijn als de echte kaarten (10 dollar voor een starters-set als ik me goed herinner). En je kon toen nog zonder consequenties halverwege een spel eruitstappen zonder dat je kaarten kwijt was. Dus dat gebeurde nogal eens bij drafts (alleen draften voor de kaarten en dan eruit).

Daardoor kan het wel eens irritant wezen. Het spelen zelf is wel supergaaf, maar ik vraag me af hoeveel mensen er zoveel geld voor gaan betalen.

En daarnaast wanneer je dat doet: spelers komen van over de hele wereld, dus de kans dat je een betere opponent tegenkomt is groter dan bij de vriendjes uit je buurt ;) Houdt daar ook rekening mee.

Human Bobby

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Op donderdag 18 juli 2002 12:49 schreef NitroX_infinity het volgende:
Schooljaar 95/96 was ik er helemaal verslaafd aan. Jammer dat ik Black Lotus nooit in een pakkie had :P
In 95/96 had ik dat heel knap gevonden, aangezien De lotus (samen met de Moxes, Forcefield, Chaos Orb etc.) in 1994 al verdwenen waren (de Revised edition was toen uit). :)

• NitroX infinity
Op donderdag 18 juli 2002 12:53 schreef Crayne het volgende:

[..]

In 95/96 had ik dat heel knap gevonden, aangezien De lotus (samen met de Moxes, Forcefield, Chaos Orb etc.) in 1994 al verdwenen waren (de Revised edition was toen uit). :)
Dat wist ik niet, maar ik kon toch hopen?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• _Xenad_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-03-2024

_Xenad_

PSN: Xenad

Heeft iemand het computer spel Magic the Gathering wel eens gespeeld. Is ook uit 1996 gok ik. Was ook wel grappig. Had je een wizards die de spels kon. Als je dan een creature toverde liep ie naar de andere kant om de andere wizard te raken :) Was wel grappig. Kent iemand anders het ook?

PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Op donderdag 18 juli 2002 12:59 schreef NitroX_infinity het volgende:
Dat wist ik niet, maar ik kon toch hopen?
:)

* Crayne hoopt dat hij binnenkort een Black Lotus onder zijn bed vindt

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 11:35 schreef Crayne het volgende:
[pedante miereneuker]

Ehhh...M:tG onstond in '93. 9 jaar dus >:)

[/pedante miereneuker]

En die dag, komt die in je nachtmerries nog wel eens terug? Bij mij zijn het die 5 pakjes Legends die ik kado gaf aan een vriend. Of die 10 pakjes The Dark die ik ongeopend in de kast had liggen. Tot ik te nieuwsgierig werd. *zucht* ;)
Ehmm... als ik ook mag miereneuken... Magic was er wel degelijk al in '92, in een kleine interne kring in beperkte versie. De officiele alpha enzo werd inderdaad pas in '93 uitgebracht >:)

Die dag bezorgt me trouwens geen nachtmerries meer, net zomin als de dag dat ik mijn enige black lotus ooit in bezit weg ruilde voor een pearled unicorn omdat ik die nog niet had |:(

Maar goed, ik bemachtigde als eereste uit mijn buurt de rarity lijsten en wist ook als eerste welke kaartjes eruit gingen. Uiteindelijk heb ik aan het hele magic verhaal een paar duizend gulden over gehouden (totaal voor 1000,- gekocht en voor 3000,- verkocht ofzo)

De laatste tijd ben ik weer begonnen, alleen print ik nu de kaartjes uit van Magic Suitcase en spelen we of via Apprentice of met de papieren proxies.

Dit dus.

• NitroX infinity
Op donderdag 18 juli 2002 13:32 schreef FunkyTrip het volgende:

[..]
Die dag bezorgt me trouwens geen nachtmerries meer, net zomin als de dag dat ik mijn enige black lotus ooit in bezit weg ruilde voor een pearled unicorn omdat ik die nog niet had |:(
[..]
Ouch! Dat is balen, zou ik elke dag om janken.

Trouwens, waar kun je die rarity lijsten krijgen?

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 14:40 schreef NitroX_infinity het volgende:

[..]

Ouch! Dat is balen, zou ik elke dag om janken.

Trouwens, waar kun je die rarity lijsten krijgen?
Zelf praatte ik over de tijd dat niemand het begrip Rare, uncommon en common kende. Kaartjes waren kaartjes ;)

Die rarity lijsten zijn verkrijgbaar op een hoop magic sites. Kwestie van een beetje googlen. magic.pagina.nl bijvoorbeeld...

Dit dus.

• NitroX infinity
shit, heb ik weer. meest waardevolle kaart in mijn bezit: $3.27 Da's toch echt balen.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 20:29

Bene

list incomprehension

Balen? Wat pas echt balen was was de dag dat ik m'n complete collectie groen (van limited/arabian tot legends) weg deed om een schuld van 200 piek af te betalen. Na een maand bleek 'ie doorverkocht naar America voor 550 dollar. Of dat ik mijn hele @#$%@ collectie wegdeed (incl 40 dubbelland en beta time vault en beta time twister) om een jaar collegegeld te betalen. Waarna het dubbelland eruit ging en ik alsnog een goeie baan kreeg.

Spel was leuk, maar de frustratie eromheen was vreselijk. Allemaal neurotische jongetjes waar je geen normale beurt mee kon spelen zonder dat ze begonnen over "te laat untappen", "je zei niet dat je je upkeep nam", "je schud je kaarten niet goed".

• NitroX infinity
Op donderdag 18 juli 2002 18:05 schreef Bene het volgende:
[..]
Spel was leuk, maar de frustratie eromheen was vreselijk. Allemaal neurotische jongetjes waar je geen normale beurt mee kon spelen zonder dat ze begonnen over "te laat untappen", "je zei niet dat je je upkeep nam", "je schud je kaarten niet goed".
Tja, als ze gaan zeiken zijn ze niet echt gevorderde spelers lijkt me. Zoiets zou je als gevorderde toch moeten aanvoelen en zien?

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
In de begintijd was het inderdaad leuker. De gemiddelde magicbezitter was 18+ en iedereen had 2 starters en een paar boosters, meer niet.

Ik speelde ook nooit competitief, als het maar leuk was. De meest gekke decks probeerden we uit. Het moest alleen speelbaar zijn (dus niet een deck maken gemaakt om te verliezen)

Uiteindelijk had ik dus zo'n 125 dubbellandjes verzameld en nog een flinke zooi. Verkocht voor 1500,- in 1 hap. Totaalwaarde was waarschijnlijk het drievoudige, maar ja dan ben je maanden bezig om alles los te verkopen.

Dit dus.

• White Dust
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Hoeveel is tegnwoordig een 4th edition Shivan Dragon waard... ik geloof dat dat m'n duurste kaart is (2 stuks) die ik heb... ik ben ergens aan het einde van de 4th edition begonnen met kaarten... 1 1/2 jaar ofzo gespeeld... :{ geweldig spel :) totdat er (volgens mij) te veel side series en regels er bij kwamen... ik was nooit echt zo'n fan van phasing...

• NitroX infinity
Op donderdag 18 juli 2002 21:31 schreef White Dust het volgende:
Hoeveel is tegnwoordig een 4th edition Shivan Dragon waard... ik geloof dat dat m'n duurste kaart is (2 stuks) die ik heb... ik ben ergens aan het einde van de 4th edition begonnen met kaarten... 1 1/2 jaar ofzo gespeeld... :{ geweldig spel :) totdat er (volgens mij) te veel side series en regels er bij kwamen... ik was nooit echt zo'n fan van phasing...
In dollars: 6,80

http://www.claymore.nu/magicprices/lists/current-magic

Alle kaarten, recente datum

Hier is een faq:
http://www.claymore.nu/magicprices/faq.html#huh

En dit is de site:
http://www.claymore.nu/magicprices/

• NitroX infinity
heb nog ff een nederlandse site gevonden waar de prijzen in euro's staan:

http://www.nedermagic.nl/

Shivan Dragon kost daar: €9,00 :)

• NitroX infinity
CHA-CHING! B-)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markhuizing/chaching.jpg

• White Dust

White Dust

Op donderdag 18 juli 2002 21:55 schreef NitroX_infinity het volgende:
heb nog ff een nederlandse site gevonden waar de prijzen in euro's staan:

http://www.nedermagic.nl/

Shivan Dragon kost daar: €9,00 :)
Hmm, ik denk dat ik de reden weet waarom er ineens zo weing aan magic werdt gedaan bij ons op school :{ Zelfs de Lotus Petal geband...... En het spijt me om te zeggen maar die replys op die sit zijn echt bagger... allemaal mensen (zo lijkt het) die later zijn begonnen met magic... niet naar meerdere mogelijkheden van kaarten zien... neem mijn deck nou die ik als laatst heb gemaakt... je gooit een serpent generator/diamond kaleidoscope op waarmee je een aantal artifact creatures maakt... daarna gooi je een Atog op, als je genoeg Artifact creatures hebt sacrifice je die creatures voor Atog.... en vervolgens sacrifice je je Atog voor een Dracoplasm >:) et voila, je hebt een verschrikkelijk sterk beestje... :)
Goed je moet de mana er voor hebben (lotus petals, apprentice wizards, tokens van de kaleidoscope, sol grail, enz...)
Tja, toch vraag ik me nog steeds af hoe mijn deck zou hebben gewerkt :{

• NitroX infinity
Op donderdag 18 juli 2002 23:08 schreef White Dust het volgende:

[..]

Tja, toch vraag ik me nog steeds af hoe mijn deck zou hebben gewerkt :{
Dat gevoel ken ik, heb ik mij altijd afgevraagd van mijn Aladdin's Lamp / Animate Artifact combinatie.

• NitroX infinity
is hier ook een Magic fan die verstand heeft van ikonboard en het opzetten daarvan. 'k heb namelijk een leuk idee voor een magic site maar ben een beginner als het op ib aankomt.
(nee, geen n00b, ik kan 'm wel installeren en voor een klein deel configureren :P)

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 23:47 schreef NitroX_infinity het volgende:

[..]

Dat gevoel ken ik, heb ik mij altijd afgevraagd van mijn Aladdin's Lamp / Animate Artifact combinatie.
Ik had wel een 'leuk' multiplay deck gemaakt met tig creatures allemaal met protection from red en wat chaoslaces(maak een kaartje rood...erg nutteloze kaart dus ;) ).

Vervolgens maakte ik de rest van het deck vol met rode kaarten die alles en iedereen damage deden. Inferno enzo. Bleven al mijn beestjes liggen en de rest van de tafel was leeg >:)

Paar keer mee gespeeld tot het iedereen tegen mij werd ...

Dit dus.

• White Dust

White Dust

Op vrijdag 19 juli 2002 13:11 schreef NitroX_infinity het volgende:
is hier ook een Magic fan die verstand heeft van ikonboard en het opzetten daarvan. 'k heb namelijk een leuk idee voor een magic site maar ben een beginner als het op ib aankomt.
(nee, geen n00b, ik kan 'm wel installeren en voor een klein deel configureren :P)
Je hebt een cgi server... dan kun je ook altijd YaBB (is een perl versie van en een php/MySQL) proberen... Zelf heb ik YaBB en phpBB2(php/MySQL) draaiende gekregen... YaBB is vrij simpel te instaleren :)

edit:Typo's |:(

• NitroX infinity
Op vrijdag 19 juli 2002 17:56 schreef White Dust het volgende:

[..]

Je hebt een cgi server... dan kun je ook altijd YaBB (is een perl versie van en een php/MySQL) proberen... Zelf heb ik YaBB en phpBB2(php/MySQL) draaiende gekregen... YaBB is vrij simpel te instaleren :)

edit:Typo's |:(
Bedankt voor 't advies maar ik heb geen server, zit bij netfirms :P
Maar die server komt gauw genoeg hoop ik.

Trouwens, ben jij of is iemand anders geïnterresseerd in het co-runnen van een magic website? (niet zomaar een fansite met info, leg 't wel aan je uit als je geïnterresseerd bent)

Verwijderd

ach, ik speelde eerst ook magic, toen beseft ik dat ik veel te veel geld uit gaf aan een onnozel kaartspelletje terwijl er veel leukere spellen zijn die je gewoon kan in een x kan kopen(dl)

maar dus zie ik al helemaal niet in waarom ik die kaartjes zou kopen, ook nog eens over internet

alles imho natuurlijk ;)

• White Dust

White Dust

Op vrijdag 19 juli 2002 18:15 schreef NitroX_infinity het volgende:

[..]

Bedankt voor 't advies maar ik heb geen server, zit bij netfirms :P
Maar die server komt gauw genoeg hoop ik.

Trouwens, ben jij of is iemand anders geïnterresseerd in het co-runnen van een magic website? (niet zomaar een fansite met info, leg 't wel aan je uit als je geïnterresseerd bent)
Ik heb wel ervaring om een YaBB forum op te zetten bij Netfirms, ik heb zelf ook een tijdje netfirms gebruikt totdat ze naar mijn mening te langzaam gingen :+ als je wilt kan ik wel een YaBB forum op netfirms gooien... ik wil me er verder niet te veel mee bemoeien (heb zelf al een paar projectjes ;)) mischien is het verstandig om op den duur voor een betaalde host te kiezen, op een gegeven moment is netfirms echt bagger traag ;)

• NitroX infinity
Op vrijdag 19 juli 2002 18:35 schreef White Dust het volgende:

[..]

Ik heb wel ervaring om een YaBB forum op te zetten bij Netfirms, ik heb zelf ook een tijdje netfirms gebruikt totdat ze naar mijn mening te langzaam gingen :+ als je wilt kan ik wel een YaBB forum op netfirms gooien... ik wil me er verder niet te veel mee bemoeien (heb zelf al een paar projectjes ;)) mischien is het verstandig om op den duur voor een betaalde host te kiezen, op een gegeven moment is netfirms echt bagger traag ;)
Nee, voor mij geen YaBB, ben net een beetje ver met configureren van IB.

Pagina: 1