[domein] Hoe kom ik aan twee punten in domeinnaam?

Pagina: 1
Acties:
  • 681 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 21:32
Ik zou graag een domeinnaam willen reggen van mijn achternaam, maar aangezien dat www.mijnnaam.nl/com/net etc. al bezet zijn, ben ik een paar opties aan het bedenken.
mijn-naam en mijn_naam zijn opties, maar ik zou het liefst www.mijn.naam.nl hebben en dus ook email@mijn.naam.nl.

Is het mogelijk om zo'n naam te registreren, of werkt dat op een andere manier? Ik wil een evt. homepage op mijn eigen server zetten, en dus alleen een forward-adres registreren.

Iemand tips?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Crazy D
  • Laatst online: 11:32

Crazy D

I think we should take a look.

Informeer eens bij een provider?
Bij mijn weten kan er in de domeinnaam zelf geen punt staan, dus wordt je domein jouwnaam.nl (www. en zo ervoor moet je vergeten, als je het over domeinnamen jhebt, heb je het over tweakers.net, google.net etc. De rest daarvoor (zoek.hier.naar.wat.je.wilt.zoeken.google.nl) is DNS werk en heeft niet direct iets met de domeinnaam te maken.
Je provider/host zal jouwnaam.nl moeten reggen, en in de DNS toevoegen dat voornaam.jouwnaam.nl geldig is etc, dat weten de meeste providers beter dan mij ;)

Exact expert nodig?

Verwijderd

om voornaam.achternaam.nl te krijgen moet je achternaam.nl kunnen registrren (die moet nog vrij zijn dus) en bij je provider subdomeinen kunnen regelen.

Zie eventueel www.webselect.nl en www.webhosters.nl

• RedHat
  • Laatst online: 10-08 20:45
Misschien zijn subdomeinen iets voor je?

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Neem dan een .name domein
Die werken met www.voornaam.achternaam.name

Verwijderd

of ipv een . een streep plaatsen, dus:
"www.mijn-naam.com"

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
Je heet Jan Jansen, en wilt dus Jansen.nl registreren. Dat kan niet, want jansen.nl is al geregistreerd. Dat is dus je probleem.
Je vraag is nu: Kan ik jan.jansen.nl wel registreren? Nee, want jan.jansen.nl is een subdomein onder jansen.nl. Het kan dus alleen als de huidige eigenaar van jansen.nl bereid is om voor jou een record in zijn dns aan te maken.
Dit heeft een heleboel nadelen, bijvoorbeeld dat je niet de eigenaar van je naam bent en helemaal bent overgeleverd aan de willekeur en bereidwilligheid van jansen.nl.
Zoals je zelf al zegt, jan-jansen.nl en jan_jansen.nl zijn wel mogelijk. Een derde optie is om je voor- en achternaam om te draaien, dus te proberen jansen.jan.nl te registreren.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Op donderdag 18 juli 2002 12:07 schreef Jaded het volgende:
Neem dan een .name domein
Die werken met www.voornaam.achternaam.name
wilde ik net gaan zeggen :)

Ennuh, ik raad je aan gewoon die mensen/bedrijven te mailen die die adressen hebben met een verzoek om email adres en subdomein
Pagina: 1