Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'
die text die je getiept heb is zeker 'DUBO'? 
Zit er onder de F1 van Corel Drol niet meer info over groupen en ungroupen?
En waarom heb je niet direct na het tiepen de letterspatiëring ingesteld?
Daar issie voor en waarschijnlijk is het resultaat beter dan met de hand spatiëren...(?)
Zit er onder de F1 van Corel Drol niet meer info over groupen en ungroupen?
En waarom heb je niet direct na het tiepen de letterspatiëring ingesteld?
Daar issie voor en waarschijnlijk is het resultaat beter dan met de hand spatiëren...(?)
Door voor de koelkastOp donderdag 18 juli 2002 11:25 schreef Hangloozz het volgende:
die text die je getiept heb is zeker 'DUBO'?
Genoeg, maar ik zie nergens terug waarom die functie is disabled zodra het om tekst gaat. Wat is nou het grote verschil tussen een 'O' en een cirkel?Zit er onder de F1 van Corel Drol niet meer info over groupen en ungroupen?
Dat was inderdaad handiger geweest. Maar ik ga niet nog een keer al die curves bewerken.. hell of a job.En waarom heb je niet direct na het tiepen de letterspatiëring ingesteld?
ik kwam via google wel iets tegen:
kwam hier vandaan..You can select objects on any unlocked layer as long as the Edit Across Layers option is enabled in the Object Manager. If this option is disabled, then you can only select objects on the active layer.
If you select a locked object, the selection handles appear as padlocks. You cannot edit a locked object. To make changes, you must first unlock the object.
Ik zoek me rot en ik kan het echt niet vinden. Die newsgroups van Corel schieten ook niet op. Volgens mij wordt het tijd om over te stappen op Illustrator. Maar tot die tijd wil ik dit wel even weten. Grrrr...
Ik kan natuurlijk de boel exporteren als .EPS naar Photoshop. Daar de letters apart opslaan als EPS en dan een voor een weer in Corel importeren. Maar goed, dat is wel erg omslachtig. Bovendien.. kan ik ze dan nog wel als vectoren bewerken (lees: uitrekken zonder kwaliteitsverlies)?
Ik kan natuurlijk de boel exporteren als .EPS naar Photoshop. Daar de letters apart opslaan als EPS en dan een voor een weer in Corel importeren. Maar goed, dat is wel erg omslachtig. Bovendien.. kan ik ze dan nog wel als vectoren bewerken (lees: uitrekken zonder kwaliteitsverlies)?
Oplossing:
1. Tik een woord met de Text Tool en selecteer het
2. Arrange -> Convert to Curves
3. Bewerk de curves/nodes/knooppunten/vormen/etcetera..
4. Arrange -> Break Curve Apart
Corel vult nu de open ruimte van gesloten letters, zoals de O, P, D, R, B, A en de Q met dezelfde kleur. Dit is op de volgende manier te verhelpen:
1. Selecteer alleen het binnenste gedeelte van de letter
2. Verander de kleur van het geselecteerde deel
3. Breng het geselecteerde deel naar de voor grond met CTRL-PageUp
Tarraaaa! Simple comme bonjour.
1. Tik een woord met de Text Tool en selecteer het
2. Arrange -> Convert to Curves
3. Bewerk de curves/nodes/knooppunten/vormen/etcetera..
4. Arrange -> Break Curve Apart
Corel vult nu de open ruimte van gesloten letters, zoals de O, P, D, R, B, A en de Q met dezelfde kleur. Dit is op de volgende manier te verhelpen:
1. Selecteer alleen het binnenste gedeelte van de letter
2. Verander de kleur van het geselecteerde deel
3. Breng het geselecteerde deel naar de voor grond met CTRL-PageUp
Tarraaaa! Simple comme bonjour.
nou doe mij maar Illustrator:
- type text
- selecteer kleur
- type-->create outlines
- bewerk naar keuze
Vullen van eilandjes bij e,o,p enz. gebeurt pas als jij het wil
- type text
- selecteer kleur
- type-->create outlines
- bewerk naar keuze
Vullen van eilandjes bij e,o,p enz. gebeurt pas als jij het wil
Volgens mij doe je exact hetzelfde als bij stap 1 t/m 3 van mijn oplossing. Het ging hier nou juist om het vervolg. Maar goed, volgens mij is dit topic klaar.
ja maar die laatste stappen maken het weer onnodig bewerkelijk.
Daarnaast kun je zonder te ungroupen met het Direct Selection Tool gewoon stukken van groepen verslepen
Topic is verder denk wel klaar ja..alleen nog ff kennisdelen
Daarnaast kun je zonder te ungroupen met het Direct Selection Tool gewoon stukken van groepen verslepen
Topic is verder denk wel klaar ja..alleen nog ff kennisdelen
Klinkt interessant. Eigenlijk is het sowieso verstandig om over te stappen naar Illustrator. Alhoewel ik niet geloof dat het stukken beter en/of handiger is dan Corel, zie bijvoorbeeld hier op GoT dat Illustrator problemen veel sneller opgelost worden. Bovendien gebruik ik ook Photoshop. Waarschijnlijk is de aansluiting iets beter.
Maarja.. als je zoals in mijn geval iets snel af moet hebben ga je niet op je gemak even een nieuw pakket uitvogelen. Nooit zo verstandig als je met dealines werkt.
Maarja.. als je zoals in mijn geval iets snel af moet hebben ga je niet op je gemak even een nieuw pakket uitvogelen. Nooit zo verstandig als je met dealines werkt.
Tis ook interessant..het is niet voor niets industriestandaard.Op maandag 22 juli 2002 15:21 schreef mboots het volgende:
Klinkt interessant. Eigenlijk is het sowieso verstandig om over te stappen naar Illustrator. Alhoewel ik niet geloof dat het stukken beter en/of handiger is dan Corel, zie bijvoorbeeld hier op GoT dat Illustrator problemen veel sneller opgelost worden. Bovendien gebruik ik ook Photoshop. Waarschijnlijk is de aansluiting iets beter.
Nou moet ik Freehand niet tekort doen want ook dat is een krachtig pakket.
Ik heb voor mezelf wel het idee dat het handiger is dan Corel en het wordt zowiezo breder ondersteund.
Bedoelde je nou dat de aansluiting met Photoshop op Corel beter is?
If so dan heb je het heel erg mis...dus je zult het wel niet bedoelen
Anyways, we dwalen toch wel af naar een PC vs. Mac discussie...en die kunnen lang doorgaan
Pagina: 1