[W98] Poledit probleem

Pagina: 1
Acties:

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wij hebben hier een probleempje met Poledit, wij hebben twee soorten gebruikers. Gebruikers die gewoon naar het internet kunnen ( bijna iedereen ) en mensen die via een andere proxy server naar het internet toe moeten ( ivb met logging / kostendoorberekenen etc.)

Nu hebben wij op de server wel een groep aangemaakt voor de aparte gebruikers.
En in poledit hebben wij het zo ingesteld dat de default user de standaard proxy pakt, en de groep si moet de kostenproxy pakken.

Op de proxys staan de rechten goed, maar iedereen krijgt de standaard proxy. De mensen die dus de kostenproxy moeten hebben, die hebben dus geen inet.
Want zij hebben geen rechten op de proxy, dit is snel te verhelpen door hun zelf de proxy goed te laten instellen, maar omdat het flexibele werkplekken zijn is dit nou niet echt handig.

Dus wat doe ik verkeerd, of wat is de volgorde van poledit van het uitvoeren van policy's. Ik ging er vanuit dat dat hij eerst de standaardgebruiker uitvoerde en daarna pas de groepsrechten zodat hij de proxy waarde lekker overschreef. Maar dit is dus niet zo.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit dan het beste kan opzetten???

Het client os is overal win98

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Omzeil methode ...
Je zou gewoon 2 .REG bestandjes kunnen maken.
In je loginscript doe je dan zoeit als :
if user ingroup "SI" -> "regedit si.reg /s"

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Gomez12
Ik weet dat ik twee reg bestandjes kan maken, maar de meeste instellingen gaan op dit moment via poledit en een kixtart script. Het wordt er niet echt beheersbaarder op door er nog een derde methode bij te voegen, het liefst heb ik het gewoon via poledit.

Edit : Alle registry instellingen gaan dus via poledit, shares goedzetten / tijd goedzetten etc gaan via kixtart. Is een vrij duidelijke scheiding waarbij iedereen weet waar hij moet kijken.

Verwijderd

Miischien zou je kunnen proberen om voor beide partijen (proxy en betaaldproxy) een aparte groep te maken. En daar de proxy settings uitdelen. En de default user standaart laten.(dus geen proxy settings)
Betaaldproxy users vallen ook onder default users (neem ik aan). Normaal gesproken zou eerst de default policy geladen moeten worden en daarnade rest. Ik vermoed dat hier iets fout gaat.

• j0s
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-07 08:56

j0s

Werken die policies verder wel goed ?
Er staat me iets van bij dat dit niet zomaar werkt onder W98. Je moet op iedere client een soort van grouppolicy-client installeren. Danpas kun je verschillende policies voor verschillende groepen users maken.

• Gomez12
Policies werken voor de rest wel goed, maar ik probeer de manier van snapnie wel. Is nog te doen met 25 gebruikers. Maar ik ga toch verder speuren naar wat er voor de rest nog fout kan zitten, want volgens mij heb ik dit toch goed gedaan.
Pagina: 1