[Novell5] clonen met ServerMagic

Pagina: 1
Acties:

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 22:58

gjs

Scoobydoobydoo

Topicstarter
Ik probeer een Novell 5 server te clonen voor hardware upgrade mbv. PowerQuest ServerMagic 3. Dit gaat deels goed, de DOS partitie en het SYS: volume gaan zonder probleem, daarna even wat drivers aanpassen, en de server werkt (in een test lan). Het gaat echter fout zodra in de data volumes probeer te imagen (server image) op deze volumes staat ook MAC namespace, en ik heb zo'n idee dat dat het probleem is.
Nu lees is dat ServerMagic 3 niet zo heel geweldig was, en upgrade naar versie is mogelijk, maar de vraag is, is mijn probleem dan opgelost, ondertussen heb ik deze vraag ook al uitstaan bij PowerQuest, echter nog geen antwoord gehad.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

ServerMagic3 kan geloof ik geen nss-volumes aan; lees het even na op de site van powerquest...

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 22:58

gjs

Scoobydoobydoo

Topicstarter
Wordt geen nss gebruikt, en op de site kan ik niets vinden over eventuele extra namespaces

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Ik zou niet upgraden naar een nieuwere versie van ServerMagic. PowerQuest is namelijk gestopt met de support hierop (komen ook geen nieuwe versies meer van).
Beter is het dan om Storage Manager van [url="http://www.portlocksoftware.com/"]PortlockSoftware[/url] aan te schaffen. Zei waren volgens mij ook de oorspronkelijke makers van ServerMagic.

Verwijderd

Misschien kun je de target-harddisk in de oude server plaatsen (of de oude schijf in de nieuwe erbij) en dan met ghost van schijf naar schijf copieren?

Of de volumes met de hand maken, de files overzetten en daarna de rechten. Rechten overzetten (er vanuit gaande dat je de nds en users al wel overgezet hebt en draaiend) kan geautomatiseerd worden met tbackup van Novell. Kan toch wat werk zijn, maar als het niet anders is...

Verder denk ik dat Novell ook wel wat tid's heeft over wat jij wilt doen.