E-tech of Draytech router -> gewoon gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik ben zinds vanochtend op zoek naar een router en heb deze 2 gevonden.

Ik heb kabel internet (upc) dus dan moet de router
Telnet access, Remote IP lease control, IP packet forwarding ondersteunen ik heb dit niet zien staan tussen de specs maar omdat ze allebei kabelinet ondersteunen verwacht ik dat het erop zit toch?

Ik wil verder:

-met 2 tot 4 pc kunnnen internetten in mijn huis op een vast netwerk

-geen gezeik hebben dus simpel utp kabeltje erin en surfen (na instellen natuurlijk) dus alle progjes werken erop msn,icq nz. enz.

-kabel en adsl ondersteuning maar volgens mij zit dat wel goed bij deze 2

-verder niks anders. Simpel dus ik wil gewoon 4 pc op internet hebben zonder dat er een andere pc voor aan hoeft te staan.

Ik heb hier 2 routers staan van routershop.nl en die lijken mij geschikt, alleen scheelt de prijs wel 40 euro ,,, waar zit dat in? draytek heeft hele goeie ondersteuning aan de site te zien is dat het?
Of zitten er nog meer opties op de draytek?

Verder zou ik graag wat ervaringen horen van de mensen die 1 van deze 2 routers al hebben (als dat zo is).
Mijn voorkeur gaat uit naar draytek omdat ik veel mensen erover hoor praten en vAN die etech heb ik nog nooit wat gehoord en er zit goeie ondersteuning van draytek bij maar
40 euro is wel even iets om ff bij stil te staan :).

Instaleren van een router is dat zo gedaan eigenlijk met gemiddelde pc kennis..?

ETECH: ADSL/Kabel router
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/etech.jpg
1 WAN UTP-poort 10Mbps voor kabelmodem of ADSL modem
DMZ
Ondersteunt ADSL en kabelverbinding
Eenvoudig te configureren via web browser of meegeleverd programma
PPoE, PPTP/VPN
NAT (Network Address Translation)
DHCP client voor de WAN poort
Multicast forwarding (IP/TV en andere)
Virtual Private Network (VPN) Access Control
Virtual Server (Local Server Mapping)
Visual Computer
Filteren van websites en blokkeren van websites

Ingebouwd:
Web Server
DHCP-server for LAN
Switch met 4 poorten (10/100Mbps)
Firewall, zeer uitgebreide configuratiemogelijkheden
WAN poort ondersteunt
RTSP
NAT (Real Player, Quick Time, IP/TV Video On Demand, H.323...etc)
Static Routing Table

DRAYTEK Vigor2200E ADSL KABEL Router
Euro 139,23incl

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/v2200e-foto.gif

Eenvoudige installatie
NAT router
Firewall functie
4 -Poorts Ethernet 10/100BaseT Switch (hub)
Eenvoudig via een browser in te stellen
VPN-mogelijk
Ondersteuning van multimedia en telebankieren
Dhcp server configureert zelfstandig pc's op het netwerk
SMART-START
PPTP/IPsec/DES
Online Gaming
MSN messenger 3.6, ICQ2000 ondersteuning
Scheduler voor parental control

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> NT

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb zelf zo'n e-tech. Gewoon kabels goed inpluggen, router aan en klaar ben je. Je computers instellen op DHCP te gebruiken enzo, zodat ze automatisch een IP adres krijgen. Simpel en hij doet het prima verder.
Volgens mij gaat het bij de meeste van die routers zo (zou wel moeten lijkt me). Ik heb die e-tech gekocht want hij was in de aanbieding bij routershop.nl :)

Alleen voor speciale applicaties moet je de router instellen dat ie bepaalde poorten naar een specifieke computer toe route (identd voor mirc, netmeeting, etc). Maar die poorten staan allemaal op http://www.practicallynetworked.com/sharing/app_port_list.htm

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 08:26
Heb zelf sinds een maand of twee die E-Tech, ook bij routershop gehaalt en kan hem echt aanraden........
Vond het bijna jammer zo simpel was het om dat ding aan te sluiten. (een beetje prutsen is ook wel leuk :))

Config gaat helemaal via een erg simpel webpagina gebeuren. Kwestie van ff je gebruikersnaam van je ISP invullen en gaan, zit zelfs een nederlandstalige bijlage bij met hoe dat moet voor de meeste grote providers.
Je opties voor port-forwarding zijn niet super overdreven uitgebreid maar dat houdt wel simpel. Draai zelf eigen mailserver DNS FTP en WWW en dat kun je zonder problemen invoeren.
DHCP werkt als een trein maar je kan helaas geen eigen subnet opgeven je bent gebonden aan 192.168.1.XXX en je kunt geen DNS \ WINS mee laten geven dat vind ik eigenlijk het enige minpuntje.

Die drayteck hoor je ook goeie dingen over maar ken hem persoonlijk niet.

Appels zijn geen peren

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Voor wat jij wil, is die E-tech (ken 'm niet) net zo goed als de Draytek. Dus........... gezien de prijs, lijkt het me duidelijk. De bediening en functionaliteit ontloopt elkaar niet veel.

Wat de Draytek heeft is VPN/LAN2LAN functionaliteit. Je kan tot 16 LAN's aan elkaar (over Inet) verbinden en met VPN-dialers verbinding maken met een Draytek.

Zelf ben ik voorstander van de Draytek (heb er dan ook een aantal) gelet op de ondersteuning, functionaliteit en grote schare van (blijje) gebruikers.

Maar als gezegd, prijs is ook belangrijk, de E-tech is €37,-goedkoper waarvoor je toch weer wat anders kan doen.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

't E-tech routertje is eigenlijk te simpel. Je moet domweg dat doen en invullen wat in de gebruiksaanwijzing staat. We hebben hier thuis ook zo'n ding. Echt, kind kan de was doen. Moetie wel kunnen lezen natuurlijk.

• Sir Vega
Op donderdag 18 juli 2002 13:45 schreef rfoppen het volgende:

DHCP werkt als een trein maar je kan helaas geen eigen subnet opgeven je bent gebonden aan 192.168.1.XXX en je kunt geen DNS \ WINS mee laten geven dat vind ik eigenlijk het enige minpuntje.

Die drayteck hoor je ook goeie dingen over maar ken hem persoonlijk niet.
Wat is het nadeel van dat je DNS en WINS niet mee kan laten geven? werken hierdoor bepaalde programmaŽs niet? geld datzelfde voor eigen subnet opgeven?

Verder denk ik dat de etech het word aangezien die aardig cheaper is >:)

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
[topic=494664]

• SithWarrior
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

mey draytech kan kan je wat meer en e-tech is wat simpeler voor de rest allemaal et zelfde

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 08:26
Op donderdag 18 juli 2002 19:04 schreef Sir Vega het volgende:

[..]

Wat is het nadeel van dat je DNS en WINS niet mee kan laten geven? werken hierdoor bepaalde programmaŽs niet? geld datzelfde voor eigen subnet opgeven?

Verder denk ik dat de etech het word aangezien die aardig cheaper is >:)
Programma's blijven allemaal lekker draaien in een "normale" situatie. De e-tech dhcp geeft gewoon lekker de dns servers van je provider mee aan de comp's die op DHCP staan.....

Alleen als je in het netwerk waar je de router neerzet bv een active directory draait (wat ik dus doe) Is het wel handiger om dat soort dingen zelf te kunnen invullen; ik moet nu met het handje het IP van mijn DNS bakkie invullen op clients ipv dat de DHCP dat doet......(ut zijn dr maar drie :9 maar toch had makkelijk geweest)

Appels zijn geen peren

• Sir Vega
Op donderdag 18 juli 2002 20:36 schreef dvdhoek het volgende:
[topic=494664]
8-) goed advies!

http://www.e-tech.nu/producten/netwerk_routerformxstreamadslcable_e.htm
meer info over de etech router

• dvdhoek
Lees ook het verhaal over UPNP. Linksys lijkt me een erg goede keuze of Repotec RP-IP515H als je een goedkopere wil.

• job
  • Laatst online: 20-08 12:45

job

dat upnp was toch om er voor te zorgen dat je onder andere met msn bestanden kon sturen en ontvangen??

ik heb die e-tech router en kan gewoon bestanden versturen via msn. en ik kan die optie van upnp niet vinden bij de specificaties. misschien dat dit in de nieuwste firmware er bij zit.

ook heb je op alle e-tech producten 5 jaar garantie.

• dvdhoek
Op vrijdag 19 juli 2002 19:16 schreef damster het volgende:
dat upnp was toch om er voor te zorgen dat je onder andere met msn bestanden kon sturen en ontvangen??

ik heb die e-tech router en kan gewoon bestanden versturen via msn. en ik kan die optie van upnp niet vinden bij de specificaties. misschien dat dit in de nieuwste firmware er bij zit.

ook heb je op alle e-tech producten 5 jaar garantie.
UPNP is met name voor het voice/video (video zit alleen in XP) gedeelte van MSN. File transfer en NetMeeting doen het soms ook zonder UPNP, door de juiste poorten te mappen. Een aantal routers ondersteunt dit standaard. Lukt een voice verbinding inmiddels ook met de e-tech?
Inderdaad ondersteunen steeds meer routers upnp na een firmware update.

• Sir Vega
(oplossing mode)

thnx voor de repley´s !!! ik ga de etech kopen mede door cheap en 5 jaar garantie en makkelijke install baarheid..

(oplossing mode)

Pagina: 1