Toon posts:

DVDspelers/versterkers in 1 voordelene/nadelen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me logisch dat losse componenten voor beter geluid zorgen.
Maar wat zijn nou echt voordelen en nadelen van zo'n "set"
Is het geluid echt zoveel minder?
Gaan die dingen makkelijker kapot?
Ik ben benieuwd wat jullie daarover denken.
(ps. ik zit te denken aan een Home Cinema Systeem, maar ben niet zo rijk als jullie ;) )

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Opzich zijn de amp/dvd combi's helemaal niet echt slecht. Ok, het is wat goedkoper gemaakt, en ze moeten alle electronica in 1 (vaak kleine) kast vrotten. Dat kan ten koste van de kwaliteit gaan. Grote vermogens moet je niet zoeken in dit soort kleine kastjes, wat opzich helemaal niet erg is, omdat de gemiddelde HT-gebruiker helemaal geen grote vermogens nodig heeft. Het grote minpunt van kant en klaar setjes vind ik hem in de luidspreker combi's zitten. Je krijgt vaak 5 kleine satalietjes, en een subwoofertje. En daar zit hem toch echt de beperking van dat soort apparaten in. Tuurlijk, voor mensen die niet zo groot behuisd zijn en/of geen zichtbaar grote luidsprekers in de huiskamer willen is het een ideaale oplossing. Helemaal omdat het multichannel surround verhaal nu eenmaal 5 luidsprekers plus een subwoofer met zich mee brengt.

Om even een rijtje min en plus punten neer te zetten van een kant en klaar setje dan kom ik op het volgende.

pluspunten:

* Klein / ruimte besparend

* Minder duur dan een set losse componenten

* Oogt vaak beter door combinatie van kleine satalietjes met een subwoofer

* totaaloplossing in 1

minpunten:

* Het is vaak wat goedkoper gemaakt dus je levert kwaliteit in op de componenten.

* Het is een kwetsbaarder systeem, immers als er 1 component kapot gaat, bijv. de dvdspeler ben je het hele apparaat een poos kwijt voor reparatie. Of je moet een compleet nieuw apparaat kopen.

* De geluidskwaliteit is vaak minder dan die van een losse set, en dan zit het probleem voornamelijk in de luidsprekers.

Succes ermee !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Thanks.
Waar ik aan denk aan die goedkope oplossingen is dat het surround geluid, de zware bass enzo nog steeds van de subwoofer komen, die ergens centraal staat. Stoort dit niet in de beleving?
Dan heb je toch bv een boxje links achter die de midden en hoge tonen produceert en de subwoofer die de rest doet?

• tbusquet
Ja zo kan je het wel ongeveer zien. De plaats waar je subwoofer staat zul je waarschijnlijk wel kunnen bepalen omdat de subwoofer van sataliet-setjes ook de mid-bass tonen weer moet geven.

Maar aan de andere kant, als je geen geld hebt voor een complete (dure) set. Dan moet je comprissen sluiten. En misschien is zo'n setje dan wel erg geschikt voor je.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
En is de stap naar 'echt' surround een flinke greep uit de portemonnee?

• tbusquet
Op donderdag 18 juli 2002 11:31 schreef brasko het volgende:
En is de stap naar 'echt' surround een flinke greep uit de portemonnee?
Ligt er maar net aan wat je wilt, en wat je wilt/kunt uitgeven.

Verwijderd

Als je wilt overgaan naar 'echte' surround (Dolby Digital/DTS), zul je 5 full range speakers moeten hebben. Dit is meestal het duurste facet van het geheel. Ik heb mijn setje in de loop der tijd langzaam opgebouwd, ik mis nu alleen nog de subwoofer, hoewel deze niet echt nodig is, mijn speakers kunnen ook ERG laag... Hier een voorbeeld van mijn setje met prijzen:

1 Phonar centre 450 Euro
2 Phonar zuilen 1250 Euro
2 Phonar rear 250 Euro
Kenwood 7775D-S 1150 Euro
Pioneer DVD-444 300 Euro
=========================
3400,-

Dit setje klinkt en kijkt perfect! Maar goed, kost ook wel wat... Als je meer wilt weten, kun je ook op deze site kijken.. Erg duidelijk alleen wel in duits..

www.areadvd.de

Oh, ja nog even over de positionering van de SUB woofer, Als je deze maar vooraan zet (naast de tv bv.) stoort het helemaal niet. Een kennis heeft een Panasonic alles-in-een setje en dat klinkt (voor een niet te grote kamer) best behoorlijk..

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 10:44
(jarig!)
Mocht je het iets goedkoper willen en zeker wel het geluid van je audio-cd over je 5 speakers hebben. Dan is er van Yamaha nog een setje te koop van ongeveer 1500 euro. Bij de mediamarkt :)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• tbusquet
Op donderdag 18 juli 2002 11:51 schreef toastingnow het volgende:
Mocht je het iets goedkoper willen en zeker wel het geluid van je audio-cd over je 5 speakers hebben. Dan is er van Yamaha nog een setje te koop van ongeveer 1500 euro. Bij de mediamarkt :)
Audio-cd's wil je niet over 5 luidsprekers luisteren. Daar heb je gewoon stereo voor.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Warmte ontwikkeling wil wel eens een probleem worden bij te platte combis (ook met dat armzalige vermogen)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• JvS
  • Laatst online: 19:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit topic is laatste nog geweest:
[topic=471483/1/999]

met [search=losse componenten] kan je er nog veel meer over vinden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.