ik heb per ongeluk linux over windows heen geinstald zonder eerst windows te formateren hoe krijg ik de windows partietie weg???
Linux kan niet op een fat32/16/nstf partitie
Dus, meer uitleg pls
Dus, meer uitleg pls
ik had eerst win me erop staat.
toen had ik de linux cd erin gedaan en de instal gevolgd
toen stond er op et desketop in "X" Windows_c en Windows_D
mn vorige partities. hoe krijg ik die weg?
Die icoontjes deletenOp donderdag 18 juli 2002 11:00 schreef GreenLizard het volgende:
ik had eerst win me erop staat.
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Verwijderd
linux maakt natuurlijk geen icoontjes aan als die hele partities niet eens bestaan, dus lijkt het me handiger om de partities te verwijderenOp donderdag 18 juli 2002 11:19 schreef PipoDeClown het volgende:
[..]
Die icoontjes deleten
wat wil je nu eigenlijk?
windows wel of niet weg?
wel weg, gewoon die partieties formateren en dan mounten
niet weg; kijken wat er nog te redden valt (soms kom je met unformat een heel end)
windows wel of niet weg?
wel weg, gewoon die partieties formateren en dan mounten
niet weg; kijken wat er nog te redden valt (soms kom je met unformat een heel end)
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Linux opnieuw instaleren en zeggen dat de hele harde schijf gebruikt moet worden. Da's het eenvoudigst (maar waarschijnlijk niet het snelst).
Wanbeleid is ook beleid.
op fat32 kan het iig wel!Op donderdag 18 juli 2002 10:57 schreef RedHat het volgende:
Dus, meer uitleg pls
ik heb ooit suse6.4 op een 486 laptop gedraaid, op een fat32 partitie
haal die partities uit je fstab dan
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Tis wel handig om die partities te blijven behouden :
rm -rf /mnt/Windows_c
rm -rf /mnt/Windows_D
dan mke2fs -b 4096 /dev/<windowspartitie>
dus als ie op /dev/hda1 staat mke2fs -b 4096 /dev/hda1
en zo ook voor de andere windows partitie
daarna bijv
cp /home /dev/hda1
ow ja, vergeet de partities niet in je fstab te zetten, zodat je /dev/hda1 bnaar je /home verwijst
en je hebt weer extra ruimte voor je home
zo kun je dit ook voor je /var directory doen of voor je /tmp dir...
Dit verhaal klopt niet voor de volle 100%, omdat ik dit vluchtig intik, voor verbeteringen, zet ze erbij, anders nsapt ie er dadelijk helemaal niks meer van
rm -rf /mnt/Windows_c
rm -rf /mnt/Windows_D
daarna bijv
cp /home /dev/hda1
ow ja, vergeet de partities niet in je fstab te zetten, zodat je /dev/hda1 bnaar je /home verwijst
Dit verhaal klopt niet voor de volle 100%, omdat ik dit vluchtig intik, voor verbeteringen, zet ze erbij, anders nsapt ie er dadelijk helemaal niks meer van
Memories of yesterday, will grow, but never die
Verwijderd
Linux kan wel op FAT. Waar denk je dat ZipSlack of BigSlack op draait?Op donderdag 18 juli 2002 10:57 schreef RedHat het volgende:
[..]
Verwijderd
volgensmij moet je die partitie nog ff type 83 maken met b.v. fdisk...Op donderdag 18 juli 2002 12:46 schreef Bintje het volgende:
Tis wel handig om die partities te blijven behouden :
rm -rf /mnt/Windows_c
rm -rf /mnt/Windows_D
daarna bijv
cp /home /dev/hda1
't opnieuw installeren lijkt me handiger (ivm betere verdeling)
Na, een re-install hoeft niet he...
je kunt ook gewoon de partities deleten en dan resizen, wat dat betreft zit linux gewoon top in elkaar, alles is mogelijk. Maarja, als het net een nieuwe install is, kun je het nog een keertje overnieuw doen, t kost alleen meer tijd. Doe je het op mijn manier, dan leer je er nog eens iets van ook
je kunt ook gewoon de partities deleten en dan resizen, wat dat betreft zit linux gewoon top in elkaar, alles is mogelijk. Maarja, als het net een nieuwe install is, kun je het nog een keertje overnieuw doen, t kost alleen meer tijd. Doe je het op mijn manier, dan leer je er nog eens iets van ook
Memories of yesterday, will grow, but never die
Pagina: 1