[Jscript]Iets als een where statement???

Pagina: 1
Acties:

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-04 17:44

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
Ik heb een treemenu gemaakt in Javascript, maar, nu wil ik dat als er een bepaalde pagina geopend is, dat er dan ook gefocused word op het menuitem.

Op iedere pagina word een variabele meegegeven die de pagina uniek identificeert, en ik heb een array met daarin de menu onderdelen die ook allen een uniek ID hebben.

Nu is het zo dat ik ze kan cross checken, alleen, het vervelende is, ik ben iemand die vaak met ASP en PHP i.s.m .SQL werkt, dus dan heb je iets van (mits je een database gebruikt wat wel klein beetje te vergelijken is met array) blablabla WHERE variabele is gelijk aan variabele, zodat er 1 ding wat uniek is gekleurd word, of iets dergelijks. Echter als ik het dus in javascript wil fabriceren, dan word of alles bold, of alles word gewoon, ik kan dat unieke item er niet uit krijgen. (Kan ook zijn dat ik helemaal in de verkeerde hoek zit te kijken met de FOR lus en dergelijke)

Hoe zouden jullie dit doen?

De variabelen die ik meegeef zijn:
- kb_titel (1 t/m 13)
En de array zelf heeft ook 13 items. (uiteraard)

Alvast bedankt!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Een for-loopje om te kijken welke item je moet hebben en een CSS-class toekennen ofzo?

Begrijp nog niet helemaal wat je bedoelt :P

Die variabelen die je meegeeft komen via de URL?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:38

Pelle

🚴‍♂️

Zoek eens naar location.search; daarmee kun je de querystring uitlezen.
Daarna zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
for (var i in array) {
    if (array[i] == jouwvar) {
      // doe iets speciaals
    } else {
      // normale gang van zaken
    } 
}

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-04 17:44

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
Ik wil zeg maar dat het gefocuste item bijvoorbeeld bold is ofzo, in ieder geval anders dan de andere items...:)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

... een database gebruikt wat wel klein beetje te vergelijken is met array ...
hmm, daar kan je nogal over discussieren, ik zie die vergelijking niet zo graag.

je kunt een array met arrayName.sort() alfabetisch laten sorteren, unieke waardes zijn dan waardes die niet met de voorliggende én volgende waarde overeenkomen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen