Toon posts:

"SETI verwacht ontdekking E.T. binnen 25 jaar"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
SETI verwacht ontdekking E.T. binnen 25 jaar

Uitgegeven: 18-7-2002 9:17
Laatst gewijzigd: 18-7-2002 9:25

AMSTERDAM - E.T. heeft nog niets van zich laten horen, maar steeds meer mensen doen mee aan de speurtocht naar buitenaards leven. SETI, dat als doel heeft tekenen van buitenaards leven te vinden, denkt binnen 25 jaar succesvol te zijn.

"We zoeken naar een speld in een hooiberg, maar het zou kunnen dat er duizenden spelden zijn. In dat geval zouden we er in de komende 25 jaar één moeten vinden", aldus Seth Shostak van SETI in Webwereld.

Aan SETI doen inmiddels bijna 3,8 miljoen mensen uit tientallen verschillende landen mee. De meesten van hen komen uit de Verenigde Staten, waar 1,5 miljoen mensen hun computer laten rekenen. In Nederland doen bijna 100.000 mensen mee aan het project.

Rekenkracht

Mensen die zich aanmelden voor SETI, stellen de rekenkracht van hun computer beschikbaar om radiosignalen uit het heelal te analyseren op momenten dat ze de pc zelf niet gebruiken. Uit die analyse hoopt men een boodschap te kunnen destilleren die erop zou wijzen dat er in het heelal nog meer leven is behalve op aarde. De radiosignalen worden opgevangen door de Arecibo-telescoop in Puerto Rico.

De stroom aan te analyseren gegevens kan niet door een krachtige computer afgehandeld worden. Zelfs een supercomputer zou er te veel tijd voor nodig hebben. Als een computer het werk moet doen dat de miljoenen computers van SETI de afgelopen jaren hebben verzet, zou die daar bijna 700.000 jaar voor nodig hebben.

Tot nu toe is E.T nog niet gevonden. "We vangen wel voortdurend signalen op, maar die blijken telkens weer afkomstig te zijn van mensen en niet van E.T. Het is vaker AT&T", aldus Shostak.

Download

Download hier de software die nodig is om buitenaards leven op te speuren.
http://nu.nl/document?n=59686

Woei :)

Deze post word U aangeboden door de mod van /12

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

:)

Seti@NL staat al tijden in de top 10 van SETI@Home. En Aetje cruncht zo ongeveer een unitje of 2-3 per dag. (hangt af van de berkely server hoeveel precies :/ )

Forget your fears...
...and want to know more...

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

denk dak teveel startrek kijk ;)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:07
Dan hebben we nog genoeg tijd om te stijgen in de lijsten :D

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ze vinden nog in geem miljoen jaar iets maar voor die genen die wel wat zien in dit project.

heb ik bij nu.nl even een link gestuurd die er nu ook bij staat naar de team-battle pagina van nederlandse teams.
lijkt me wel zo eerlijk

maar mijn mening is dus dat er niks te vinden is en het du eigenlijk zonde is.

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 21:53
ja daar doen we het toch ook allemaal voor 8-)

"Hé Bob, drie bier!"

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Op dit moment is Radio 3 ook over SETI bezig

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Op donderdag 18 juli 2002 13:18 schreef gp500 het volgende:
maar mijn mening is dus dat er niks te vinden is en het du eigenlijk zonde is.
Om met Willem-Alexander te spreken: "Dat is een mening."

Ik denk ook niet dat de kans erg groot is, maar je kunt nooit weten. Het hele project is natuurlijk gebaseerd op aannames (frequentiebanden, type signaal) en beperkingen (alleen een gedeelte van de hemel afzoeken), maar het is wel een project dat veel enthousiasme heeft losgemaakt voor distributed computing projecten.

S@H was het eerste DC project waar ik aan mee deed, en alleen de server problemen in december 2000 hebben er voor gezorgd dat ik tegenwoordig alleen nog maar OGR doe.

With the light in our eyes, it's hard to see.

• gp500
  • Niet online
ja het is heel beperkt en ik vind dat er geen ET is.

nou die link naar teambattle heeft wel goed gedaan
http://extremetracking.com/open;unique?login=levrier

veel meer mensen als anders

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 21:53
Zou de over 25 jaar ET er het zelfde uitzien als in de film ;)

"Hé Bob, drie bier!"

• Dol_Fijn
  • Laatst online: 16-05 11:29

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Op donderdag 18 juli 2002 16:16 schreef gp500 het volgende:
ja het is heel beperkt en ik vind dat er geen ET is.
Als je wel eens naar Discovery kijkt als ze docu's uitzenden over oude beschavingen.... Maya's hadden bijvoorbeeld ook al afbeeldingen van "ufo's" :? En vergeet de Egyptenaren niet of de Azteken.

Ik geloof wel dat er andere beschavingen zijn in dit melkwegstelsel...alleen is er dat volgens mij wel 1 die dus technologisch al veel verder is dan wij zijn. Ik kan me nl niet voorstellen dat de aarde de enige bewoonde planeet is. Ga eens na over de grootte van het melkwegstelsel en stel je dan eens voor dat van alle planeten alleen deze bewoond is.

Ik draai geen S@H omdat ik er al in geloof. Mijn vriend draait het wel.....laat hem en alle andere Setiërs maar bewijzen dat mijn gedachte erover juist is. Hou ik me wel met andere projecten bezig.

• Ivo
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Ik draai geen S@H omdat ik er al in geloof. Mijn vriend draait het wel.....laat hem en alle andere Setiërs maar bewijzen dat mijn gedachte erover juist is. Hou ik me wel met andere projecten bezig.
Jij weet dus dat ze bestaan? Hoe weet je dat dan? Kun je het ook bewijzen?

Ik blijf mijn twijfels houden bij die frequentie. 1.61 GHz. Als er al aliens zijn hebben ze waarschijnlijk niet dezelfde logica dan ons

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 09:36
correctie 1,41 ghz de frequentie van Waterstof het meest voorkomende element in de ruimte

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 20:22
Hier kan mijn mening natuurlijk niet achterblijven :)

• Er zijn rond de paar sterren die we in genoeg detail kunnen bekijken al tientallen planeten waargenomen. Het voorkomen van planeten rond sterren lijkt dus 'normaal'. Als je ziet hoeveel sterren er in het universum zijn dan kun je daaruit concluderen dat er heel veel planeten zijn.

• De kans dat alleen op de aarde leven is ontstaan en op al die andere planeten niet is klein. Stel je voor dat dit waar zou zijn; Dit zou het leven op aarde in relatie tot het universum een compleet bizar en onverklaarbaar verschijnsel maken. Waarschijnlijk wemelt het in het universum dus van het leven.

• De kans dat er hogere beschavingen ontstaan die door hun geproduceerde elektromagnetische golven uitzenden, zou klein kunnen zijn, maar dan nog zou er een grote hoeveelheid hebben kunnen ontstaan door de grote getallen waarmee we moeten rekenen.

Je kunt dus nu stellen dat het slechts een kwestie van tijd en middelen is alvorens we uitzendingen van andere beschavingen ontvangen. Maar dan zijn we er nog niet.

• Hoe weten we wanneer iets een uitzending is en geen normaal natuurverschijnsel? (Quasar, pulsar etc...) Zeer waarschijnlijk zijn die beschavingen zelf op een moment in hun ontwikkeling ook op zoek naar andere beschavingen in het universum. Ze gaan dan waarschijnlijk zoeken en zenden op de meest logische plaatsen om andere beschavingen te laten weten dat ze er zijn. Zodoende is het niet onwaarschijnlijk dat ze een voor de handliggende frequentie gebruiken (zoals al genoemd).

• Stel dat we hebben vastgesteld dat het om een kunstmatig signaal gaat dat van een beschaving afkomstig moet zijn; Kunnen we dan een eventuele boodschap ontcijferen? Waarschijnlijk wel. Een beschaving zal niet in het wilde weg berichten gaan sturen zoals je die in een krant tegenkomt. Ze zouden kunnen beginnen met het sturen van pulsjes die de priemgetallen voorstellen. (Iets dat zeker geen natuurlijk verschijnsel kan zijn!) Zo zouden wij redelijk snel een bericht kunnen detecteren en een mogelijke binaire inhoud eruit kunnen halen. Over dit onderwerp zijn veel boeken geschreven. Erg leuk om te lezen.

Specifiek over SETI. Het is misschien niet de beste manier om een beschaving te vinden, maar het is in ieder geval iets. Hiermee worden veel mensen enthousiast voor het onderwerp en kan eenvoudiger meer geld vrijgemaakt worden voor serieuzer onderzoek.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 20:22
Op vrijdag 19 juli 2002 05:29 schreef Dol_Fijn het volgende:

[..]
Als je wel eens naar Discovery kijkt als ze docu's uitzenden over oude beschavingen.... Maya's hadden bijvoorbeeld ook al afbeeldingen van "ufo's" :? En vergeet de Egyptenaren niet of de Azteken.
UFO's hebben zeer waarschijnlijk niks met buitenaardse beschavingen te maken. Alles dat vliegt en waarvan je niet weet wat het is is een UFO. Een ongelukkige definitie als je het mij vraagt. Op datzelfde Discovery channel (dat ook alleen om de kijkcijfers geeft en het niet zo nauw neemt met wat waar is en wat niet) zenden ze ook wel eens documentaires uit die wel op enige vorm van bewijs gestoeld zijn. Zo blijken bijv. de meeste lichtverschijnselen boven breuklijnen in de aardkorst te worden waargenomen...
Ik draai geen S@H omdat ik er al in geloof.
Dit vind ik een uiterst rare redenering. Dus je gelooft (vermoedt? hoopt?) dat er buitenaardse beschavingen zijn maar wil vervolgens niet weten waar ze zijn, wat ze te melden hebben etc? :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38
Op vrijdag 19 juli 2002 10:30 schreef Mr_Atheist het volgende:

[..]

[..]

Dit vind ik een uiterst rare redenering. Dus je gelooft (vermoedt? hoopt?) dat er buitenaardse beschavingen zijn maar wil vervolgens niet weten waar ze zijn, wat ze te melden hebben etc? :)
Uh, stel dat ze worden gevonden en wij sturen een berichtje. Door dat berichtje weten zij van ons bestaan af. Stel dat ze zeer vijandig zijn? En dan bedoel ik "eerst vernietigen dan praten" vijandig. Dan zit je niet echt lekker meer in je vel.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 19:57 schreef de7geitjes het volgende:
Zou de over 25 jaar ET er het zelfde uitzien als in de film ;)
Nee, natuurlijk niet, oen!! >:) Dan is ie toch 25 jaar ouder!! Dus nog meer rimpeltjes!! ;)

• gp500
  • Niet online
jullie gaan er bijna allemaal van uit dat het leven zomaar kan onstaan.
door een komeetje en amino zuren huppa leven.

in een labs hebben ze diverse malen getracht onder de perfecte omstandigheden amino-zuren te maken en zien wat er gebeurd. (hier voor waren wel allemaal dingen nodig die er alleen maar op aarde te vinden zijn, ja :? )
maar al met al hadden ze de perfecte combinatie
alleen elke keer kwam er toch uit dat er geen levens omgeving wordt gecreerd nog erger zelfs.
er kwam absoluut geen basis maar afweer tegen leven. (8>

maar als iemand sterft niks dan goeds vertellen toch :?

en persoonlijke noot ik geloof in De schepping.

niet dat dit iets aan het verhaal veranderd hierboven dat is gewoon de realiteit.

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 12:02
Op vrijdag 19 juli 2002 15:39 schreef gp500 het volgende:
jullie gaan er bijna allemaal van uit dat het leven zomaar kan onstaan.
door een komeetje en amino zuren huppa leven.

in een labs hebben ze diverse malen getracht onder de perfecte omstandigheden amino-zuren te maken en zien wat er gebeurd. (hier voor waren wel allemaal dingen nodig die er alleen maar op aarde te vinden zijn, ja :? )
maar al met al hadden ze de perfecte combinatie
alleen elke keer kwam er toch uit dat er geen levens omgeving wordt gecreerd nog erger zelfs.
er kwam absoluut geen basis maar afweer tegen leven. (8>

maar als iemand sterft niks dan goeds vertellen toch :?

en persoonlijke noot ik geloof in De schepping.

niet dat dit iets aan het verhaal veranderd hierboven dat is gewoon de realiteit.
Jij zegt zelf dat je gelooft in De Schepping zoals je het noemt. En vervolgens ga je zitten vertellen dat er wetenschappelijk geen leven gecreerd kan worden. Waarom zou het dan niet zo kunnen zijn dat er ook andere levensculturen zijn geschapen op andere planeten in onze melkwegstelsel?

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Op vrijdag 19 juli 2002 10:35 schreef NitroX_infinity het volgende:

[..]

Uh, stel dat ze worden gevonden en wij sturen een berichtje. Door dat berichtje weten zij van ons bestaan af. Stel dat ze zeer vijandig zijn? En dan bedoel ik "eerst vernietigen dan praten" vijandig. Dan zit je niet echt lekker meer in je vel.
dus daarom is er ergens in de jaren 60 of 70 al eens videobeelde de ruimte ingezonden van een toespraak van Hitler. :?

Van klussen krijg je grijze haren

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:05

ThaDude

Hang Loose

Nou ik wens jullie allen veel plezier in die die 25 jaar >:)
In ieder geval kunnen we dus nog mensen inhalen :D

Weet je hoelang dat nog is trouwens :?
* ThaDude denkt dat er dan al wel andere dingen staan te gebeuren al niet gebeurt zijn

Geef mij dan maar een RC5 of OGR waarvan je weet dat je ooit nog es een keer stop..

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• gp500
  • Niet online
Op vrijdag 19 juli 2002 16:14 schreef ColdFusion het volgende:

[..]

Jij zegt zelf dat je gelooft in De Schepping zoals je het noemt. En vervolgens ga je zitten vertellen dat er wetenschappelijk geen leven gecreerd kan worden. Waarom zou het dan niet zo kunnen zijn dat er ook andere levensculturen zijn geschapen op andere planeten in onze melkwegstelsel?
dat kan ik persoonlijk niet bevestigen, ben geen theoloog, maar in de bijbel wordt in teksten aangeven dat wij de enigsten zijn.

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op vrijdag 19 juli 2002 17:53 schreef gp500 het volgende:

[..]

dat kan ik persoonlijk niet bevestigen, ben geen theoloog, maar in de bijbel wordt in teksten aangeven dat wij de enigsten zijn.
Dat kan nooit in de bijbel staan omdat het enige is :P ;)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• SterBeek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 18:58
Dat kan nooit in de bijbel staan omdat het enige is :P ;)
Er zijn meerdere dingen die in de bijbel staan waar van je kan denken of het waar is.
Ik denk personlijk dat je sommige stukken van de bijbel op een andere manier moet zien en niet letterlijk moet opvatten.

Maar ik denk niet dat wij de enige zijn in dit universum.
Het is zo groot dat de kans dat we buitenaards leven in de komende 25 jaar zullen vinden heel erg klein is. Maar of er dan ook helemaal niks buiten de aarde leeft (met intelligentie). Nee, dat denk ik niet. ;)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op vrijdag 19 juli 2002 17:53 schreef gp500 het volgende:
De enige mensen ja, maar over Vulcans zegt de bijbel helegaar niks :P

Verder geeft Dol_Fijn duidelijk aan dat ze niet *weet* dat er aliens bestaan, maar dat zij er in *gelooft*. En dan beginnen te blaten dat dat niet *kan* omdat het anders in de bijbel staat is een prachtvoorbeeld van religieus fundamentalisme. "Ik geloof wat anders dan jij DUS jij hebt het fout". Ik gebruik deze smiley niet zo vaak, maar hier is 'ie op z'n plaats: |:(

En tot slot: in laboratoria zijn wel degelijk de bouwstenen van leven gecreeerd. Nog niet zo geavanceerd als de mens, dus met luchtvervuiling, belastingen en oorlog, maar toch. Go read a book. No, another book :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• gp500
  • Niet online
Op vrijdag 19 juli 2002 18:49 schreef Rataplan het volgende:

[..]

De enige mensen ja, maar over Vulcans zegt de bijbel helegaar niks :P

Verder geeft Dol_Fijn duidelijk aan dat ze niet *weet* dat er aliens bestaan, maar dat zij er in *gelooft*. En dan beginnen te blaten dat dat niet *kan* omdat het anders in de bijbel staat is een prachtvoorbeeld van religieus fundamentalisme. "Ik geloof wat anders dan jij DUS jij hebt het fout". Ik gebruik deze smiley niet zo vaak, maar hier is 'ie op z'n plaats: |:(

En tot slot: in laboratoria zijn wel degelijk de bouwstenen van leven gecreeerd. Nog niet zo geavanceerd als de mens, dus met luchtvervuiling, belastingen en oorlog, maar toch. Go read a book. No, another book :)
je begrijpt me wat verkeerd,
ik draag alleen uit wat ik de waarheid vindt, maar ik zeg je helmaal niet dat je niks anders mag denken of doen.
dus ik ben niet fundamentlisties.

ik wil aleen mensen uitleggen waarom ik het de waarheid vindt, en ik hoop dat ze dat ook willen inzien.
Op vrijdag 19 juli 2002 18:33 schreef SterBeek het volgende:

[..]

Er zijn meerdere dingen die in de bijbel staan waar van je kan denken of het waar is.
Ik denk personlijk dat je sommige stukken van de bijbel op een andere manier moet zien en niet letterlijk moet opvatten.

Maar ik denk niet dat wij de enige zijn in dit universum.
Het is zo groot dat de kans dat we buitenaards leven in de komende 25 jaar zullen vinden heel erg klein is. Maar of er dan ook helemaal niks buiten de aarde leeft (met intelligentie). Nee, dat denk ik niet. ;)
naar mijn inzicht zitten er aan alle dingen een stukje letterlijkheid aan. (niet helemaal het woord wat ik wil maar ja)
ik bedoel dus dat je een verhaal/tekst niet alleen figuurlijk munt interperteren.

maar inderdaad sommiggen nemen de woorden te letterlijk.
zoals ik vindt dat de islam dat doet maar dat is heel wat anders.

nou ik hoop dat dit wat verhelderend werkt :)

wat een lap tekst met alkaar

• Dol_Fijn
  • Laatst online: 16-05 11:29

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Op vrijdag 19 juli 2002 10:30 schreef Mr_Atheist het volgende:
UFO's hebben zeer waarschijnlijk niks met buitenaardse beschavingen te maken. Alles dat vliegt en waarvan je niet weet wat het is is een UFO. Een ongelukkige definitie als je het mij vraagt.
Waarom zou ik "ufo's" toch tussen "" hebben gezet :?

NoFi

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 10:35 schreef NitroX_infinity het volgende:
Ach, alvorens dat ras ooit doorheeft dat ze ons vijandig gezind willen zijn hebben we allang onszelf uitgeroeid als je het mij vraagt |:(
Nee, dan kijk je even naar het nieuws op TV. Israël. Pakistan-India. Bush en z'n terrorisme. Overvallen, moorden, aanrandingen. En ga zo nog maar een half uurtje door. Allemaal hier op deze planeet, naast je deur !
Dan zit je pas lekker in je vel ... ;(

Laat ze maar komen, misschien zien we dan wel hoe het wel moet/kan :)

Verwijderd

Ik twijfel niet aan het bestaan van leven op een andere planeet, het heelal is zo ontzettend groot dat er enorm veel plaatsen moeten zijn ontstaan waar leven mogelijk is. De vraag is alleen waar zit er wat voor leven. Als een beschaafd leven dat radiosignalen uitzendt te ver weg zit kunnen we de signalen niet ontvangen omdat ze te zwak zijn om boven de achtergrondruis uit te komen. Als het leven op die planeet (OID) nog niet in staat is om radiosignalen uit te zenden, of dat al niet meer doet omdat ze een andere/betere manier hebben uitgevonden horen we er met ons radiotelescoopje niks van. Zeker de optie dat we in een verkeerd tijdperk van de ontwikkeling van een levensvorm zitten te kijken is erg groot, kijk maar naar de aarde, die straalt ook pas 100 jaar radio uit. :)
Pagina: 1