webmail -->exchange

Pagina: 1
Acties:

• 0cool
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
Het volgende probleem doet zich voor:
Ik heb een Linux proxy server en hierop draait een webmail client (Jawmail). Deze wil ik koppelen aan een MS Exchange (5.5.2650.21) server. Op het moment dat ik wil inloggen werkt het alleen niet echt. Wanneer ik inlog met een bestaande NT gebruiker krijg ik de foutmelding (in de event viewer) "There is no such mailbox".

Wanneer ik inlog met een niet bestaande gebruiker krijg ik de melding: "Unknown user or bad password".

Er is blijkbaar wel een soort van verbinding met de Exchange server, maar toegang tot de mailboxen lukt niet erg.
Iemand misschien een paar tips om me weer op weg te helpen

You thought your secrets were safe. You were wrong

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 16:42
de user waar je mee inlogt, is daar wel een mailbox aan gekoppeld ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• FastBunny
  • Laatst online: 28-04 22:02

FastBunny

Give it the Works !

Probeer eens http://[servernaam]/exchange/[username] als adres.

heb zelf Exchange 2000 en daar werkt het webmail perfect bij :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

het ligt waarschijnlijk aan je IIS settings, daar had ik namelijk problemen mee, verder moeten de gebruikers logon acces op je server hebben (local logon).

• 0cool
Op donderdag 18 juli 2002 10:30 schreef Remc0 het volgende:
de user waar je mee inlogt, is daar wel een mailbox aan gekoppeld ?
Jep, daar bestaat een mailbox voor, de gebruikers kunnen gewoon gebruik maken van Outlook icm Exchange
Op donderdag 18 juli 2002 10:34 schreef FastBunny het volgende:
Probeer eens http://[servernaam]/exchange/[username] als adres.

heb zelf Exchange 2000 en daar werkt het webmail perfect bij :)
De webmail applicatie staat buiten Exchange. De exchange server wordt alleen gebruikt als IMAP server
Op donderdag 18 juli 2002 10:36 schreef keepitcool het volgende:
het ligt waarschijnlijk aan je IIS settings, daar had ik namelijk problemen mee, verder moeten de gebruikers logon acces op je server hebben (local logon).
IIS wordt niet gebruikt, de webmail applicatie draait op een linux server, die gebruikt maakt van (uiteraard) apache.

Verwijderd

vraag je nu niet om problemen? je wil een ms owa applicatie draaien op een linux server. ik denk dat je je het je zelf moeilijk aan het maken bent... verder kun je misschien een poortje doorrouten naar een server met iis en hierop owa gaan draaien :? ;)

• 0cool
Het is geen OWA applicatie. Het is een standaard webmail client die elke willekeurige imap server kan benaderen. Dus ook een exchange server neem ik aan.

kijk maar op:
http://jawmail.sourceforge.net/

• 0cool
ok, het blijkt dus dat het niet eens mogelijk is om op de exchange server in te loggen wanneer je deze in Outlook express opgeeft als IMAP server. Het probleem ligt dus in z'n geheel bij Exchange waarschijnlijk

• Remco
  • Laatst online: 30-04 16:42
nou je het zegt, wij hebben ook eens problemen gehad met pop3 op een exchange server, i.c.m. wachtwoorden.
De user van de pop3 box moet ook bestaan als nt-user, met hetzelfde wachtwoord, zoiets was het...
Sorry, beetje wazig, maar is alweer een tijdje geleden.
Wij hebben toen de oplossing i.i.g. gevonden bij ms.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Volgens mijn haal je Webmail en IMAP door elkaar. Anyway moet je eerst sjekken of het IMAP4 protocol zowel op je Exchange server als op de mailbox(en) waar het om gaat, ge-enabled is.
En in je IMAP4 client moet je aanloggen als
code:
1
<DOMAIN>\<USERNAME>/<ALIAS>

waarbij <domain> de NetBIOS naam van je account domain is. Als <username> en <alias> hetzelfde zijn kun je "/<alias>" weglaten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• 0cool
Met dat inloggen op de IMAP server via bijv telnet ben ik ook al bezig geweest, helaas lukt dat nog niet erg. Maar ach we blijven aantobben :)

Pagina: 1