Ik moet binnen ASP een groot aantal berekeningen meerdere keren kunnen uitvoeren. Daarvoor wil ik gebruik maken van een van onderstaande methodes:
- Een functie in een apart asp-bestand die een array van 15 waardes teruggeeft. Voorbeeld:
- De berekeningen worden in een aparte module uitgevoerd en daarna wordt met request.querystrings automatisch een redirect gedaan naar het doelbestand. Klein voorbeeld:
Zelf vind ik methode 1 een veel mooiere mehode, maar blijkt uit ervaring wel een stuk trager als methode 2 te zijn. Of is er een manier om methode1 of methode2 nog te versnellen.
- Een functie in een apart asp-bestand die een array van 15 waardes teruggeeft. Voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| 'function.asp FUNCTION getWaardes (input) dim array1(15) getWaardes = array1 END FUNCTION 'header.asp <!--#include file="function.asp"--> dim array array = getWaardes(input) |
- De berekeningen worden in een aparte module uitgevoerd en daarna wordt met request.querystrings automatisch een redirect gedaan naar het doelbestand. Klein voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| 'function.asp
linkedfile = header.asp?Waarde1=" & resultaat1
linkedfile = linkedfile & "&Waarde2=" & resultaat2
response.redirect linkedfile
'header.asp
resultaat1 = Request.queryString("Waarde1")
resultaat2 = Request.QueryString("Waarde2") |
Zelf vind ik methode 1 een veel mooiere mehode, maar blijkt uit ervaring wel een stuk trager als methode 2 te zijn. Of is er een manier om methode1 of methode2 nog te versnellen.