quake III op 2000 met viper550

Pagina: 1
Acties:

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
um tja de vraag staat er al... ik ehb de detanator driver van Nvidia al geprobeerd maar hij blijft zeiken over OpenGL driver subsystem not loaded hoewel hij moet werken zoder OpenGL natuurlijk. onder Win98 werkte deze PC goed (natuurlijk met de 98 drivers) maar ik krijg het niet aan de praat onder 2000.

kan iemand me helpen omde juiste drivers te vinden?

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-10 10:10

Bosmonster

*zucht*

De laatste detonators zijn minder geschikt voor de oudere kaarten. Probeer eens oude detonators (bijvoorbeeld die bij je kaart zitten). Of gewoon de drivers van Diamond.

ps het is NVIDIA geen Nvidea
ps2 Quake3 doet het niet zonder OpenGL ;) (Glide werkt, maar das ook OpenGL)

(Verder is Win2000 niet het ideale Game-platform heb ikzelf wel gemerkt... Windows XP loopt al een stuk beter voor games)

Verwijderd

daar heb ik ook last van gehad. gewoon wat oudere drivers gebruiken volgens mij ging het dan wel.

Verwijderd

doet q3 het uberhaupt met een viper550 :?

• Eleison667
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10 16:46

Eleison667

from other space

www.hastec.nl

ff drivers voor viper downloaden

de detonator geeft hier ook probs met viper driver gaat het goed

am i paranoid,do you think i am paranoid? you think i am paranoid dont you!

• Alpha_Mouse
woeps maak er een rotzooi van

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• Alpha_Mouse
ik word altijd zo moe van mensen die je eerst moeten verbeteren... ik weet heus wel dat het geen 'e' maar een 'i' is *ZUCHT* ern nog wat... Quake draait ECHT wel zonder OpenGL... de nieuwe drivers hebben een vervangende funcite ingenomen dus ga geen onzin uitkramen ;)

kijk hier heb ik wat aan. TNX

hactec -> oude leverancier hoe kan ik het vergeten!

PS ik weet ook wel dat win2k niet het beste platform is voor games, maar wel voor de rest ;)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-10 10:10

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 18 juli 2002 10:30 schreef Alpha_Mouse het volgende:
ik word altijd zo moe van mensen die je eerst moeten verbeteren... ik weet heus wel dat het geen 'e' maar een 'i' is *ZUCHT* ern nog wat... Quake draait ECHT wel zonder OpenGL... de nieuwe drivers hebben een vervangende funcite ingenomen dus ga geen onzin uitkramen ;)
[..]

kijk hier heb ik wat aan. TNX

hactec -> oude leverancier hoe kan ik het vergeten!
Werkt Quake 3 met DirectX tegenwoordig?? En sorry hoor dat ik je verbeter :P Maar het staat zo stom.. Kijk anders eerst je tekst ff na voordat je op Verstuur klikt.

Ik word zo moe van mensen die zo snel op hun teentjes getrapt zijn... Zeker als ik je eerst een redelijk en goed antwoord geef...

• Alpha_Mouse
Op donderdag 18 juli 2002 10:33 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Werkt Quake 3 met DirectX tegenwoordig?? En sorry hoor dat ik je verbeter :P Maar het staat zo stom.. Kijk anders eerst je tekst ff na voordat je op Verstuur klikt.

Ik word zo moe van mensen die zo snel op hun teentjes getrapt zijn... Zeker als ik je eerst een redelijk en goed antwoord geef...
:P solly :) maarum het werkt idd met DirectX dat scheelt een hoop gezeik met OpenGL

als het goed is word er een standaard OpenGL functie meegeleverd met je drivers voor je (Nvidia :P) kaartje

nogmaals tnx

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Anders GLSetup.exe Die kwakt ook de juiste driver op je pc.

Overigens lijkt met Q3 met een Viper 550 helemaal geen straf, dat moet gewoon werken. Q3 met een ATi Rage Pro LT, dat is pas een ramp.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Op donderdag 18 juli 2002 10:32 schreef Alpha_Mouse het volgende, met wat ge-edit door Rafe:
Quake draait ECHT wel helemaal niet zonder OpenGL... de nieuwe drivers hebben kunnen geen vervangende functie innemen, want alles wordt aangestuurd door de Q3 engine, dus je heb gewoon OpenGL drivers nodig. Punt.
Mag ik de officiële Quake 3 site quoten:
• 3-D Hardware Accelerator with full OpenGL® support
• Pentium® 233 Mhz MMX®processor with 8 MB Video Card
Or Pentium II 266 Mhz processor with 4 MB Video Card
Or AMD® 350 Mhz K6®-2 processor with 4 MB Video Card
• 64 MB RAM
• A 100% Windows® 95/98/NT 4.0 compatible computer system (including compatible 32-bit drivers for CD-ROM drive , video card, sound card and input devices)
• Windows 95/98/ NT 4.0 (with Service Pack 3) operating system
• 25 MB of uncompressed hard disk space for game files (Minimum Install), plus 45 MB for the Windows swap file
Quad-speed CD-ROM drive (600 K/sec. sustained transfer rate)
• 100% DirectX 3.0 or higher compatible sound card
• 100% Microsof-compatible mouse and driver
• 100%Windows 95/98/NT 4.0 compatible joystick (optional)
Je heb dus alleen DirectX nodig voor het geluid, video gebeurt helemaal met OpenGL :7

Edit: beetje aan de quote gerommeld

• Alpha_Mouse
Op donderdag 18 juli 2002 10:41 schreef Rafe het volgende:

[..]

Mag ik de officiële Quake 3 site quoten:
[..]

Je heb dus alleen DirectX nodig voor het geluid, video gebeurt helemaal met OpenGL :7
jah dat is wel zo maar die opengl driver die word geleverd door je videokaart (nieuwe dan)

mijn viper kaartje heeft altijd prima gewerkt op de detanator drivers maar onder 200 vreet hij die gewoon niet... beetje jammer :)

maar ff serieus.. je gaat me toch neit vertellen dan jullie allemaal die owe zo gare OpenGlsetup gerbuikt hebben? die is vet oud. je detanator driver leveren de nieuwste

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:10
Op donderdag 18 juli 2002 10:44 schreef Alpha_Mouse het volgende:

[..]

jah dat is wel zo maar die opengl driver die word geleverd door je videokaart (nieuwe dan)

mijn viper kaartje heeft altijd prima gewerkt op de detanator drivers maar onder 200 vreet hij die gewoon niet... beetje jammer :)

maar ff serieus.. je gaat me toch neit vertellen dan jullie allemaal die owe zo gare OpenGlsetup gerbuikt hebben? die is vet oud. je detanator driver leveren de nieuwste
die heb je helemaal niet nodig. als je fatsoenlijke drivers gebruikt dan zit openGL er automatisch in :Y)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
De drivers op de Hastec site werken niet? Anders dan toch echt maar OpenGL setup proberen.

En ik heb geen nVidia chip kaartje, ik ben de trotse eigenaar van dit kreng kaartje: de Hercules 3D Prohet 4500 TV-out (Kyro II chip)

Edit: zoeken naar 'Quake OpenGL' (zonder de twee ') leverde deze topics op:
[topic=193368/1/25]
[topic=19374/1/25]

• Alpha_Mouse
Op donderdag 18 juli 2002 10:52 schreef Rafe het volgende:
De drivers op de Hastec site werken niet? Anders dan toch echt maar OpenGL setup proberen.

En ik heb geen nVidia chip kaartje, ik ben de trotse eigenaar van dit kreng kaartje: de Hercules 3D Prohet 4500 TV-out (Kyro II chip)

Edit: zoeken naar 'Quake OpenGL' (zonder de twee ') leverde deze topics op:
[topic=193368/1/25]
[topic=19374/1/25]
kheb oude drivers gevonden (detanator) en die werken toppie :)

alleen nu een probleem hij crashte net. maar ik weet al wat dat is. (intel :r) iig hartstikke bedankt mensuh

Pagina: 1