Toon posts:

[HIFI] De mooiste speakerkabels

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af wat de mede tweaker nou een mooie speakerkabel vindt. Let op het gaat er dus om hoe hij eruit ziet en niet hou hij klinkt!!

Ikzelf vind de zilvere kabel van JK erg mooi om te zien

Afbeeldingslocatie: http://www.hear.nl/merken/jkacoustics/products/interlinkkabeltype3.jpg

Verwijderd

IXOS.. schijnt wel duur te zijn

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Ik vind deze wel aardig.

Afbeeldingslocatie: http://www.nordost.com/jpegs/red_dawn.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.nordost.com/jpegs/RedDawn.jpg

Dat zijn de:

red dawn cables

Red Dawn speaker cable consists of thirty-eight conductors of 99.999999% OFC, which is plated with extruded silver. Each conductor is separately encapsulated in extruded Teflon.

Red Dawn is normally terminated with 19 conductors per channel. This cable can be ordered terminated for bi-wiring. It provides a level of detail that is outstanding.Its ability to properly control loudspeaker performance is superb. It transmits signals at over 95% the speed of light. Every fine nuance of the musical performance is revealed with Red Dawn.

Red Dawn interconnects herald a new era in interconnect performance and define state of the art standards. Uncompromising in its performance, this cable totally involves the listener in the musical experience. It uses 20 conductors of 99.999999% oxygen free copper with an extruded silver surface. Each conductor size is varied and balanced for optimum performance. Each cable is terminated with the highest quality, precision crafted connectors, which are made with a hard alloy that is gold plated. Red Dawn can also be ordered as a balanced interconnect with gold-plated XLR connectors.

Red Dawn is available in 0.6m (2ft), 1m (3ft 4 ins) and 1.5m (4ft 9ins). Other lengths are available on request.

--------------------------------------------------------------------------------
speaker cable
insulation Extruded Teflon®
conductor x40 varied and balanced
material 60 microns extruded silver over 99.999999% OFC
capacitance 8.7pF/ft
inductance 0.13uH/ft
propagation delay 94% speed of light

--------------------------------------------------------------------------------
interconnect
insulation Extruded Teflon®
conductor x20 varied and balanced
material 60 microns extruded silver over 99.999999% OFC
capacitance 8.9pF/ft
inductance 0.12uH/ft
propagation delay 94% speed of light

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 09:20 schreef Fireman het volgende:
Ik vind deze wel aardig.

[afbeelding][afbeelding]
Dat ziet er zonder meer goed uit zeg. Deze vind ik volgens mij ook beter dan dat ketelaar vlosdraad.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Wist niet dat speakerkabel "mooi" moest zijn. :)

Overweeg zelf mijn huidige no-name kabels te vervangen door Kimber kabel (omdat iedereen die goed schijnt te vinden en ook de prijs/kwaliteit in orde is)
bv deze
Afbeeldingslocatie: http://www.kimber.com/8pr-b.jpg

iets van 13,50 euro/meter (is 1 van hun goedkoopste soorten)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Fireman

Fireman

Op donderdag 18 juli 2002 12:47 schreef Duck-Twacy het volgende:

(omdat iedereen die goed schijnt te vinden en.. )
Lekkere eigen mening zeg ;) 't gaat erom wat JIJ mooi vindt en vind klinken niet wat andere vinden. Kom nou.

Verwijderd

dis me zilverkabel:
http://www.vandenhul.nl/cable/clrwtr.htm

ik kan me normale speakerkabel daaro niet vinden.... damn das ook van de hul maar kan niet op de naam komen

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op donderdag 18 juli 2002 12:49 schreef Fireman het volgende:

[..]

Lekkere eigen mening zeg ;) 't gaat erom wat JIJ mooi vindt en vind klinken niet wat andere vinden. Kom nou.
Ja, ik ga even mijn tijd verspillen met naar verschillende kabels luisteren. Zie me al staan in de winkel. "Mag ik 3 verschillende soorten kabels meenemen naar huis? Per soort 1 stuk van 3 en 1 stuk van 5 meter."

Get real ;) .

(ben inderdaad slechts een slaafse consument :) )

• Fireman

Fireman

Op donderdag 18 juli 2002 13:00 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Ja, ik ga even mijn tijd verspillen met naar verschillende kabels luisteren. Zie me al staan in de winkel. "Mag ik 3 verschillende soorten kabels meenemen naar huis? Per soort 1 stuk van 3 en 1 stuk van 5 meter."

Get real ;) .

(ben inderdaad slechts een slaafse consument :) )
Ik "had" jou hoger ingeschat met al die AV postings :) Of niet. Beetje audio-tweaker gaat voor de ins & outs.

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 13:08 schreef Fireman het volgende:

[..]

Ik "had" jou hoger ingeschat met al die AV postings :) Of niet. Beetje audio-tweaker gaat voor de ins & outs.
en gaat zelf luisteren, gewoon in de winkel :)

Verwijderd

Alsof het wat uit maakt.. laatst is er nog een hele grote test geweest met een boel "audiofielen", en ze konden het verschil niet eens horen tussen doodnormaal 2-aderig snoer en snoer van enkele duizenden guldens..

'T zit allemaal tussen de oortjes hoor :)

• Fireman

Fireman

Op donderdag 18 juli 2002 13:11 schreef Shakespeer het volgende:
Alsof het wat uit maakt.. laatst is er nog een hele grote test geweest met een boel "audiofielen", en ze konden het verschil niet eens horen tussen doodnormaal 2-aderig snoer en snoer van enkele duizenden guldens..

'T zit allemaal tussen de oortjes hoor :)
Weet je hoe ze dat noemen?
Op donderdag 18 juli 2002 13:10 schreef neographikal het volgende:

[..]

en gaat zelf luisteren, gewoon in de winkel :)
Nee het liefst thuis in de eigen luisterruimte, komt de "klank"het beste tot zijn recht >:)

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op donderdag 18 juli 2002 13:08 schreef Fireman het volgende:

[..]

ik voel een offtopic discussie over het nut van kabels aankomen. :P

Probleem is een beetje "hoe kies je een kabel". Als ik de kabelfanaten (gelovigen?) mg geloven hangt het success sterk af van de rest van je set, dus in de winkel luisteren heeft geen zin (zeker als je set bestaat uit zelfbouw en/of vrij zeldzame apparatuur). Dus moet je thuis luisteren. Speakerkabel haal je meestal van een rol (tenzij je het over de extreem dure kabels praat van enkele honderden euro's per meter, die zit vaak voorverpakt, bv 2 * 3 meter)

Bij interlink kan ik me het nog wel voorstellen dat een goede zaak ze je thuis laat uitproberen, maar kabel versnijden (in de prijsklasse van 10-20 euro per meter) voor thuis luisteren (als je een winkelier weet die dat doet?). Okay, misschien zijn er winkels die gewoon wat "probeerstukjes" hebben liggen.

Maar dan nog. Ik zie kabel als de finishing touch, met betrekkelijk weinig invloed op het resultaat (als dat wel zo zou zijn is er volgens mij iets goed mis). Ik wil geen rommelkabel, maar ook geen belachelijke dure, dus ga ik af op de informatie van derden (liefst verschillende bronnen). Ik kan me niet echt voorstellen dat ik echt veel veschil zal horen tussen bv bovengenoemde Kimber en een vdHul CS-122 van 12 euro of een QED silver anniversary (van 5 Bpd)

• Fireman

Fireman

Op donderdag 18 juli 2002 13:40 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

ik voel een offtopic discussie over het nut van kabels aankomen. :P

Probleem is een beetje "hoe kies je een kabel". Als ik de kabelfanaten (gelovigen?) mg geloven hangt het success sterk af van de rest van je set, dus in de winkel luisteren heeft geen zin (zeker als je set bestaat uit zelfbouw en/of vrij zeldzame apparatuur). Dus moet je thuis luisteren. Speakerkabel haal je meestal van een rol (tenzij je het over de extreem dure kabels praat van enkele honderden euro's per meter, die zit vaak voorverpakt, bv 2 * 3 meter)

Bij interlink kan ik me het nog wel voorstellen dat een goede zaak ze je thuis laat uitproberen, maar kabel versnijden (in de prijsklasse van 10-20 euro per meter) voor thuis luisteren (als je een winkelier weet die dat doet?). Okay, misschien zijn er winkels die gewoon wat "probeerstukjes" hebben liggen.

Maar dan nog. Ik zie kabel als de finishing touch, met betrekkelijk weinig invloed op het resultaat (als dat wel zo zou zijn is er volgens mij iets goed mis). Ik wil geen rommelkabel, maar ook geen belachelijke dure, dus ga ik af op de informatie van derden (liefst verschillende bronnen). Ik kan me niet echt voorstellen dat ik echt veel veschil zal horen tussen bv bovengenoemde Kimber en een vdHul CS-122 van 12 euro of een QED silver anniversary (van 5 Bpd)
IDD en dan gaan we nu weer ON topic.

Sommige mensen vinden de 2.5mm2 van de electrische bekabeling ook al mooi strak. Dan niet die met al die losse adertjes maar met vaste kern. Zo'n draad gaat meestal van af de meterkast naar het stopkontakt.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Nog even voor de topic starter :)

Afbeeldingslocatie: http://www.monstercable.com/images_db/home_av/sigma/SRGLEK_pis_bkrnd.jpg

een willekeurig mooi kabelsetje in kado verpakking ($4500 voor 2 * 8 ft, maar dan krijg je er ook 2 interconnects bij)

• adana
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 10:34

adana

merzbow, schmerzbow

tiepies gevalletje overengineering:
Afbeeldingslocatie: http://www.transparentcable.com/images/news/Opus_MM_family_650x406.jpg
sorry voor de layout

"One day I may find it quite amusing,
how touch and tongues make life so confusing."
Anne Clark

Pagina: 1