Harde schijf wel in BIOS, niet daarna - Virus?

Pagina: 1
Acties:

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 13:42
Ik heb hier een compu staan met de mededeling 'kijk er eens even naar, hij doet het niet meer.'

Bij opstarten wordt om een bootdiskette gevraagd, die start netjes op. Alleen worden geen harde schijven gevonden! Niet met de gewone C:\ en D:\ commando's, maar ook niet onder FDisk ('No fixed disks present'). In de BIOS vindt-ie echter wel een harde schijf. De CD-Rom is zowel in de BIOS als daarna te vinden, dus echt alleen de harde schijf.

Het is niet mogelijk dat er intern iets is gebeurd: daar is degene van wie de computer is niet toe in staat, dus alle kabeltjes e.d. zitten nog net zo als toen hij het nog wel deed.

Meer informatie over het hoe en wanneer heb ik echter niet, alleen dat het een Packard Bell-computer is, en de rescue-disk ook een 'no hd found'-error geeft.

Is het mogelijk dat dit een virus is?

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 11:04
hmmz... ben je toevallig in het bezit van een bootable linux diskette/CD-ROM? Als je die hebt moet je eens kijken bij het opstarten v/d kernel of ie iets aangeeft als /dev/hd(a/b/c/d)

Linux omzeilt de BIOS bij het zoeken naar schijven.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wat dacht je van een kapotte hdd?

• sjroorda
Linux bootdiskette: geeft enkele errors bij het laden van de kernel, maar die zijn snel weer weg, dus kan ik niet lezen. Bij 'system information' --> 'harddisks/cd-roms' echter krijg ik de melding 'No harddisks or CD-ROM drives have been detected so far.'

Lijkt me idd niet goed... zal hem zo eens in een andere compu hangen ;(

't Is trouwens een Cel500, dus wel aan de 'oude' kant... maar om het dan als HD al te begeven? OK, begint wel de enige mogelijkheid te lijken...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 20 juli 2002 09:10 schreef sjroorda het volgende:
Linux bootdiskette: geeft enkele errors bij het laden van de kernel, maar die zijn snel weer weg, dus kan ik niet lezen. Bij 'system information' --> 'harddisks/cd-roms' echter krijg ik de melding 'No harddisks or CD-ROM drives have been detected so far.'

Lijkt me idd niet goed... zal hem zo eens in een andere compu hangen ;(

't Is trouwens een Cel500, dus wel aan de 'oude' kant... maar om het dan als HD al te begeven? OK, begint wel de enige mogelijkheid te lijken...
zit zker een 10.2 GB Quantum corona LCT in of niet?

Verwijderd

Je moet gewoon ff een programma downloaden van de website van je hddmerk, maak daar dan een bootflop van en check je schijf.

• sjroorda
Op zaterdag 20 juli 2002 12:28 schreef Terw_Dan het volgende:
zit zker een 10.2 GB Quantum corona LCT in of niet?
Ehhh... hoezo??? Was inderdaad een Quantum. Vaker problemen mee icm PB?

• sjroorda
Op zaterdag 20 juli 2002 12:44 schreef Koulodjonko het volgende:
Je moet gewoon ff een programma downloaden van de website van je hddmerk, maak daar dan een bootflop van en check je schijf.
Heb net de computer weer teruggebracht naar de eigenaar, met de mededeling 'probeer maar of It's (daar gekocht nl) nog iets van garantie wil geven', en dat ze hem anders maar even moet laten onderzoeken op een technische dienst, kan nooit veel kosten. Ze zei trouwens ook dat ze een brandluchtje had geroken... uhoh!
Pagina: 1