Toon posts:

[XP] Opstarten duurt lang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het opstarten van windows. Als ik windows opstart lijkt het wel of het een eeuwigheid duurt. Het laden duurt land bij het balkje waar drie blauwe streepjes van links naar rechts gaan. Het duurt ongeveer 3 min voordat het klaar is. Ik heb 2 keer geformatteerd en ge defragmenteerd maar dat bleek ook niet helpen. Video drivers ligt het volgens mij ook niet aan, want voor de installatie duurde het opstarten ook lang.

mijn pc:

1200 Mhz AMD
512sdram
30 Gig maxtor 7200 rpm
Geforce 2 32 mb

ik hoop dat iemand weet wat het probleem is want dit is echt f*cked up

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zoek eens naar kapotte hardware.

Ik had dit laatst ook en toen bleek het m'n flashcard reader te zijn die kapot was. Helaas kwam ik hier pas achter na een format |:(

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 11:41

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Staat je PC te zoeken naar een DHCP server? M.a.w. geef hem eens een vast IP adres (als er een netwerkkaart in zit of course).

Kijk anders een in de logs of er ergens anders een probleem zit.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 08:14 schreef Peertje het volgende:
Zoek eens naar kapotte hardware.

Ik had dit laatst ook en toen bleek het m'n flashcard reader te zijn die kapot was. Helaas kwam ik hier pas achter na een format |:(
nee der is niks kapot zover ik weet. heb gekeken bij Device Manager of moet ik daar niet wezen?. Wat is een flashcard reader?..

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 18 juli 2002 08:17 schreef delusional het volgende:

[..]

nee der is niks kapot zover ik weet. heb gekeken bij Device Manager of moet ik daar niet wezen?. Wat is een flashcard reader?..
Apparaat wat ik aan me printpoort heb hangen om de geheugenkaarten van me digicam te lezen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 08:21 schreef Peertje het volgende:

[..]

Apparaat wat ik aan me printpoort heb hangen om de geheugenkaarten van me digicam te lezen :)
lol ;) . Maar als ik eenmaal in windows zit doet alles het normaal en gewoon snel

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
Op donderdag 18 juli 2002 08:16 schreef superduper het volgende:
Staat je PC te zoeken naar een DHCP server? M.a.w. geef hem eens een vast IP adres (als er een netwerkkaart in zit of course).

Kijk anders een in de logs of er ergens anders een probleem zit.
Sinds waneer zoekt windows XP naar DHCP server onder zijn booten ?

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

Verwijderd

Topicstarter
omg... dit gelofen jullie niet... lol! ik blaas mijn computer eventjes uit... de hele garage stond wit! ik start mijn computer op en hahahahah hij vindt me daar een partij nieuwe hardware ;) hahah lmao

slotje :)

Verwijderd

Je hebt een netwerk geinstalleerd? Neem aan van wel

http://www.tweakxp.com/tweakxp/search.asp?s=boot
verschillende opties

En anders, deze heb ik voor je uitgezocht:
On some XP Pro installations, when connected to a network (peer-peer in this case), the computer boot time is over 1:40. The system seems to freeze after logging in and the desktop may not appear or will freeze for a minute. As timed with the utility, Bootvis.exe, the problem was with the driver mrxsmb.dll, adding over 67 seconds to the boot time. Turning off and restoring file and printer sharing eliminated 65 seconds from the boot time.

1. Alt-click (or right click) on Network Places > Properties
2. Alt-click on Ethernet Adapter connection > properties
3. Un-check "File and Printer Sharing for Microsoft Networks" > OK
4. reboot
5. If you need file or printer sharing, repeat the above, re-check the box and re-boot again.

Verwijderd

Topicstarter
het blijkt dat hij mijn brander niet kan vinden. sinds ik de stof eruit heb gehaald deed hij ut weet.. maar nu niet meer.. :( vage zooi. hij wil hem ook niet detectenn ;(
Pagina: 1