Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
noop, gewoon zo standaard geinstalleerd ook met die nieuwe detonator van Nvidia.comOp donderdag 18 juli 2002 08:19 schreef Devster het volgende:
Heb je Anti Aliasing aanstaan toevallig?
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Verwijderd
Vooral dus bij NFS Porsche of 3DMark2001, maar weer niet bij de desktop zelf of Midtown Madness 2. Tsjah....
zoals ik al zei, alleen op zwarte gedeeltes zie ik rechts die streep.Op donderdag 18 juli 2002 10:51 schreef Hooi het volgende:
Dat zie ik hier ook een heel klein beetje, Aopen GF4. Maar ik vind het niet zichtbaar genoeg om mij er aan te storen.
Vooral dus bij NFS Porsche of 3DMark2001, maar weer niet bij de desktop zelf of Midtown Madness 2. Tsjah....
psst als ik die detonator installeer word aa wel aangezet hoorOp donderdag 18 juli 2002 08:22 schreef freddyathlon het volgende:
[..]
noop, gewoon zo standaard geinstalleerd ook met die nieuwe detonator van Nvidia.com
Probeer anders eens je refreshrate aan te passen.
Of een beetje te spelen met de monitorkabel.
Het kan namelijk zijn dat het signaal gestoord wordt door de omgeving, wat dus kan resulteren in een beetje onscherp beeld met schaduweffect.
Nee, gebruik geen verlengkabel.Op donderdag 18 juli 2002 18:20 schreef XthinkZ het volgende:
Gebruik je misschien een verlengkabel vooor je monitorkabel?
Maar uit jouw verhaal leid ik af dat het dus aan de monitor ligt...
Als aan de nieuwe TI4400 zou liggen, moest er toch meer aan de hand zijn? Verder draait ie alles tiptop.
Ik heb het vaker gezien bij monitoren die een verlengkabel gebruiken.
Ook soms zat de kabel er gewoon niet goed in, of zaten er allemaal storingbronnen in de buurt, of hielp een andere refreshrate.
Het kan dus ook voor een deel aan de monitor kunnen liggen, dan zou je gewoon ff een andere monitor kunnen proberen.
Precies zelfde als bij die van mij.
Op mijn werk hebben we een pc staan met 98 erop, en die heeft andere schuifbalken, dus is niet te vergelijken...
Heb een screenshotje voor jullie gemaakt.
Misschien kunnen een paar mensen die vergelijken met hun beeld.
Je ziet de streep dus zitten aan de rechterkant van beeld...
Maar als ik een screensaver start, byv. LEEG SCHERM, of Windows XP, zie ik de witte schaduwlijn totaal niet...
Dan geven dus die schuifbalken af...
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Nou, als je goed kijkt zie je rechts in beeld, aan de linkerkant van dat grijze balkje, een heel dun witte waas lopen...Op donderdag 18 juli 2002 21:29 schreef BCC het volgende:
Als je er een screenshot van kan maken, dan is het sowieso je videokaartMaar ik zie nog steeds niet wat je bedoeld op je screenshot?1
En wat bedoel je met sowieso videokaart als ik er een shot van kan maken?
Verwijderd
ik heb een ati radeon, dus lijkt me sterk dat het aan de videokaart ligt
Ik heb een Packard Bell A926 monitor.Op donderdag 18 juli 2002 22:03 schreef Martin het volgende:
heb je toevallig een philips 19" met light frame??? Ik heb namelijk hetzelfde op mijn 109b20.
ik heb een ati radeon, dus lijkt me sterk dat het aan de videokaart ligt
Heb hem geinstalleerd staan als Plug en Play beeldscherm, aangezien PB er geen drivers voor heeft voor Win XP.
Ook zo'n lichte waas aan de zijkant(en) ??
En wat is een light frame ??
Hier misschien iets aan??Op donderdag 18 juli 2002 22:06 schreef Phuck het volgende:
ik weet het niet sorry.
kijk anders hier eens[topic=551852/1/100]
Staan ook wat specificaties, waaronder
Picture tube 19" (diagonal), anti-glare, anti-static, Flat Square, Black Matrix, Invar shadow mask, Dual Dynamic Focus, 90° deflection, 0.26 mm-dot pitch
Hier hebbie de link:
http://support.packardbell-europe.com//support/pri/item/item_spec_a926.asp
Morgen gaat die videokaart terug. Ik wil een nieuwe.
Met de oude hercules 8500le had ik never nooit geen problemen met die schaduwen.
Wat doet 3deep en al die software eigenlijk?
De speler is namelijk geen egaal gekleurde window.
Het enige wat ik het aan kan verwijten is dat je beeld niet scherp genoeg is dat je niet ziet dat het eigenlijk bij mediaspeler hoort.
Wat dus kan komen omdat je kaart een slechte 2D filter heeft, en dus (bekend bij veel Nvidiakaarten) een brak 2d beeld geeft.
Dus volgens mijis er helemaal niks aan de hand.
Als ik dan op Afdrukvoorbeeld druk, zie je hem alsnog zitten op het afdrukvoorbeeld...
Dit kaartje kostte me ¤ 329,- en daarvoor wil ik wel wat goeds hebben... Dus hij gaat vanmiddag terug.
Zelfde resultaat. Hoe kan het nou dat een andere monitor ook de lijn aangeeft, maar dan wat lichter??
Helderheid en contrast maakt niks uit, daarmaa heel ik het niet weg...
Is de 2d kwaliteit van Nvidia zoveel brakker dan die van Ati ??
Hiervoor dus de 8500le van hercules gehad.
En hoe kan ik anders die lijn wegkrijgen?
Biosupdate? andere drivers?? Iemand daar ervaring mee??
Ik gebruik nu de nieuwste van nvidia.
kan inderdaad komen door slecht afgeschermd kabel
Verwijderd
mischien zijn er een zooi kaarten uit gekomen met slechte filters.... ik heb het bijv emet een gf4 ti 4200...
de lijnen kan ik in principe overal krijgen ,, word paint ,, dialg boxxes etc... icq msn...
de lijnen ontstaan vaak door een soort contrastverschil.,. als je een selectie maakt van items in explorer krijg je een halve centimeter naar recht een dun nauwelijks zichtbaar wit lijntje...
etc..dat is wat ik tot nu toe immer kan forceren ,.
ik denk zelf dat het of de filter is of een slechte combinatie van hardware.. ga dus een ander merk gf4 erin zetten en kijken of het helpt... als iemand meer info heeft hoor ik dat graag. !
GReetz
Verwijderd
Ik zie toch echt alleen maar wat wits links en rechts van het scherm. Verder geen lijnen of waas. Meer GF4Ti4200 eigenaren berichten dat al hier. Maar storend, niet echt nee.
Deze kaart is een Aopen Aeolus Ti4200, en ik heb hem gekozen vanwege wat positieve beoordelingen wat de beldscherpte betreft, en inderdaad is deze kaart scherper met het beeld dan een Matrox G200 of een Elsa Gladiac, die ik eerst beide had.
(Het zien/beoordelen lukt redelijk makkelijk, er hangt hier een Dell 21 inch scherm aan.)
Dus de filters, ja, dat zou kunnen. Asus heeft wat dat betreft geen goede naam. Het kan ook een beetje aan de VGA kabel naar de monitor liggen.
Verwijderd
het probleem was bij mij als volgt... als de NVIEW op kloon staat is mijn GAINWARD GF4 kennelijk niet in staat om een mooi ende stabiel scherm op mn monitor neer te ploffen ,, vandaar de vreemde lijnen links en rechts,, en een soort schaduw naast randen van vensters.. op het moment dat ik mn Nview uitzette was het probleem verholpen.
ik moet zeggen dat ik het een wat Jammer probleem vindt.. en op zn zachtst gezegt een minpuntje voor de kaarten die hier last van hebben ,,
Ik hoop iig dat dit voor anderen ook werkt,, (ik vond de lijnen nl persoonlijk wel zeer storend) .
Succes...