Toon posts:

Hd-Bracket..HDD eruit trekken met windows XP aan ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze HD : http://www.storage.ibm.com/hdd/support/dheap/dheaptek.htm

Specificatie :
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/dheap/dheapdes.htm

Ik kan daar niets over vinden of hotswap.

Bracket :

Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/site/images/harde%20schijven/Removable_HDD_Rack.gif

Specificaties:
- Mobile rack for 3.5~ IDE Hard Disk
- To remove or secure a Hard Disk
- Fits in any 5.25

Kheb geen aparte controller ze hangen gewoon aan mijn Abit Ka7 moederbord.

Nu wil ik dus in Windows XP gewoon die HD eruit trekken, op deze HD komt geen OS oid te staan.
Tis puur voor het uitwisselen voor gegevens.

Gaat dit werken ?

Verwijderd

Ik heb zelf ook in twee pc's zo'n HDrack steken maar in durf het in alle geval niet de disk eruit te halen met men pc aan.

Heb ooit eens getest wat het gaf als ik de voeding van een disk trok met de pc aan, de pc had er weining last van maar de disk was naar de eeuwige jachtvelden ;(

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

volgens mij help je dan je complete schijf omzeep. Je schijf ondersteund geen Hot-swap (of ik moet er overheen gelezen hebben) En ik denk dat je ide controller het ook niet leuk vind. Maar daar ben ik niet zeker van.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:57

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Dat gaat zeker NIET goed. SChijf gaat in ieder geval kapot, en als je pech hebt de IDE controller of een ander apparaat aan de kabel ook!

Ik heb wel eens gehoord dat als je de spanning eraf gooit van de hele unit, je iets meer kans hebt; Ik zou het niet proberen. Gewoon even uitzetten of een Firewire harddisk halen (wel hot swappable)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Als het bij de specificaties van je hd-rack niet specifiek vermeld is staat bijna vast dat deze geen hot-swap ondersteund. De hd-racks die dit wel ondersteunen zijn op misschien een enkele uitzondering na allemaal SCSI-racks.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Ik zou t je ook zeker afraden!!

Verwijderd

Bij ons op school hebben ze ook van die HD racks, (iig IDE HD racks) en die kon je er heel leuk uit trekken, dan liep de computer vast en dan kon je em er weer inzetten resetten en hij deed het weer, maar ik zou het iig niet proberen :P

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Op donderdag 18 juli 2002 11:37 schreef Lomu het volgende:
Bij ons op school hebben ze ook van die HD racks, (iig IDE HD racks) en die kon je er heel leuk uit trekken, dan liep de computer vast en dan kon je em er weer inzetten resetten en hij deed het weer, maar ik zou het iig niet proberen :P
bij mij in de klas ook (opleiding ICT Lyceum).
was een gast die gewoon zijn HD uit de pc trok.
poeff, pc vast. blauw scherm en een piepje uit de systeemkast.
en dan doet die gast een opleiding ICT Lyceum :S
het is toch een "known-fact" dat je een IDE HD nooooit zomaar uit een pc mag rukken?

die gast mag nog blij zijn dat hij die computer van skool niet gemold heeft zeg.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Dus toch niet zo HEEEEEEEEEEL verstandig :)

Ik weet genoeg.......dank U jonges :P

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:10

Wimo.

Shake and Bake!

Op donderdag 18 juli 2002 12:07 schreef FireWurX het volgende:

[..]

bij mij in de klas ook (opleiding ICT Lyceum).
was een gast die gewoon zijn HD uit de pc trok.
poeff, pc vast. blauw scherm en een piepje uit de systeemkast.
en dan doet die gast een opleiding ICT Lyceum :S
het is toch een "known-fact" dat je een IDE HD nooooit zomaar uit een pc mag rukken?

die gast mag nog blij zijn dat hij die computer van skool niet gemold heeft zeg.
Uhmz... ik doe het ook altijd met die school schijven.. tot wel3x per dag toe.. ze gaan echt niet kapot

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 16:09
Dan is dat HotSwap of je hebt gewoon geluk.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:10

Wimo.

Shake and Bake!

Op donderdag 18 juli 2002 15:26 schreef Delta2 het volgende:
Dan is dat HotSwap of je hebt gewoon geluk.
Geloof me .. het is geen hotswap :D

En.. 3/4 van de leerlingen doet het. het hele jaar door.. en op de een of andere manier gaan die dingen maar niet dood :+

Zijn trouwens gewoon 40gb maxtors

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Voor de disk kan het prima. Das het probleem niet. Zolang eerst de 5 en 12 volt van de voeding maar los gekoppeld worden (meestal met het sleuteltje) kan daarna gewoon de ide-kabel los.

Of de controller de bus kan initialiseren hangt geheel van de controller af. Met 2 schijven op 1 kanaal lukt dat iig niet.

Verwijderd

Ik heb een MEGA oud mobo, Asus CUBX. Ik heb écht niet de
nieuwste HDD's, maar wel 2 nieuwe brackets. Als ik sleutel
omdraai, 't spul eruit haal, bekijk, omdraai, laat vliegen,
er weer in druk, en het sleuteltje in de goede stand zet,
plant XP er doodleuk een HDD en wat partities bij.

Een mp3tje stottert niet een keer :)

Wáárom gaat er bij mij dan niks kapot?? Alleen omdat die
brackets wél hotswap hebben?

Verwijderd

Wáárom gaat er bij mij dan niks kapot?? Alleen omdat die
brackets wél hotswap hebben?
Eerst stroom eraf, dan signaal onderbreken...

Overigens heb je alleen garantie ivm hotswaps als de specificaties van de hardeschijf, het mobo, de bracket en het operating systeem zeggen dat ze het aankunnen (en garanderen)...

Maar natuurlijk heb je altijd nog van die oplichters die dan alsnog garantie proberen te claimen :r

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 01:39 schreef euss het volgende:

[..]

Eerst stroom eraf, dan signaal onderbreken...

Overigens heb je alleen garantie ivm hotswaps als de specificaties van de hardeschijf, het mobo, de bracket en het operating systeem zeggen dat ze het aankunnen (en garanderen)...

Maar natuurlijk heb je altijd nog van die oplichters die dan alsnog garantie proberen te claimen :r
Dat zijn nogal wat vereisten!
Voor zover ik weet, is iig het bracket hot swap ondersteunend.
Ja, en Windows XP Professional (mag ik toch wel aannemen!)
Er is (nog :?) niks stuk, maar raden jullie mij nu aan om ook
mijn kewle pull-hdd-when-windosing acties te stoppen? ;(

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:21

rik

IDE ondersteunt geen hot-swap, SCSI wel.
Er zijn overigens ook USB (2.0?) HDD-brackets, en die ondersteunen ook hot-swap.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-04 17:57

Nobby

Nuts!

Ik zou het niet doen als het niet hoeft, is er een speciale reden waarom je pc aan moet blijven, zo niet neem het zekere voor het onzekere en doe niet meer aan hotswapping :), behalve als je het geen probleem vind als zo'n HD overlijdt :+

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04 12:57

Apache

amateur software devver

de goedkope highpoint 37x controllertjes die je aantreft op vele abit boards ondersteunen hotswap, highpoint heeft er zelf een speciale bracket voor, en k'denk dan wel dat je vrij veilig zulke actie's kunt uithalen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Klopt, Promise heeft ook van die ATA/Raid controllers met Brackets die Hot-Swap ondersteunen... Dan blijven in ieder geval je HDD en je OS over of die dit ondrsteunen (Linux in ieder geval wel).

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 02:19 schreef Apache het volgende:
de goedkope highpoint 37x controllertjes die je aantreft op vele abit boards ondersteunen hotswap, highpoint heeft er zelf een speciale bracket voor, en k'denk dan wel dat je vrij veilig zulke actie's kunt uithalen.
Dus met deze Bracket zou het moeten willen ??

[url="http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.exe?A=111053"]http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.exe?A=111053[/url]

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 14:50 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Uhmz... ik doe het ook altijd met die school schijven.. tot wel3x per dag toe.. ze gaan echt niet kapot
En ondertussen scholen en leerlingen maar zeuren dat ze meer computers nodig hebben en de leerlingen ze maar slopen.... of althans trachten tot..... kinderachtig hoor. Doe je bij je thuis PC toch ook niet?

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:26
gaat bij mij prima, ik haal zovaak mijn hd eruit terwijl windows draait, maar an 10 minuten crashed ie dan

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 23:26

heuveltje

KoelkastFilosoof

mwah doe ik ook al jaren met me hd bracket
eruit-trekken gaat prima zolang er niks naar scrijft of leest(je explorer dus wel eerst afsluiten :))

erin duwen resulteerd meestal wel in een blauw scherm

tis trouwens de standaard controller van een msi k7t turbo

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

[url="http://www.thatswrite.com/mbr.htm"]http://www.thatswrite.com/mbr.htm[/url]

hier dit type:
TW-10KPF-66/100 - IDE interface ultra DMA with Key lock + Fan + Power switch

die heb ik hier ook...

Lijkt me dat je beter niet met pc aan die schijf eruit kunt halen....
Pagina: 1