Toon posts:

Socket 370 , wat kan er maximaal in?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb hier nog een oud mobo liggen met Socket 370, er zat ooit een P3 667 in met FSB 133 mhz in.
Ik wil kijken wat ik er nog mee kan doen.
Het mobo heeft ondersteuning voor processoren met FCPGA.

Maar nou keek ik dus naar een Celeron 1400 mhz(FSB 133mhz) voor Socket 370, maar deze had FCPGA2 ipv FCPGA.
Als ik nou zo'n Celeron erin stop, werkt hij dan wel?
Het is Socket 370, dus hij past iig wel, maar of hij werkt?

Mobo is een MSI btw.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Celeron 1400 heeft 100MHz FSB, en het ding werkt niet in je moederbord, omdat die Celeron een Tualatin versie van de P3 is.

Een P3-1000, of een celeron 1100 (Coppermine versie) zal wel lukken. (Ik geloof zelfs dat er nog wel een P3 Coppermine van meer dan 1000MHz is, maar ik ben niet zeker).

Siditamentis astuentis pactum.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 14:21

Croga

The Unreasonable Man

Op donderdag 18 juli 2002 06:53 schreef Varienaja het volgende:
Celeron 1400 heeft 100MHz FSB, en het ding werkt niet in je moederbord, omdat die Celeron een Tualatin versie van de P3 is.
Gedeeltelijk waar..... Veel "oudere" moederborden ondersteunen geen Tualatin processoren. Echter is de Tualatin, net als de Cuppermine, gewoon een Socket370 processor. Dit betekend dus dat er een redelijke kans bestaat dat het wél ondersteund wordt.

Mijn advies: Kijk eens naar het type nummer van het moederbord. Kijk dan eens op de site van MSI. Die kunnen zeker uitsluitsel geven of de Celly 1400 past of niet.

Als je het typenummer niet kunt vinden op het mobo, kijk dan even tijdens de post op het scherm, en noteer de nummertjes die langs komen (gebruik eventueel "Pauze"... heb je wat meer tijd ;)) en gebruik deze in een search op Google.....

Verwijderd

Topicstarter
Weet je toevallig waar ik die Celeron 1100 coppermine kan kopen?
Want ik kan via pricewatch alleen maar Tualatins vinden.

Weet iemand nog ergens nog een (web)winkel waar ik coppermines kan kopen met p3 1000+ en celeron 1100?
Url?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:15
Op donderdag 18 juli 2002 07:11 schreef Croga het volgende:

[..]

Gedeeltelijk waar..... Veel "oudere" moederborden ondersteunen geen Tualatin processoren. Echter is de Tualatin, net als de Cuppermine, gewoon een Socket370 processor. Dit betekend dus dat er een redelijke kans bestaat dat het wél ondersteund wordt
de tualatin in geen 'gewone' socket370 procesor, hij werkt namelijk met een ander bussyteem, wat hem incompatibel met oudere borden maakt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:42

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit het met een VIA processor dan?
Want die is namelijk ook Socket 370 en mega cheap.
Ik d8 dat ik laatst wat news had gelezen over een VIA 1400 mhz voor Socket 370.
De chipset op de mobo is iig van VIA, maar of dat wat uitmaakt weet ik niet.

Weet iemand hier iets over?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:26
Op donderdag 18 juli 2002 19:57 schreef TheRademaker het volgende:
En hoe zit het met een VIA processor dan?
Want die is namelijk ook Socket 370 en mega cheap.
Ik d8 dat ik laatst wat news had gelezen over een VIA 1400 mhz voor Socket 370.
De chipset op de mobo is iig van VIA, maar of dat wat uitmaakt weet ik niet.

Weet iemand hier iets over?
Nee, VIA 1000MHz, 1400MHz komt later in 't jaar.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Maar gaat het hele boeltje dan wel werken?
Of moet mijn mobo specifiek compatible zijn met VIA processoren?
Of heeft VIA hun processoren zo gemaakt dat ze in elke Socket 370 gewoon goed werken?

Verwijderd

Topicstarter
*bump*

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Het antwoord op je topic titel is niet beantwoord, jullie hebben het over die VIA proc op 1.4 ghz maar de snelste PIII werkt ook op 1.4 ghz en heeft 512 kb cache, meer kan er niet op.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

[url="http://www.yorcom.nl"]Yorcom[/url] heeft nog 1 GHz Celeron (Coppermine, 128 KB cache) voor 109 Euro.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je moederbord is voorzien van de good old 440BX, dan kun je met een simpele [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/446021/1?limit=100"]modificatie[/url] een heuse Tualatin erop laten draaien :)
Pagina: 1