ARP werkt niet om MAC adres NIC te veranderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 10:35
Ik wil het mac adres van m`n sitecom kaartje veranderen zodat ik er ook het internet mee op kan. Anders moet ik die kaartjes gaan verwisselen enzo.

Als ik m`n mac adres wil veranderen met arp eth_addr BL-AA-TT-BL-AA-TT schiet hij weer terug naar het oude adres!
Is dit op te lossen?
Doe ik iets fout? :'(

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

Verwijderd

Welk OS gebruik je? Wel handig om te vermelden :)

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:34

Lancer

What the......

Niet om het een of ander hoor, maar hier kun je arp helemaal niet voor gebruiken. Arp is de brug tussen het ethernet protocol en IP. Je mac-adres veranderen (als dat kan) moet je met software (of driver) van de leverancier doen.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
afhankelijk van drivers en OS kan je bij het newerkconfigratie scherm, bij je adapter properties (meestal advanced tabblad) een Netwerk adres invullen.
hier je MAC in vullen en klaar

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

[search=mac adres veranderen]
[search=mac adres wijzigen]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12#12

Laatste mogelijkheid:
Win2k/XP mac adres via registry:

Ga in de Registry naar :
code:
1
2
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\
{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\

Daar zie je : "0000","0001","0002", enzoverder.
Elk nummer staat voor een Networkdevice, je netwerkkaarten staan daar ook tussen.

Als je in een key kijkt, zie je ergens een string value "DriverDesc", met als value de naam van je netwerkkaart zoals die in de "Network and Dail-up Connections" staat.

Om het MACaddress te veranderen maak je in die key van die netwerkkaart een Stringvalue NetworkAddress aan. En als waarde geef je die het MACaddress dat je wil. Als je het MACaddress "00-50-04-2D-BC-12" wil, geef je die Stringvalue als waarde 0050042DBC12.

Reboot
Zorg ervoor dat je geen 2 nics met zelfde mac hebt zitten
allemaal te vinden in FAQ & search

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.