Op donderdag 18 juli 2002 12:45 schreef RRX het volgende:
[..]
wij hebben hier in de huiskamer een 62CM 50hz tv staan (sony WEGA) en als je daar een beetje te dichtbij zit dan zie je echt goed dat het trilt.
Ja, met stilstaand beeld of met lijnen en als je erop let en dichtbij zit... Niet dat je er dan ineens hoofdpijn van krijgt, bij het bekijken van films. 100Hz is inderdaad wat rustiger, maar normale mensen hebben er bij normale situaties geen
last van, als een TV 50Hz is. Wat jij nou doet is napraten van marketing mensen die vinden dat iedereen aan de 100Hz moet

. En dan blijkt dat het eigenlijk slecht is voor de kwaliteit, komen ze met lapmiddelen als "natural motion, en "digital scan" enzo

.
lees dit topic maar eens door, over 100 of 50 Hz:
[topic=219161/1/999]
Op donderdag 18 juli 2002 13:47 schreef klojohen het volgende:
[..]
Vroeger keken ze ook naar zwart/wit beeld en daar hadden ze ook geen last van ,maar ik moet er niet aan denken om daar nu naar te kijken.
Dat is iets van een HEEL andere orde. En toen had je er weldegelijk last van, want je wilde maar wat graag een kleurenTV hebben. Da;s een verschil van een heel andere orde.
Het verschil tussen 100 en 50Hz zie je alleen als je een paar dagen naar een 100Hz toestel hebt gekeken en je kijkt dan weer naar een 50Hz apparaat. En dan ben je er binnen een paar minuten weer aan gewend.
Heb jij dat bij Z/W tv's ook? Dat je binnen een paar minuten helemaal aan het gebrek aan kleuren bent gewend?
Ik heb nog nooit gehoord dat mensen 'vermoeide' ogen kregen van het kijken naar TV op een 50Hz scherm, dat is iets wat iedereen zich laat aanpraten. Je kan het verschil zien ja, als je erop let. Maar echt niet dat mijn pa (met z'n 50Hz TV) last heeft van branderige ogen na een avondje TV kijken op de 72cm 50Hz TV.
Het is niet te vergelijken met een monitor, waar je 50cm vandaan zit, en waar je naar kleine lettertjes, stilstaand beeld en VEEL sitlstaande rechte lijnen aan het turen bent.