[OC] unlocken XP op KHA+ gedeeltelijk gelukt?

Pagina: 1
Acties:

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 13:35

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
Gisteren mijn XP 1800+ ge-unlockt met sekondenlijm, plakband en Bison elektro.
De unlock lijkt te zijn gelukt, maar een aantal multipliers wordt nog niet geaccepteerd door mijn Epox 8KHA+.
Zo zijn de multipliers 10 en 11 niet te gebruiken (computer hangt nog voor het posten) Terwijl bv. 9.5 en 10.5 gisteren prima werkten.
Vandaag na nog wat spelen met spanningen, latencies en FSB settings blijkt dat mijn moederbord de 10.5 setting opeens niet meer pikt (terwijl de pc de hele nacht op 10.5x154 had gelopen)
Nu is dus naast de 10 en 11 multiplier (niet posten) ook de 10.5 (wordt automatisch 9.5) uitgeschakeld.
Voordat ik de hele unlockprocedure opnieuw ga doorlopen; Weet iemand misschien waar dit fenomeen aan te danken is?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ja heel simpel.
Je unlock is niet uitgevoerd en er is dan ook 1 of meerdere doorverbindingen niet goed gelukt.
Dit betekend dus opnieuw unlocken.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
Bedankt Rick, ik zal het vanavond eens opnieuw proberen.
Ik dacht juist dat als de unlock maar gedeeltelijk was gelukt dat de processor juist op 1 muliplier bleef steken, en niet dat er een aantal keuzes zou verdwijnen.

Die Bison elektro droogt veel te snel, op het moment dat je de naald uit die capsule trekt is het al droog aan het oppervlak. Ik zal toch maar eens proberen met verdunnen.
Weet iemand of dit spul kan worden verdund met aceton of thinner? :?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• Tweakstarter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Op donderdag 18 juli 2002 01:08 schreef Cow_tipping het volgende:
Gisteren mijn XP 1800+ ge-unlockt met sekondenlijm, plakband en Bison elektro.
Ik wil mijn 1800+ ook unlocken en heb hier (nog) geen ervaring mee.
1 ding, kan je me vertellen welke sekondelijm, plakband en bison ik moet halen ?

thx

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 12:09 schreef Tweakstarter het volgende:

[..]

Ik wil mijn 1800+ ook unlocken en heb hier (nog) geen ervaring mee.
1 ding, kan je me vertellen welke sekondelijm, plakband en bison ik moet halen ?

thx
Plakband is de onzichtbare cellotape (die hele dunne, beetje melkachtige dus).
Sekondenlijm is wat het is. Je kunt hiervoor ook nagellak gebruiken naar het schijnt.
Bison is Bison elektro. http://www.bison.nl/servlet/ProductServlet20?cmd=show&id=31

• Tweakstarter
Thx.
Als ik cellotape vraag zal het wel goed komen. (niet de standaard plakband, smalle +/- 1cm breed).

Ik ga nog eerst ff verder lezen

http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.php?s=e7c9affbffcba40900653522862bc6c4&threadid=102199

alleen de l1 bridge connecten en zijn dan alle multipliers beschikbaar dus de lage (onder de 10) en de hoge (12x/13x en 13.5x, is geloof ik de hoogste) ?

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
ja als alles goed gaat wel ja.
niet als je het hebt gedaan zoals ik dus.

• Tweakstarter
Op donderdag 18 juli 2002 14:53 schreef Cow_tipping het volgende:
ja als alles goed gaat wel ja.
niet als je het hebt gedaan zoals ik dus.
Oké, thx.

Ik laat wel ff weten hoe het gaat ( :? ) ebn errug benieuwd.
Moet wel ff de spullen halen en ik weet nog niet of ik daar vandaag aan toe kom.

Verwijderd

Het beste kan je die tape van skotch gebruiken, die sluit het beste aan op het af te dekken oppervlak

• Tweakstarter
Ik heb secondelijm van bison gehaald (automatic pen) en ben in een winkel geweest waar ze Bison Electro Kit hadden, maar dat koste 17.25 :? , vond ik wel beetje veel ondanks dat er zilver in zit.

Cow-Tipping; Wat heb jij betaald voor die Electro ?

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
Evenveel als jij. Bij een automaterialenzaak.

Ik heb net opnieuw geprobeerd te unlocken maar helaas nog niet gelukt. Waarschijnlijk ben ik te voorzichtig met de contacten van de L1-bruggen schoonmaken want er zat nog steeds zilverlak op en daardoor is het moelijker te zien waar de contacten liggen.

Van het weekend maar gewoon een flesje aceton halen om de proc goed schoon te maken want echt lekker gaat het ook niet met die dikke silverlak zonder te verdunnen.

• Tweakstarter
Ik had het niet gehaald, vond het duur. Als jij dit ook heb betaald lijkt dit dus wel de 'normale' prijs en haal ik het wel dan.
Toch ff een vraag dan,
Hoe ga je nu het best te werk ? Ik bedoel je moet L1 verbinden, maar waarom de lijm ?

Ik heb wel aardig wat gelezen, maar een 'normale' stap voor stap uitleg heb ik nie gevonden......

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
zie de sinterklaas thread.
Zoeken op "unlock xp" en dan het verhaal van de goede sint maar lezen.
Zo heb ik het ook gedaan.

• Tweakstarter
You're right.
Had die link een keer gelezen, waarschijnlijk biertje te veel ;) .

{quote}
dichtgooien van de ruimte tussen de L1 bruggen met secondenlijm om daarna de bruggen te verbinden met zilverinkt
{quote}

Thx, dit weekend ff checken.

Ik post de resultaten wel.

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
graag gedaan, succes ermee!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:49
hier een zeer duidellijk filmpje erover.

filmpje

• Tweakstarter
Nou, ik heb de spullen.

Bison seconde lijm (Automatic pen)
Bison Electro
Scotch Magic tape

Als ik alles dus goed begrijp werkt het dus als volgt.

L1 bridges goed schoonmaken en vervolgens de 'gleuf' geheel vullen met de lijm. Vervolgens de koperen stippen verbinden met de electro en als het 'uitgehard' is een stukje van die tape erover en klaar ?

[url="http://www.vr-zone.com/guides/AMD/AthlonXPUnlock/"]http://www.vr-zone.com/guides/AMD/AthlonXPUnlock/[/url]

(Dit klinkt niet echt moeilijk, ik bedoel je moet wel een steady hand hebben, maar dat zit wel goed)

Kan iemand dit dan bevestigen of is er nog iets echt specifieks waar men op moet letten, iets wat niet beschreven is ?

ik ga dan zondag wel ff aan de handenarbeid en laat jullie het resultaat natuurlijk weten.

thx zover

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:21
vergrootglas lijkt me ook wel handig :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Tweakstarter
:( Weinig kans.
Dat electro is te dik om te smeren, kan je het op een of andere manier verdunnen ?
Er staat iig niets over aangegeven. Zoniet heb ik dus mooi ff 17 pleoro weggegooid, wat een pl***is spul is dat zeg.
Zij er nog alternatieven ?

:( :( :( :( :( :( :( :(

Verwijderd

Je kan ook zilverlijm proberen. Ik heb hem net geunlocked en dat is perfect gegaan. Draai nu op 12.5 ipv 12.

• Tweakstarter
Op zondag 21 juli 2002 17:41 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Je kan ook zilverlijm proberen. Ik heb hem net geunlocked en dat is perfect gegaan. Draai nu op 12.5 ipv 12.
De L1 brugjes zijn wel dicht (met secondelijm) maar die electro is veel te dik om zulke dunne lijntjes te trekken.

Kan je ook ff je andere multiplies testen en laten weten welke lijm het is als alles bij jou goed is ?

Thx.

Verwijderd

Ik heb keer voor keer alles afgeplakt behalve degene die ik wou hebben. Hierdoor hou je een hele dunne baan over. Dit zou in jou geval ook moeten werken. Hierna gewoon het planband er aftrekken en de volgende pins afplakken. De lijm zit vastgenoeg na een minuut of 2. Die trek je er met het plakband niet meer af.

• Tweakstarter
Op zondag 21 juli 2002 18:32 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Ik heb keer voor keer alles afgeplakt behalve degene die ik wou hebben. Hierdoor hou je een hele dunne baan over. Dit zou in jou geval ook moeten werken. Hierna gewoon het planband er aftrekken en de volgende pins afplakken. De lijm zit vastgenoeg na een minuut of 2. Die trek je er met het plakband niet meer af.
Die electro die ik had is nu kaduuk, te hard geworden.
Ik zal wel ff een nieuwe halen en dit toepassen. Nu weet ik wel dat dit ook lastig maar ja, het proberen waard.
Na ongeveer hoelang kan je de plakband eraf halen (hoe lang duurt het voordat die electro hard genoeg is dat je het er niet aftrekt ?)
Ik wou dat er iets makkelijkers was dan die dikke r*tzooi.

thx anyway

Verwijderd

Met zilverlijm duurde het een minuut of 5 voordat het helemaal droog was.

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
Vandaag ook weer opnieuw geprobeerd met die Bison elektro. Ditmaal had ik het verdund met thinner.
Ging stukken beter, droogde niet direct op.
Echter het resultaat is hetzelfde, steeds de multiplier 10 en 11 doen het niet. Laat nou net de multiplier van 10 diegene zijn waar ik mee zou willen draaien.... (10x166) :(

Waarschijnlijk zal ik dus ook de zilverlijm moeten proberen.
Iemand een goed merk?

Verwijderd

Er is niet echt een merk voor. Gewoon no-name. Kostte me 11E bij de electrozaak. De multi van 11 krijg ik trouwens ook niet voor elkaar. 12*133 standaard(1600mhz = 1900+). Multi van 11 werk niet. Multi van 12.5 is prima.

Snap het ook niet helemaal.

• Perphide
  • Laatst online: 21-04-2024
ik had PRECIES! hetzelfde! en toen maar alles er weer afgeveegd.... volgende maand unlock ik hem wel weer als ik tijd heb...

• Tweakstarter
Ben bezig met unlocken.
Voor degene die ook Bison Electro gebruiken, zet het spul eerst in de koelkast, zodoende wordt het vloeibaar genoeg om normaal te kunnen gebruiken.
Deze middag heb ik nieuwe electro gehaald bij een automaterialenzaak (eigenaar is mijn beste maat), toen ik om 17:30 thuis was heb ik het in de koelkast gezet en om 20:45 ben ik begonnen. Tot nu toe werkt het perfect, brug voor brug afplakken, verbinden, plakband eraf en laten drogen, na 5 min de volgende.
Ben bijna klaar om het zaakie weer in elkaar te zetten.
Results will be shown.

• Tweakstarter
Hij zit in elkaar en...................
HOERA !!!! >:) !!!
Het ziet er goed uit.
Eerste boot, zonder bios veranderingen, hij staan op FSB 133 Multiplier x13.
XP2000+ , 166Mhz.
CPU Temp 47 graadjes
Vcore 1.750V

Het ziet er dus goed uit, kan iemand dit AUB ff bevestigen ?

Ben wel benieuwd nu, ik ben in een leerproces, maar voorheen stonden de fsb en multiplier ook zoals hierboven en was het een 1800+, nu zonder iets veranderd te hebben al een 2000+ :9 :9~ ;)

Verwijderd

Da's vaag. Je originele biosinstellingen moeten natuurlijk gewoon bewaard zijn. Het unlocken is volgens mij wel goed. Ik snap er alleen geen hout van waarom hij lagere multi's niet pakt.

• Tweakstarter
Op maandag 22 juli 2002 22:52 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Da's vaag. Je originele biosinstellingen moeten natuurlijk gewoon bewaard zijn. Het unlocken is volgens mij wel goed. Ik snap er alleen geen hout van waarom hij lagere multi's niet pakt.
Ik vind het ook wel vaag, normaal is je bios gereset als je cpu eruit is geweest toch ?
De volgende settings doen het in iedergeval niet;
fsb 145 multi 12.
fsb 166 multi 10.

Als ik fsb op 139 zet met multi op 13 (XP 2100+), Vcore op 1.800, dan start'ie op totdat windows komt, dan restart'ie automatisch :?
Nog meer Vcore ? Is dat nu niet beetje link, ik dacht dat de XP niet meer dan 1.850 aan kan ofzo.

Verwijderd

Met gemak hoor. 2.10 moet wel kunnen alleen gaat je bios niet zover. Mijn 1900+@1900+ is idle 58 graden. at 2000+ (12.5 * 133) wordt ie al 64 en zeer instabiel Voorlopig klok ik dus niet over, totdat ik waterkoeling heb.

Vcore verhogen kun je doen door een voltagemod. Dan is bv 1.60 in bios = 1.90v. Als de PC zich ophangt in windows komt dat meestal door te weinig voltage. op 2000+ met standaard voltage hang ik in Windows binnen de minuut. Voltage op 1.80 en het werkt perfect.

• Rick2001

Rick2001

Op maandag 22 juli 2002 22:14 schreef Tweakstarter het volgende:
Hij zit in elkaar en...................
HOERA !!!! >:) !!!
Het ziet er goed uit.
Eerste boot, zonder bios veranderingen, hij staan op FSB 133 Multiplier x13.
XP2000+ , 166Mhz.
CPU Temp 47 graadjes
Vcore 1.750V

Het ziet er dus goed uit, kan iemand dit AUB ff bevestigen ?

Ben wel benieuwd nu, ik ben in een leerproces, maar voorheen stonden de fsb en multiplier ook zoals hierboven en was het een 1800+, nu zonder iets veranderd te hebben al een 2000+ :9 :9~ ;)
Even ter info. Je hebt dus absoluut voor 100% geen multiplier van 13x zonder een baan door te krassen en de ander door te verbinden. (En dan heb ik het niet over L1)
Je hebt dus 12.5x als maximale multiplier bij elke XP of Thunderbird processor lager dan 2100+
Heb je een 2100+, dan krijg je door het unlocken van de L1 bruggen alleen maar multiplier 13x tot en met 20.5x ter beschikking.
Ook hier moet je een extra brug doorkrassen en een ander doorverbinden om de lage multipliers te krijgen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Verwijderd

Dat zou betekenen dat een 2000+ niet te overklokken valt (op multi's). Dit heb ik toch al met deze truuk gezien.

• Rick2001

Rick2001

Een 2000+ valt inderdaad niet te overclocken met het verhogen van de multiplier.
Beter gezegt, dit is onmogelijk zonder de extra wijziging.
Vandaar dat ook een 2100+ processor minder interessant is om te overclocken met een hoge FSB snelheid.

• Tweakstarter
Het is dus een XP1800+. Hierbij heb ik alleen de L1 brugjes verbonden met de Electro. Als ik nu opstart geeft'ie een 2000+ aan met 1666Mhz. Nu heb ik ff een CPU check gedaan en hierin geeft'ie aan dat mijn multiplier op 12.5 staat (in bios op 13, kan geen 12.5 selecteren). Een simpel rekensommetje 133 x 12.5 = 1662.5 Mhz.
Gegevens op de Core;

AMD Athlon
AX1800DMT3C
AGOGA 0206XPAW
Y7792650135
1999 AMD

Dus een 1800+ naar 2000+.

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
Hier is het ook gelukt!
Ik heb nogmaals de gaatjes in de cpu dicht gemaakt (nu eens met blanke nagellak) omdat ik steeds dezelfde multipliers kreeg waaruit ik kon kiezen.
Nu kan ik multiplier 10 ook aan.

10x166 is nog iets te steil voor mijn systeempje. Eenmaal in Windows reboot ie automatisch, maar als ik met de spanningen ga rommelen van cpu en Vdimm verwacht ik wel dit stabiel te kunnen draaien met mijn systeem.
Nu draait ie al eventjes op 10x163 met alleen Vdimm op +0.2.
P.S. Ik heb dezelfde CPU als Tweakstarter AGOGA dus.

• Tweakstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 16:29 schreef Cow_tipping het volgende:
Hier is het ook gelukt!
Ik heb nogmaals de gaatjes in de cpu dicht gemaakt (nu eens met blanke nagellak) omdat ik steeds dezelfde multipliers kreeg waaruit ik kon kiezen.
Nu kan ik multiplier 10 ook aan.

10x166 is nog iets te steil voor mijn systeempje. Eenmaal in Windows reboot ie automatisch, maar als ik met de spanningen ga rommelen van cpu en Vdimm verwacht ik wel dit stabiel te kunnen draaien met mijn systeem.
Nu draait ie al eventjes op 10x163 met alleen Vdimm op +0.2.
P.S. Ik heb dezelfde CPU als Tweakstarter AGOGA dus.
Als ik je goed begrijp had je eerst de bruggen gedicht met secondelijm. Hoe heb je nu met nagellak dat gedaan, eerst brugjes opensnijden of gewoon eroverheen gelakt ?
Weet je misschien wat die 'agoga' inhoud ? er schijnen verschillende te zijn, wat zijn de onderlinge verschillen tussen de versies ?

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
Ja eerst de gaatjes gedicht met sekondenlijm, maar ik heb geen loep gebruikt dus ik kon moeilijk zien hoe het dichten gelukt was.
Tot 5 keer toe daarna de L1 brugjes gedicht en elke keer weer die rare multiplierkeuzes, sommige werkten sommige niet. (terwijl bij een volledige unlock alleen 13 geloof ik het niet doet)
Ik heb de processor opnieuw met thinner schoongemaakt en de gaatjes tussen de L1 bruggen (over de sekondenlijm heen) ditmaal met nagellak gedicht. Gewoon om te testen eingelijk. Daarna met Bison Elektro de brugjes gedicht (elektro verdunt met thinner) Nu werkt het. :)

Dat AGOGA wil alleen zeggen vanaf welke fabricagelijn de processor komt. Als je dan bij overclockers.com kijkt in de CPU database kun je zien wat andere mensen met een processor als deze voor overklok resultaten hebben gehaald.

• Tweakstarter
Op woensdag 24 juli 2002 11:47 schreef Cow_tipping het volgende:
Ja eerst de gaatjes gedicht met sekondenlijm, maar ik heb geen loep gebruikt dus ik kon moeilijk zien hoe het dichten gelukt was.
Tot 5 keer toe daarna de L1 brugjes gedicht en elke keer weer die rare multiplierkeuzes, sommige werkten sommige niet. (terwijl bij een volledige unlock alleen 13 geloof ik het niet doet)
Ik heb de processor opnieuw met thinner schoongemaakt en de gaatjes tussen de L1 bruggen (over de sekondenlijm heen) ditmaal met nagellak gedicht. Gewoon om te testen eingelijk. Daarna met Bison Elektro de brugjes gedicht (elektro verdunt met thinner) Nu werkt het. :)

Dat AGOGA wil alleen zeggen vanaf welke fabricagelijn de processor komt. Als je dan bij overclockers.com kijkt in de CPU database kun je zien wat andere mensen met een processor als deze voor overklok resultaten hebben gehaald.
Beter dat het bij jou ook gelukt is dan.
Ik had nieuwe electro gehaald en in koelkast gezet, nu is het tenminste wel dun genoeg.

Ik moet alleen ff checken welke multipliers allemaal werken bij mij. Nu draait'ie op fsb 133, multi x13 (XP2000+), dit met alle voltages op default.
Ik had wat problemen met mijn harddisk, dus dat heb ik gister gefixed (disk I/O error nu unlock). Alles werkt weer, nu kan ik de multipliers weer checken.
Ik ga op die site wel ff checken hoe en wat met die AGOGA.

Kan je me vertellen welke multipliers allemaal zouden moeten werken na het verbinden van de l1 brugjes ?

Thx, you're a great help.

• Tweakstarter
Bij het verbinden van de L1 brugjes dus multi x 12.5 het hoogst en ook de lage. Tenminste, als alles goed is.

Verwijderd

Ik heb hem ook geunlocked. de 10, 10.5, 12 en 12.5 werken. De 11 en 11.5 niet. Even testen leverde een zeer stabiel systeem op op 10 x 166 of 10.5 x 156, 10 x 200 werkte helaas niet. Misschien met waterkoeling.

Ik snap alleen niet waarom 11 of 11.5 niet werken. Misschien dat er toch een brug niet goed verbonden is. Uit de eerste resultaten van mijn teste (default biosinstellingen) leverde 10x166 al 8500 3dmarks op (Ati Radeon Retail build by Ati).

Eigenlijk wil ik nog wel een keer testen met de 11 multipliers als ik WC heb. Volgens mij moet 11x166 dan wel te halen zijn.

Ik heb trouwens een 1900+ (12x133) met AGOGA core.

• Rick2001

Rick2001

Op woensdag 24 juli 2002 12:05 schreef Tweakstarter het volgende:

[..]

Beter dat het bij jou ook gelukt is dan.
Ik had nieuwe electro gehaald en in koelkast gezet, nu is het tenminste wel dun genoeg.

Ik moet alleen ff checken welke multipliers allemaal werken bij mij. Nu draait'ie op fsb 133, multi x13 (XP2000+), dit met alle voltages op default.
Ik had wat problemen met mijn harddisk, dus dat heb ik gister gefixed (disk I/O error nu unlock). Alles werkt weer, nu kan ik de multipliers weer checken.
Ik ga op die site wel ff checken hoe en wat met die AGOGA.

Kan je me vertellen welke multipliers allemaal zouden moeten werken na het verbinden van de l1 brugjes ?

Thx, you're a great help.
Nogmaals, je hebt geen 13x multiplier. De 2000+ processor draaid met een 12.5x multiplier. >:)
Op woensdag 24 juli 2002 20:48 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Ik heb hem ook geunlocked. de 10, 10.5, 12 en 12.5 werken. De 11 en 11.5 niet. Even testen leverde een zeer stabiel systeem op op 10 x 166 of 10.5 x 156, 10 x 200 werkte helaas niet. Misschien met waterkoeling.

Ik snap alleen niet waarom 11 of 11.5 niet werken. Misschien dat er toch een brug niet goed verbonden is. Uit de eerste resultaten van mijn teste (default biosinstellingen) leverde 10x166 al 8500 3dmarks op (Ati Radeon Retail build by Ati).

Eigenlijk wil ik nog wel een keer testen met de 11 multipliers als ik WC heb. Volgens mij moet 11x166 dan wel te halen zijn.

Ik heb trouwens een 1900+ (12x133) met AGOGA core.
Die multipliers werken niet omdat je unlock niet goed gelukt is.
Dit is altijd het geval bij een onderbreking in een brugje of een sluiting met de metalen draad in de laserlock.
Je zult dus opnieuw moeten unlocken om alle multipliers te kunnen selecteren.

• Tweakstarter
Op woensdag 24 juli 2002 21:58 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Nogmaals, je hebt geen 13x multiplier. De 2000+ processor draaid met een 12.5x multiplier. >:)
[..]

Die multipliers werken niet omdat je unlock niet goed gelukt is.
Dit is altijd het geval bij een onderbreking in een brugje of een sluiting met de metalen draad in de laserlock.
Je zult dus opnieuw moeten unlocken om alle multipliers te kunnen selecteren.
12.5 klopt ja. Bios geeft 13 aan (dit kan dus inderdaad niet) Sandra geeft 12.5 aan.
Dus als ik alles nu goed begrijp en je verbind de l1 brugjes dus allemaal goed dan heb je alle multipliers van 12.5 en lager tot de beschikking, lukt 1 v/d mp's niet (bv 10x) dan is de unlock niet goed ?

Met een 2100+ moet je toch de l10 brugjes ook omdraaien (open moet dicht en dicht moet open met bv scalpel) en tevens de l1 brugjes allen verbinden om alle mp's te hebben ?? Zoiets had ik gelezen op overclockers.com en die andere site (ben ff kwijt welke, staat op andere pc).

• Rick2001

Rick2001

Op woensdag 24 juli 2002 22:28 schreef Tweakstarter het volgende:

[..]

12.5 klopt ja. Bios geeft 13 aan (dit kan dus inderdaad niet) Sandra geeft 12.5 aan.
Dus als ik alles nu goed begrijp en je verbind de l1 brugjes dus allemaal goed dan heb je alle multipliers van 12.5 en lager tot de beschikking, lukt 1 v/d mp's niet (bv 10x) dan is de unlock niet goed ?

Met een 2100+ moet je toch de l10 brugjes ook omdraaien (open moet dicht en dicht moet open met bv scalpel) en tevens de l1 brugjes allen verbinden om alle mp's te hebben ?? Zoiets had ik gelezen op overclockers.com en die andere site (ben ff kwijt welke, staat op andere pc).
Dit klopt precies.
Doe je bij een 2100+ alleen de L1 brugjes doorverbinden, dan heb je multiplier 13x tot en met 20.5x ter beschikking en is dus absoluut onzinnig.

Verwijderd

Eigenlijk moet je je multi zolaag mogelijk zetten, zodat je FSB zo hoog mogelijk is. Bij mij werkt 10x166 al perfect zonder enige tuning in bios.

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
Bij mij werkt 10x166 niet. :(
Ik weet wat de bottleneck is nu voor mijn systeem;
4.76 Volt in plaats van +5 volt. (ik merkte het aan mijn videokaart nadat ik op 10x160 draaide kon ik niet meer mijn Ti4200 overklokken tot 275//550. Daarvoor bij 11.5x140 met gemak)
Ik denk dat ik mijn voeding maar eens openschroef en een nieuw +5Volt lijntje ga aanmaken. (waar zijn de vakanties anders goed voor?)

• Tweakstarter
De unlock is dus niet goed bij mij. :( , niet alle multipliers beschikbaar.
Ik heb Thinner en Bison lijmvlek verwijderaar gehaald, ga ik ff schoonmaken en ff opnieuw doen.

Mijn 1800+ zit dus op een Turbo2 mamaplank met sdram pc133, zal dus ook wel een stuk minder ver te oc-en zijn lijkt me.

Vraagje;
De lijmvlek verwijderaar, is het schadelijk voor je processor of brugjes ?

:( ik heb geen vakantie :(

Verwijderd

Ik denk niet dat ik de moeite nog neem op 11 en 11.5 beschikbaar te krijgen. Met 10x166 haalde ik meer dan op 10.5 of 12. (amd 1900+ standaaard dus 12x133). Denk dat ik op de10 ga blijven en probeer de FSB zo hoog mogelijk te krijgen.

Volgens mij is elke overklokactie er op gericht een zo hoog mogelijke FSB te creeeren. Bij een lagere FSB is je geheugen trager, en daar ligt toch echt de bottleneck

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 13:20 schreef Tweakstarter het volgende:
De unlock is dus niet goed bij mij. :( , niet alle multipliers beschikbaar.
Ik heb Thinner en Bison lijmvlek verwijderaar gehaald, ga ik ff schoonmaken en ff opnieuw doen.

Mijn 1800+ zit dus op een Turbo2 mamaplank met sdram pc133, zal dus ook wel een stuk minder ver te oc-en zijn lijkt me.

Vraagje;
De lijmvlek verwijderaar, is het schadelijk voor je processor of brugjes ?

:( ik heb geen vakantie :(
ik heb alleen de thinner gebruikt, ging prima.
Thinner bestaat voornamelijk uit aceton en die schijnt niets van je proc. aan te tasten. (Ik heb het al een keer of 5 gebruikt op mijn proc.)
Als je de voor jou belangrijkste multipliers kunt gebruiken (ik wilde persé rond de 10 kunnen gebruiken) dan moet je het gewoon zo laten.
Ik ga pas weer verder met overklokken als ik m'n 5V lijntje wat hoger krijg (misschien met Q-tec 550W :9~ voeding)
Ik moet hopelijk wel wat verder kunnen aangezien ik PC2700 heb gekocht speciaal voor dit doel; overklokken.

• Tweakstarter
Ik geloof dat'ie alleen goed loopt op 12.5. De rest niet echt.
Mijn fsb had ik vanmorgen ff op 138 gezet met Vcore op 1.80, starte op met safe mode (kwam door iets anders) moet nog kijken of ie normaal ook oké is.
Tock ga ik nog ff checken of ik de brugjes goed verbonden krijg dan.

Hij draait iig stabiel op 133 x 12.5 = 2000+ met 1 x 512mb sdram PC133. Vraag me af hoe ver dit kan met PC133, (geheugen is bottleneck)

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
Zolang je geheugen op 133 MHZ blijft draaien is je geheugen nooit de bottleneck. Je loopt op deze manier gewoon tegen je maximale klokfrequentie en/of temperatuur van je CPU aan.
De bedoeling van het overklokken is om deze klokfrequentie te halen met een zo hoog mogelijke FSB, dan draait je putertje op z'n snelst.

• Tweakstarter
Nog ff en ik kan mijn gebruikersnaam wijzigen, thx to you guys.

Mijn koeling zal niet echt de bottleneck worden, zie specs2.
Zal ook ff uitzoeken welk geheugen erin hangt voor de max oc (uit reviews of iets).
Lijkt me dus dat'ie nog wel hoger kan.
Pagina: 1