exchange 2000 crash

Pagina: 1
Acties:

• erwink
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33
hallo,

ik draai w2k server met exchange 2000.

ik weet dat na installatie van exchange er een m: schijf wordt aan gemaakt. nu is deze helaas bji weg maar weet niet hoe ik deze terug moet krijgen. ik wel de alle data en databese's maar ik weet niet meer hoe die m: schijf was.

iemand een idee??

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Niet druk om maken: die M:-drive heb je nergens voor nodig; kun je alleen maar schade op aanrichten. Zolang je IFS het maar doet is alles goed

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• erwink
en hoe moet of ga ik dat doen?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op donderdag 18 juli 2002 01:02 schreef ernieek het volgende:
en hoe moet of ga ik dat doen?
Dat "niet druk maken"? Gewoon rustig gaan zitten, sjekkie draaien . . .

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• erwink
ik bedoel die ifs.

alle services van exchange starten op op 1 na, en dat is de exhange managment, de store service start wel en de rest dus ook.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kun je je mail lezen met een Outlook client? Zo ja, dan is er ècht niks om je druk om te maken.

Als dat niet wil wordt het tijd om in je eventlog te gaan kijken; beginnen bij het System Eventlog. Daar staat ook vast wel in waarom je Exchange Management service niet wil starten, btw

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• erwink
helaas lukt dat dus niet, bij de first storage groep staat een rood teken.

als ik de exchange manager opstart krijg ik de fout:
kan de service microsoft exchange management op lokale computer niet starten
fout2: het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden

in de logboek staat een fout over mapi call 'openmsgstore' failed. er is een probleem met het netwerk.

informatiearchief van microsoft exchange server
ID no: 8004011d-526-000000000

bron: MSExchangeSA
geberutenis id: 9175

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

8004011d-526-000000000 betekent zoveel als "access denied". Heb je met de rechten in je MDBDATA folders zitten spelen? Doe voor de zekerheid effe Everyone full control geven

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• erwink
helaas

als ik outlook opstart krij gik nog steeds de melding exchange server niet beschikbaar, ogelijk probleem netwerk of onderhoudt.

en de manager serices start ook nog steeds niet

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zolang je message store niet opkomt (vanwege dat rode kruisje) kan je met Outlook client nooit bij je mailbox komen. Je zal dus eerst moeten zorgen dat de store weer gemount word. Dus eerst die event 9175 oplossen.

Zie hiervoor o.a. http://www.eventid.net/display.asp?eventid=9175&source=

Het lijkt erop dat je System Attendant niet gestart is, of de MAPI blokkeert. Heb je de server al een keer geherstart?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op donderdag 18 juli 2002 01:50 schreef ernieek het volgende:
helaas

als ik outlook opstart krij gik nog steeds de melding exchange server niet beschikbaar, ogelijk probleem netwerk of onderhoudt.

en de manager serices start ook nog steeds niet
Kijk effe of de server zelf nog lid is van de groep "Exchange servers" of draai SETUP /DomainPrep

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• erwink
als ik via de exchange manager de storage wil mounten krijg ik de fout:
id:c1041724

server is ook al gereboot

maar ik weet eigenlijk heel zeker dat er een m schijf bestond voor exchange en die mis ik, ik denk zelf dat het dat is, maar weet niet waar deze naar verwees.

als ik namelijk de exchange services start komt alles op op een na de echange managment, deze geeft de fout:
kan service niet starten op lokale pc. fout 2 systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

• Microkid

Microkid

Smile

Die M: schijf is een virtuele schijf. Zodra de messagestore gemount is wordt de M: schijf aangemaakt en toont alle mailboxen. Zonder M: schijf heb je geen toegang tot je outlook. Je zal echt in de eventlog moeten gaan zoeken wat de eerste foutmelding is, en deze oplossen. Kijk op [url="http://www.eventid.net"]www.eventid.net[/url] voor toelichting val alle Event id's.
Exchange is soms zo lastig dat dit niet een probleem is waar we je een pasklaar antwoord op kunnen geven. Je hebt zelf al een paar foutmeldingen genoemd. Ik zou zeggen, zoek die op en kijk of je ze kan oplossen.
Suc6!

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:55

Tux

p0m...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Een pad aan een stationsletter koppelen.

SUBST [station1: [station2:]pad]
SUBST station1: /D

station1:  Bepaalt het virtuele station waaraan u een pad
            wilt toewijzen.
  [station2:]pad  Bepaalt het fysieke station en pad waaraan u een
            virtueel station wilt toewijzen.
  /D          Verwijdert een gekoppeld (virtueel) station.

Als u een lijst met huidige virtuele stations wilt weergeven,
typt u SUBST zonder parameters.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Of een Setup.exe /DisasterRecovery

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Welke Exchange services draaien er nog ? en de system attendant is gekoppeld aan de first storage dus als die niet draait verklaart misschien je fouten met de system manager.

There is no art to find the minds construction in the face

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Doe eens nuttige entries uit je event log posten doen...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Microkid

Microkid

Smile

Op vrijdag 19 juli 2002 08:28 schreef paus_j_p2 het volgende:
p0m...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Een pad aan een stationsletter koppelen.

SUBST [station1: [station2:]pad]
SUBST station1: /D

station1:  Bepaalt het virtuele station waaraan u een pad
            wilt toewijzen.
  [station2:]pad  Bepaalt het fysieke station en pad waaraan u een
            virtueel station wilt toewijzen.
  /D          Verwijdert een gekoppeld (virtueel) station.

Als u een lijst met huidige virtuele stations wilt weergeven,
typt u SUBST zonder parameters.
Dit slaat dus gewoon helemaal nergens op he, heeft totaal niks met de M: schijf van Exchange te maken. Zeker weer iemand die er geen verstand van heeft :r

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 09:44 schreef A1 het volgende:
Of een Setup.exe /DisasterRecovery
Dit gewoon eerst proberen !!
Blijkbaar is er een bestandje corrupt geraakt.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op zondag 21 juli 2002 18:01 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Dit gewoon eerst proberen !!
Blijkbaar is er een bestandje corrupt geraakt.
je kan beter de gewone setup draaien en dan voor 'reinstall' kiezen,

disaster recovery doe je alleen als je server echt helemaal om zeep is gegaan en je deze gaat herinstalleren,

A wise man's life is based around fuck you

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07

Arno

PF5A

Op vrijdag 19 juli 2002 13:04 schreef Microkid het volgende:
Dit slaat dus gewoon helemaal nergens op he, heeft totaal niks met de M: schijf van Exchange te maken. Zeker weer iemand die er geen verstand van heeft :r
Sow... mocht je er vannacht niet op ofzo :?

Die exifs drive wordt toevallig wel met subst aangemaakt.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Mischien hier wat hulp voor je [url="http://www.kbalertz.com/technology.aspx?tec=53&pNo=9"]http://www.kbalertz.com/technology.aspx?tec=53&pNo=9[/url]

Lijkt ook of je niet genoeg rechten hebt

• erwink
Heb nu de file's van de mailbox op de een andere server gezet, deze server heeft dezefde naam, en users met wachtwoorden en ik krijg nu de fout als ik de storage wil mountn:

c1041739

iemand een idee

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 18:44 schreef zwelgje het volgende:

[..]

je kan beter de gewone setup draaien en dan voor 'reinstall' kiezen,

disaster recovery doe je alleen als je server echt helemaal om zeep is gegaan en je deze gaat herinstalleren,
Ja, maar werkt ook goed voor dit soort doeleinden.

Reinstall werkt misschien ook wel, maar heb er wat mindere ervaring mee.

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 00:23 schreef ernieek het volgende:
Heb nu de file's van de mailbox op de een andere server gezet, deze server heeft dezefde naam, en users met wachtwoorden en ik krijg nu de fout als ik de storage wil mountn:

c1041739

iemand een idee
[url="http://www.eventid.net"]http://www.eventid.net[/url]

zoek het daar even op.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

c1041739

iemand een idee
Waarschijnlijk is je database file stuk.
Om te testen kun je ESEUTIL/MH <mailbox store name> doen.
Die zegt waarschijnlijk INCONSISTENT

Dan kun je een reparatiepoging beginnen:
- Run ESEUTIL/P PRIV1.EDB
- run ESEUTIL/MH to ensure it is consistent.
- run ISINTEG -s <SERVER NAME> -FIX -TEST ALLTESTS
Run this till we have zero fixes and zero errors.

Then mount the store. If it mounts, immediately perfom an online backup. If it doesn't mount . . . ;(

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op zondag 21 juli 2002 22:45 schreef Traag het volgende:
[..]
Behalve de draad lezen voordat je blaat, moet je ook zorgen dat je weet waarover je praat, voordat je blaat. ExIFS is een file system driver en heeft niets met subst te maken :(

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Arno

Arno

PF5A

Op dinsdag 23 juli 2002 01:13 schreef Brahiewahiewa het volgende:
Behalve de draad lezen voordat je blaat, moet je ook zorgen dat je weet waarover je praat, voordat je blaat. ExIFS is een file system driver en heeft niets met subst te maken :(
Ga die aars van jou dan eens achter een Exchange 2000 server plempen en tik eens subst in in een cmd box.... et voila.... wat een schrik... een subst drive van M: :+

erg vervelende en eigenwijze mensen in deze thread :{

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 06:59 schreef Traag het volgende:

Ga die aars van jou dan eens achter een Exchange 2000 server plempen en tik eens subst in in een cmd box.... et voila.... wat een schrik... een subst drive van M: :+

erg vervelende en eigenwijze mensen in deze thread :{
Maar onder Dos :P of Windows-Commandline-modus even snel Subst draaien heb je nog geen ExIFS - het mag dan in die basisfunctie hetzelfde eruit zien, het is niet hetzelfde... (een hond en een kat hebben 4 poten, maar zijn ook niet hetzelfde dier)...

Bovendien Subst je alleen maar Drives/Mappen, en geen delen van databestanden zoals imho [url="http://www.microsoft.com/mspress/books/index/4355b.asp"]ExIFS[/url] doet.

Iets [url="http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#02"]vriendelijker[/url] mag ook wel...

• Microkid

Microkid

Smile

c1041739

iemand een idee
Een beetje gebruik maken van Google en Micrsosoft kan echt geen kwaad hoor. Tot nu toe kon je al je vragen daar gewoon beantwoord zien ;) Hits voldoende....

Maar goed, kijk ook eens hier:
[url="http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q192185"]http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q192185[/url]

• Arno

Arno

PF5A

Op dinsdag 23 juli 2002 07:45 schreef euss het volgende:
Bovendien Subst je alleen maar Drives/Mappen, en geen delen van databestanden zoals imho [url="http://www.microsoft.com/mspress/books/index/4355b.asp"]ExIFS[/url] doet.
Check subst dan in een cmd box..... en die link naar de Ex2k rk is ook een beetje overdone
Iets [url="http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#02"]vriendelijker[/url] mag ook wel...
Mij hoef je niet met de FAQ om de oren te smijten.... ik loop hier al wat langer rond dan jij en ik erg goed wat de bedoeling is van GoT, in tegenstelling van een bepaalde groep users waar alleen een negatieve manier van reageren tegen werkt omdat ze denken dat ze alles zijn :{

Denk je nu echt dat een random GoT user iets beter weet dan iemand die dit tijdens zijn Exchange 2000 training heeft gehad :? Lijkt me niet ;)

Jeremy Clarkson

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op dinsdag 23 juli 2002 07:56 schreef Traag het volgende:
[..]Mij hoef je niet met de FAQ om de oren te smijten.... ik loop hier al wat langer rond dan jij en ik erg goed wat de bedoeling is van GoT, in tegenstelling van een bepaalde groep users waar alleen een negatieve manier van reageren tegen werkt omdat ze denken dat ze alles zijn :{
Arrogant kwastje
Denk je nu echt dat een random GoT user iets beter weet dan iemand die dit tijdens zijn Exchange 2000 training heeft gehad :? Lijkt me niet ;)
Ben je nou echt zo dom dat je denkt dat je een gecrashte Exchange server met "SUBST M: \\.\BackOfficeStorage\" kunt repareren?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Ik heb hier dan wel niks te vertellen, maar mag ik de heren Brahiewahiewa en Traag misschien even wijzen op de onbetamelijke manier waarop beide elkaar bejegenen, en aldus een tamelijk negatieve invloed op dit onderwerp hebben.

Een suggestie mijnerzijds: misschien kan één van u een nieuw topic openen en daar deze private discussie verder openbaar voortzetten.

Verder wil ik nog even kwijt dat iemand hier zijn nick ontzettend treffend heeft gekozen.

Specs? Zie ondertitel...

• Arno

Arno

PF5A

Op woensdag 24 juli 2002 05:58 schreef DaDaJoker het volgende:
Ik heb hier dan wel niks te vertellen, maar mag ik de heren Brahiewahiewa en Traag misschien even wijzen op de onbetamelijke manier waarop beide elkaar bejegenen, en aldus een tamelijk negatieve invloed op dit onderwerp hebben.
Brgrijpelijk, maar ik laat me door iemand met een onuitspreekbare nick niet de les leren, zeker niet als hij gaat flamen en trollen
Verder wil ik nog even kwijt dat iemand hier zijn nick ontzettend treffend heeft gekozen.
Gaan we nu ook al flamen, of bedoel je die braha?
Op woensdag 24 juli 2002 04:58 schreef Brahiewahiewa het volgende:
Arrogant kwastje
Gaan we nog meer trollen uit de grotten trekken?
Ben je nou echt zo dom dat je denkt dat je een gecrashte Exchange server met "SUBST M: \\.\BackOfficeStorage\" kunt repareren?
Wauw... je hebt in een cmd box gekeken zoals ik je zei... viel dat nu zo tegen? En dit deel van de discussie stond even los van de crash |:(

Jeremy Clarkson

• Koffie
  • Laatst online: 08:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En nou allemaal kappen met flamen trollen en weet ik veel wat allemaal :(

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

[..]

Sow Traag, voor iemand die mij al een lamer vind maak je toch wel een heel erg foute opmerking |:(

Niet iedereen heeft jouw kennisniveau, leef je ook eens in iemand anders in man. :+

• JT
  • Laatst online: 30-04 10:59

JT

VETAK y0

Op vrijdag 19 juli 2002 13:04 schreef Microkid het volgende:

[..]

Op dinsdag 23 juli 2002 01:13 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Op woensdag 24 juli 2002 04:58 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Arrogant kwastje
[..]

Damn mensen, kom op, houd het een beetje gezellig en kap is met dat geflame.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En bij deze heb je een NOW van me te pakken...

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 10:01 schreef Koffie het volgende:
En bij deze heeft hadecom een OW van me te pakken...
Even voor mijn beeldvorming, wat is een OW?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op woensdag 24 juli 2002 10:03 schreef [url="http://www.hadecom.nl"]www.hadecom.nl[/url] het volgende:

[..]

Even voor mijn beeldvorming, wat is een OW?
Een tikfout :P
Ik bedoelde NOW, is meer een term.
Zie het als een berisping. Een aanmaning jegens je post c.q. gedrag.

Ik zit hier iedereen ff tot de orde te roepen en jij gaat vrolijk verder. Not done.

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 10:06 schreef Koffie het volgende:

[..]

Een tikfout :P
Ik bedoelde NOW, is meer een term.
Zie het als een berisping. Een aanmaning jegens je post c.q. gedrag.

Ik zit hier iedereen ff tot de orde te roepen en jij gaat vrolijk verder. Not done.
Had niet de hele draad gelezen, zag idd dat mijn opmerking prematuur was. Alleen vind ik dat een ex GoT crew member zich wat voorzichtiger mag uitdrukken.

En NOW=Non Official Warning of zow?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ja, maar dan in NL
Non Officiele Waarschuwing
Alleen vind ik dat een ex GoT crew member zich wat voorzichtiger mag uitdrukken.
Mijn opmerking was naar IEDEEEN in de draad.
En degene die daar maling aan heeft, krijgt van mij een pak slaag ;)

Nu allemaal weer back on topic , en voor je vergeet: kappen met flamen.

• JT
  • Laatst online: 30-04 10:59

JT

VETAK y0

Op woensdag 24 juli 2002 10:08 schreef [url="http://www.hadecom.nl"]www.hadecom.nl[/url] het volgende:
Alleen vind ik dat een ex GoT crew member zich wat voorzichtiger mag uitdrukken.
Nee, dat hoort iedereen te doen.
En NOW=Non Official Warning of zow?
Ja

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Controleer je IIS ook even. Daarin kun je zien waar M naar wijst.

Bij mij staat er een error, omdat ie de path niet kan vinden (terwijl ik wel gewoon kan browsen).

Afbeeldingslocatie: http://my.maraex.com/iis2.jpg

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Dat staat hier waarschijnlijk los van.
Meestal betekent dit dat IIS up-and-running was vóórdat Exchange volledig gestart was. Is zelfs een Q nummer van...

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik heb je nog niet zien posten wat de resultaten van ESEUTIL en ISINTEG zijn/waren; heb je dat überhaupt geprobeerd?

En, als ik het goed begrijp, zitten je gebruikers nu al zes dagen zonder mail? Zou je niet eens gaan overwegen om Microsoft Support te gaan bellen? Eén keertje ¤ 250,= dokken en ze helpen je totdat je server weer up&running is. Volgens mij is je bedrijf nu al veel meer dan die 250 piek kwijtgeraakt aan produktiviteitsverlies

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• erwink
wat een ellende als een exchange niet meer wil mounten

het is gelukkig wel een test situatie cq thuis.

ik ben een paar dagen weg geweest, ga het weer proberen

Ik heb het volgende gedaan en geprobeerd:
heb de 2 priv1 files op een nieuwe server gezet deze heb ik over de priv1 gezet die bij installatie aangemaakt worden. op de server staan dezelfde users, en wachtwoordn ook de server naam is hetzelfde als de oude.

daarna heb ik dit gedaan
- Run ESEUTIL/P PRIV1.EDB gaat goed
- run ESEUTIL/MH to ensure it is consistent. gaat fout

hier krijg ik en jet error, invalid api parameter

- run ISINTEG -s <SERVER NAME> -FIX -TEST ALLTESTS gaat fout
check logbook en daar staat in:
database too new to be upgraded event-id 1197
en de medling:
error starting database event-id 9519

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ja, je moet op de nieuwe server wel hetzelfde service pack level draaien als op de oude server. Eventjes Exchange SP2 toepassen en dan weer proberen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• erwink
oke ga ik morgen gelijk proberen

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je e.e.a. een beetje academisch wilt aanpakken kun je het [url="http://download.microsoft.com/download/exchplatinumbeta/Utility/2000/W982KMeXP/EN-US/disasterrecovery.zip"]Exchange Disaster Recovery whitepaper[/url] gaan lezen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07-2025

Quinie

.nl

offtopic:
[quote]
Op woensdag 24 juli 2002 10:20 schreef awesdorp het volgende:

Bij mij staat er een error, omdat ie de path niet kan vinden (terwijl ik wel gewoon kan browsen).

[url="http://my.maraex.com/iis2.jpg"][afbeelding][/url]
[/quote]

IIS wil dit ook nog wel eens doen als er geen rechten zijn voor het system account op die folders. Het werkt wel maar rode errors in de IMC.

Leuk als je er een keertje tegen aan loopt.

Heeft de topicstarter btw nu de oplossing :?

ps. Ik vind jullie allemaal lief O+ :)

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

• Microkid

Microkid

Smile

Op woensdag 24 juli 2002 10:20 schreef awesdorp het volgende:

[url="http://my.maraex.com/iis2.jpg"][afbeelding][/url]
Da's een bug. Als je even elke propopertie opent en even een letten in de lokatie wijzigt en weer terugzet zal het vaak wel werken.

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 14:55 schreef Microkid het volgende:
Da's een bug. Als je even elke propopertie opent en even een letten in de lokatie wijzigt en weer terugzet zal het vaak wel werken.
//is wel Offtopic maar
W3SVC service herstarten na een start/herstart van de machine (of schedulen na system reboot) lost dat probleem op.

• erwink
YES!
op de andere server kan ik het mounten.

nu zie ik dat er accounts zijn, maar ik kan er nog niet inkomen.

hoe ga ik dit oplossen???

het is gelukt! alles werkt weer zoals het was, en alle data is er nog steeds

BEDANKT! ben echt blij dat het gelukt is.

Zal even in het kort zeggen wat ik gedaan heb.
eerst de exchgsrvr directory gerenemed.
dan setup uit voeren zonder parameters, en kies dan voor reinstal. daarna heb ik mijn database bestanden terug gezet en de het volgende gerunt in de cmd line: eseutil/p priv1.edb

als je dat gedaan hebt kan je de storage mounten en werkt het weer.

klinkt simpel, is het ook maar je moet het een keer gedaan hebben.

nogmaals dank aan alleen
Pagina: 1