Toon posts:

CPU Multiplier Asus P4T-E Bios niet instelbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig mijn P4 1.8 over te klokken. (Zalman 6500B-CU voorzien van koude lucht door een Papst 120mm)
Ik draai nu met een FSB van 125, CPU multiplier staat op 18, 2250 MHz dus. Lekker, maar ik wil natuurlijk verder. Het rare is dat ik mijn CPU multiplier niet kan instellen in het BIOS. De CPU frequency staat op [MANUAL], anders had ik ook de FSB niet kunnen instellen. Maar de CPU multiplier blijft niet actief (grijs).
Wat zie ik over het hoofd ? Bios is rev 1005.

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha... Ik vond niks met de search... Maar las dit in de FAQ :

Als je met de multiplier wilt gaan overklokken ben je bij Intel verkeerd, aangezien deze de multiplier heeft "gelocked" (dit om te voorkomen dat oplichters een snelle Intel-CPU voor veel geld te verkopen terwijl het gewoon een overgeklokt langzamer model is)

Volgens mij heeft dit met elkaar te maken :)

Met schaamrood op de kaken druk ik op [Verstuur]

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 00:42 schreef Bakkei het volgende:
Ik ben bezig mijn P4 1.8 over te klokken. (Zalman 6500B-CU voorzien van koude lucht door een Papst 120mm)
Ik draai nu met een FSB van 125, CPU multiplier staat op 18, 2250 MHz dus. Lekker, maar ik wil natuurlijk verder. Het rare is dat ik mijn CPU multiplier niet kan instellen in het BIOS. De CPU frequency staat op [MANUAL], anders had ik ook de FSB niet kunnen instellen. Maar de CPU multiplier blijft niet actief (grijs).
Wat zie ik over het hoofd ? Bios is rev 1005.
Dit wat jij wil kan met enig werk wel bij een AMD, Intel heeft alle voor de consumenten beschikbare CPU`S multi pl. gelockt. Het is nog niemand gelukt om dit te omzeilen.
Dus helaas.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op donderdag 18 juli 2002 00:53 schreef Bakkei het volgende:
Hahaha... Ik vond niks met de search... Maar las dit in de FAQ :

Als je met de multiplier wilt gaan overklokken ben je bij Intel verkeerd, aangezien deze de multiplier heeft "gelocked" (dit om te voorkomen dat oplichters een snelle Intel-CPU voor veel geld te verkopen terwijl het gewoon een overgeklokt langzamer model is)

Volgens mij heeft dit met elkaar te maken :)

Met schaamrood op de kaken druk ik op [Verstuur]
Denk eraan dat als je op een FSB hoger dan die 125MHz wilt draaien, je het beste met de SWITCHES werkt zodat je ook de juiste PCI en AGP divider krijgt anders wordt je PCI en AGP bus wel erg overclocked en kun je gemakkelijk problemen met je overige hardware krijgen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 01:15 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Denk eraan dat als je op een FSB hoger dan die 125MHz wilt draaien, je het beste met de SWITCHES werkt zodat je ook de juiste PCI en AGP divider krijgt anders wordt je PCI en AGP bus wel erg overclocked en kun je gemakkelijk problemen met je overige hardware krijgen.
Tsja, vervelend dat mijn zijkant van mijn kast nogal lastig te demonteren is (Volledig lexaan, vastgebout (nee, geen spelfout)) En die zijkant moet erop zitten voor ik ga benchmarken want daarin zit de Papst die koele lucht op de Zalman blaast...
Wat gebeurt er eigenlijk als je die dipswitches "hot" verandert, dus gewoon tijdens het draaien ? Worden dan je dividers à la minute aangepast, of moet je toch nog rebooten ? Anders zou het wel interessant zijn deze switches met was soldeerwerk aan de buitenkant te monteren... :) (Alle switches OFF zetten, stukje bandkabel op de achterzijde van het mobo solderen, tweede switchblokje parallel eraan en ergens monteren... Lijkt me wel wat)

• Rick2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op donderdag 18 juli 2002 01:25 schreef Bakkei het volgende:

[..]

Tsja, vervelend dat mijn zijkant van mijn kast nogal lastig te demonteren is (Volledig lexaan, vastgebout (nee, geen spelfout)) En die zijkant moet erop zitten voor ik ga benchmarken want daarin zit de Papst die koele lucht op de Zalman blaast...
Wat gebeurt er eigenlijk als je die dipswitches "hot" verandert, dus gewoon tijdens het draaien ? Worden dan je dividers à la minute aangepast, of moet je toch nog rebooten ? Anders zou het wel interessant zijn deze switches met was soldeerwerk aan de buitenkant te monteren... :) (Alle switches OFF zetten, stukje bandkabel op de achterzijde van het mobo solderen, tweede switchblokje parallel eraan en ergens monteren... Lijkt me wel wat)
On-the-fly die switches veranderen raad ik absoluut af wil je nog lang van je hardware kunnen genieten.
Natuurlijk kun je wel zo'n switchblok achterop je case monteren en solderen op je board, maar wijzig die settings dan wel niet als je pc aanstaat.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Verwijderd

Topicstarter
Okee, dank voor de nuttige info tot zover...

Ik ben nu dus met de dipswitches aan het OC-en, en stuit op het volgende probleem... Als ik de switches instel op

ON ON OFF ON OFF Wat dus overeenkomt met :

CPU : 138 PCI : 34,5 AGP : 69,0

Is mijn FSB volgens Sisoft Sandra slechts 120 MHz ! De Benchmarks zijn ook een stuk lager dan met een FSB instelling van 125 MHz in het BIOS... Dat is toch niet wat ik verwachtte...

Switch 1 t/m 5 staan trouwens :

ON OFF OFF ON OFF

Verwijderd

Topicstarter
Ter informatie : Mijn clockgenerator is (gelukkig !) een ICS 9250 ( [url="http://www.icst.com/products/pdf/9250-37.pdf"]http://www.icst.com/products/pdf/9250-37.pdf[/url] ) Dus daar ligt volgens mij het probleem niet...

• hetnet
  • Laatst online: 03-12-2021
Op donderdag 18 juli 2002 23:48 schreef Bakkei het volgende:
Okee, dank voor de nuttige info tot zover...

Ik ben nu dus met de dipswitches aan het OC-en, en stuit op het volgende probleem... Als ik de switches instel op

ON ON OFF ON OFF Wat dus overeenkomt met :

CPU : 138 PCI : 34,5 AGP : 69,0

Is mijn FSB volgens Sisoft Sandra slechts 120 MHz ! De Benchmarks zijn ook een stuk lager dan met een FSB instelling van 125 MHz in het BIOS... Dat is toch niet wat ik verwachtte...

Switch 1 t/m 5 staan trouwens :

ON OFF OFF ON OFF
En je jumper (jen) staat wel op jumpermode ?

Verwijderd

Topicstarter
En je jumper (jen) staat wel op jumpermode ?
Jazeker staat hij op jumper-mode. Anders zou ik op de BIOS instelling draaien met een FSB van 125 MHz en zou ik ook geen verschil tussen BIOS en jumper-mode kunnen benchen...
Pagina: 1