Midi keyboard ; wat nu ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Hi allemaal.
Ik heb net een midi keyboardje gehad van een bekende (een Goldstar GMK-49) maar heb echt he-le-maal geen idee hoe ik dat ding aan de praat zou moeten krijgen. Ik heb wel wat zitten klooien met wat audio software, maar krijg em niet aan de praat. Nou is het me wel opgevallen dat het kabeltje een beetje verrot is. Is er misschien een progje waarmee ik zou kunnen checken of er connectie is tussen de port en het board, en weet iemand een beetje simpele (ik hoef er geen uitgebruide dingen mee te kunnen) midi software ? Thx a Lot, Basss

www.baskoole.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb er ook één en bij mij lukte het helemaal niet om hem aan de praat te krijgen, terwijl het bij iemand anders wel lukte. Één of ander compatibiliteitsprobleem ofzo.

Iig check al je instellingen, begin bij je geluidskaart en kijk of alles in de software goed staat.

Er bestaan ook kleine programmaatjes waarmee je je midi-in kan monitoren, daarvoor moet je ff zoeken. Ik heb een gratis iets dat Midiview heet daarvoor. Die gaf dus niets bij mij..

Oh en de midi-in kabel moet in de midi-out van het keyboard :) ..

[edit]
Ondertussen zit ik trouwens aan een USB-interface, wat voor mijn doeleinden goed werkt..

Expanding the inexpandable