Toon posts:

Lenco Home Cinema set bij de Kijkshop!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij de Kijkshop hebben ze nu voor 279 Euro (excl. verwijderingsbijdragen) een Home Cinema Set van Lenco.

Ik ben aan het overwegen om deze aan te schaffen, maar is deze nou wel zo goed?
Rekening houdend, dat ik er niet teveel geld aan uit wil geven en ik in een flat woon en er dus niet een enorm geluid uit hoeft te komen, maar het moet uiteraard ook weer niet te licht zijn.

Graag jullie mening over dit artikel.

Hier is de link naar de Kijkshop:

http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=Audio+%26+Video&product%5Fid=84392&variant%5Fid=84392

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Op donderdag 18 juli 2002 00:23 schreef --MO-- het volgende:
Heel verhaal
kweet het niet precies, ken het merk niet zo goed.
Hier staan in ieder geval iets meer gegevens: http://www.lenco.de/av/product/dvd511h.html

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik inderdaad gezien ja....

Het ziet er allemaal wel goed uit, maar omdat hij zo goedkoop is heb ik altijd dat er ergens een addertje onder het gras moet zitten.

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 22:49
Voor 279 euro mag je niet veel verwachten. Jammer genoeg kan je bij Kijkshop niet 'proefluisteren', dus je zal er pas achter komen hoe het klinkt als je het setje koopt.
Het is denk ik erg afhankelijk van de eisen die jij stelt en waar jij tevreden mee bent.

Verwijderd

Topicstarter
De optie's op de dvd speler zijn erg uitgebreid.

Speelt vrijwel alles af, regio vrij, dts ac-3 decoder.
Alleen ik hoop dat iemand mij kan vertellen dat het vermogen van deze boxjes wel voldoende is....het is maar voor een kleinere ruimte.

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Voor in een huiskamer van 5x5m. heb je genoeg aan 40 Watt/rms. En een voordeel bij de kijkshop is dat je je gekochte spullen binnen 8 dagen maar terug brengen (in orginele verpakking) je kan hem dus gewoon uitproberen.
Bevalt ie niet breng je hem terug. Succes

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Volgens de link kost dat ding trouwens 329 euro hoor.

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 07:51 schreef polaris het volgende:
Volgens de link kost dat ding trouwens 329 euro hoor.
Het is idd vreemd dat er verder niks bij vermeld staat, maar hij is idd in de aanbieding.

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

Het is volgens mij gewoon een el cheapo losse dvd speler met een paar pc speakertjes, moet goedkoper/beter kunnen voor dat geld

Verwijderd

Kopen... je wil er niet te veel geld aan uit geven.. nou dan moet je dit soort setjes kopen ...

Tsja de ruimte ... ik vind toch niet echt dat die satelietjes de ruimte "vullen" maar dat had ik al met een veel kleinere kamer. maar het voldoet zeker :)

Verwijderd

Topicstarter
Bij de link staat toch echt 279 Euro.......

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55
ik heb em zelf ook, en bij mij doet ie wel eens vreemd spoelt bijvoorbeeld een dvdtje door wanneeer je niet op de ab drukt, bij een audio cd is ie 2x uitgegaan tijdens het spelen, hij is niet regio vrij daarvoor krijg je bij kijkshop een a4tje mee met de instructies hoe je em regio-vrij moet maken.

maar verder is het niet een slechte dvd speler doet verder alle taken heel goed.

succes

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 12:32 schreef shure-fan het volgende:
ik heb em zelf ook, en bij mij doet ie wel eens vreemd spoelt bijvoorbeeld een dvdtje door wanneeer je niet op de ab drukt, bij een audio cd is ie 2x uitgegaan tijdens het spelen, hij is niet regio vrij daarvoor krijg je bij kijkshop een a4tje mee met de instructies hoe je em regio-vrij moet maken.

maar verder is het niet een slechte dvd speler doet verder alle taken heel goed.

succes
Maar komt er ook een beetje geluid uit??
En is de subwoofer een beetje zwaar??

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ehhh, vind het een beetje eng ding om te zien, maar voor het geld is het misschien wel heel erg leuk. Want laten we eerlijk zijn, je krijgt wel een compleet dingetje voor niet al te veel geld.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ik heb laatst in een ander topic voor het eerst over Lenco gelezen, en daar kwam het merk op zijn zachst gezegd "niet goed" uit de bus.

Ik zal even kijken of ik hem nog terug kan vinden.
Lenco is kwaliteit á la Schneider.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

hmm die heeft mn zusje toevallig ook gekocht eergisteren. Ze zit wel op een minikamertje, maar voor dat geld en voor de grootte van die kamer komt er wel een aardig geluidje uit hoor :)

Het is zoals de rest zegt; je moet het nemen als je geen audiofiel bent en met snel tevreden bent.

Maar vond het geluid voor zo'n dingetje niet tegenvallen iig.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

misschien een oud model dat gedumpt word?

VERWIJDERINGSBIJDRAGE e. 342,00 (excl.):P

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-04 05:09
Hey die speakers van dit setje zien er net zo uit als de computerspeakerset van Hercules :)

Verwijderd

Lang leve de vrije bijen bij de Benzine Pomp !

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:15
HMMZZZ als ik voor zo'n bedrag zou gaan shoppen dan zou ik niet DIT setje kopen. voor bijna het zelfde geld heb je een veel mooier setje te koop staan bij de Neckermann. voor 299 euro en met veel meer vermogen: 5 x 90 watt, actieve subwoefer van 150 watt. meer vermogen en ziet er beter uit naar mijn mening.......

Afbeeldingslocatie: http://www.neck.nl/bilder/480/7/73/7359391475_hk45.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Maar Palladium heb ik echt nog nooit van gehoord!!

Wat dat betreft is Lenco veel bekender dan Palladium.

Maar of dat ook betekend dat hij beter is??

De Palladium is volgens mij ook niet regio-vrij!!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hij is iig lelijk die Palladium :D (vind ik)
Neckerman verkoopt dat merk al jaren, had je ook audiosetjes en boxen van.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Ik ben helemaal geen fan van dit soort low-budget oplossingen. Het lijkt allemaal leuk en aardig "HOME CINEMA" maar in de praktijk valt dat toch tegen. Ik heb al jaren een Dolby Surround versterker van Technics met bas+surround speakers, maar ik heb ze gewoon afgesloten. Goeie stereo is beter dan slecht surround. Dit standaard satelliet-speakers vallen altijd tegen.

Behalve als je een cinema-setje koopt van Marantz ofzo, maar dan ben je ineens zo'n €800 kwijt.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op donderdag 18 juli 2002 12:27 schreef --MO-- het volgende:
Bij de link staat toch echt 279 Euro.......
Nu wel ja. Toen ik keek was het toch echt 329.

Verwijderd

Die Lenco is dezelfde als van de Blokker dacht ik...

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem gekocht!!

Ga hem morgen weer terugbrengen!!

Er zit ontzettend veel ruis in de sattelites in stille momenten van een film. :'(

dvd-speler was goed!!

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 18 juli 2002 17:46 schreef chrissis het volgende:
HMMZZZ als ik voor zo'n bedrag zou gaan shoppen dan zou ik niet DIT setje kopen. voor bijna het zelfde geld heb je een veel mooier setje te koop staan bij de Neckermann. voor 299 euro en met veel meer vermogen: 5 x 90 watt, actieve subwoefer van 150 watt. meer vermogen en ziet er beter uit naar mijn mening.......

[url="http://www.neck.nl/bilder/480/7/73/7359391475_hk45.jpg"][afbeelding][/url]
Ja, dat ding ken ik wel, wordt op allerlei manieren gerebatched. Is niet echt geweldig hoor. Maarja is weer prijs/performance verhaal heh. Als je niet teveel uit wilt geven, en toch leuk surround geluid wilt, dan kan je best zo'n setje kopen. Ookal raad ik mensen die een compleet setje willen toch aan om een klein beetje meer uit te geven, en voor een Panasonic setje te gaan. Die zitten gewoon net ff beter in elkaar, en de luidsprekers zijn over het algemeen net iets beter.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• shure-fan
Op donderdag 18 juli 2002 13:03 schreef --MO-- het volgende:

[..]

Maar komt er ook een beetje geluid uit??
En is de subwoofer een beetje zwaar??
geluid en sub klinken lekker niks mis mee, maar ik zit ook op een klein kamertje

• shure-fan
Op vrijdag 19 juli 2002 00:28 schreef --MO-- het volgende:
Heb hem gekocht!!

Ga hem morgen weer terugbrengen!!

Er zit ontzettend veel ruis in de sattelites in stille momenten van een film. :'(

dvd-speler was goed!!
hmmm, van die ruis heb ik geen last

Verwijderd

Ik weet niet precies hoe het er nu voor staat, maar vroeger was Lenco zeker geen cheap merk. Ze maakten vrij goede platenspelers, daar heeft menig dj z'n eerste platen op gedraaid. Bij mij heeft het iig geen slechte reputatie. 8-)

Verwijderd

Klopt, maaru behaalde resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst >:)

Lenco zou best overgenomen kunnen zijn door iemand die niet zo om kwaliteit geeft.

Verwijderd

Ook al heeft een merk nog zo'n goede reputatie, als je spul bij de Kijkshop in de ramsj gaat weet je dat de kwaliteit ver te zoeken is. Net zoals printers die (inclusief inkt) minder kosten dan een losse cardridge :)

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Bij ruis heb je um te hard staan of er zit ruis in je dvd (en dat zit er best vaak in !)

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik niet op 1 of andere manier de ruis in de dvd speler kunnen verminderen d.m.v. isolatie?? (ik noem maar wat).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de speakers vervangen door de Cambridge Soundworks dtt2500 Desktop Theater die aan m'n computer had hangen....nu is er veel beter geluid.....de dvd van Lords of the ring gisteren gekeken en het verschil was duidelijk te horen.

Blijkbaar lag het dus erg veel aan de speakers!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 juli 2002 01:40 schreef elguapo het volgende:
Ook al heeft een merk nog zo'n goede reputatie, als je spul bij de Kijkshop in de ramsj gaat weet je dat de kwaliteit ver te zoeken is. Net zoals printers die (inclusief inkt) minder kosten dan een losse cardridge :)
Heel veel mensen hebben nog steeds zo iets van als het erg goedkoop is zal het wel niet zo goed zijn, maar dat is heus niet met alles zo.....

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 22:41
Ik zie wal dat de speakers op dat plaatje dezelfde zijn als ik heb. Hercules SP510 of zoiets. Best aardige spekers voor wat ze kosten.

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op zaterdag 20 juli 2002 12:28 schreef --MO-- het volgende:
ik heb de speakers vervangen door de Cambridge Soundworks dtt2500 Desktop Theater die aan m'n computer had hangen....nu is er veel beter geluid.....de dvd van Lords of the ring gisteren gekeken en het verschil was duidelijk te horen.

Blijkbaar lag het dus erg veel aan de speakers!!
Hmmm niet zo gek he, dat setje speakers is waarschijnlijk duurder dan de hele Lenco combi bij elkaar >:)

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Topicstarter
Deze speakers zij inderdaad duurder dan het setje zelf.

• JvS
  • Laatst online: 21:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

speakers ruisen _nooit_ dus dat kan gewoon niet...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Op maandag 22 juli 2002 12:48 schreef JvS het volgende:
speakers ruisen _nooit_ dus dat kan gewoon niet...
Ligt zoiets inderdaad niet eerder bij de gebruikte versterker?

• Sheik
Toevallig zag ik de DVD speler bij de Makro liggen die er bij wordt geleverd volgens mij...

dvd-speler
Lenco DVD 05. Weergave van DVD-video, CD-audio, CD-R, CD-RW en MP3 Ingebouwde Dolby Digital AC-3 decoder Regiocode-vrij 2 jaar garantie
125.- (148.75 incl.)

Betaal je volgens mij bij de Kijkshop nog erg veel! ;(

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 13:05 schreef Sheik het volgende:
Toevallig zag ik de DVD speler bij de Makro liggen die er bij wordt geleverd volgens mij...

dvd-speler
Lenco DVD 05. Weergave van DVD-video, CD-audio, CD-R, CD-RW en MP3 Ingebouwde Dolby Digital AC-3 decoder Regiocode-vrij 2 jaar garantie
125.- (148.75 incl.)

Betaal je volgens mij bij de Kijkshop nog erg veel! ;(
Dat is alleen de dvd speler... die set is een receiver met dvd speler ingebouwd....

Verwijderd

Ja ik had ook ruisende speakers. Moet je er efkes een batterij op zetten en goed heen en weer laten gaan, dan houdt dat geruis op.

• Sheik
Op maandag 22 juli 2002 13:13 schreef Pauluz het volgende:

[..]

Dat is alleen de dvd speler... die set is een receiver met dvd speler ingebouwd....
Ja weet ik, maar de boxen die erbij worden geleverd zijn slechter dan die Soundworks set. Volgens mij kosten die Lenco boxen 10 euro per stuk ofzow. Al met al denk ik dat het ondanks de "lage" prijs redelijk duur is.

• ArnoutD
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 06:58
Best leuk die Watt's allemaal maar die gaan echt helemaal nergens over. Na een beetje rondkijken en VOORAL rondluisteren ben ik tot de conclusie gekomen dat die kleine speakers er leuk uitzien maar dat daar meteen alles mee gezegd is. Die kleine speakers leveren namelijk alleen de hoge frequentie banden (stem geluid en hoger) maar prutsen echt met de lage frequenties. OK d'r zit een subwoofer bij maar die kan alleen maar brommen van een plek. Dus die mooie helikopter die overvliegt hoor je eigenlijk maar op een plek.

Wil je niets uitgeven dan is dit een leuke set, wil je een home-cinema dan is doorsparen toch echt aan te raden.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 12:53 schreef Sheik het volgende:

[..]

Ligt zoiets inderdaad niet eerder bij de gebruikte versterker?
Maar goeie speakers kunnen wel een beetje de ruis onderdrukken.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 13:16 schreef EelCoV het volgende:
Ja ik had ook ruisende speakers. Moet je er efkes een batterij op zetten en goed heen en weer laten gaan, dan houdt dat geruis op.
Leg uit!!

Verwijderd

sorry voor de ontnuchtering maar goede speakers onderdrukken geen ruis, integendeel, ze geven ze weer.
Slechte speakers onderdrukken ruis omdat ze bepaalde frequenties gewoon niet juist weergeven.
Goede speakers geven alles weer wat je hen geeft, dus ook ruis als dat uit je versterker komt.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is toch echt hetgene wat ik heb ervaren....

Misschien raar dan, maar serieus door de dtt2500 speakers heb ik minder last van ruis.

En deze zijn zeker niet slechter dan Lenco speakertjes...integendeel.
Pagina: 1