Toon posts:

Amd athlon xp opeens 1100 mhz?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Start ik net m'n pc op zie ik dat hij nog maar 1100 mhz is.

Nu had ik na de search gebruikt te hebben gezien dat ik wat in de bios moet veranderen.

Ik heb bij CPU pnp(ofzo iets) opties wel twee mogelijk heden gezien: CPU speed 100/100mhz ik kan dit veranderen naar oa

100/133 mhz
133/133 mhz

Wat moet ik doen??

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:30

Rashann

Zoek de hond...

Je processor dient op 133 te lopen, dus je moet daar de 133/133 optie kiezen. (die andere is voor een 100Mhz* processor met 133Mhz RAM)

*: 100Mhz = 200Mhz effectief, 133 is dus 266 effectief

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt, maar hoe kan het dat deze optie zich vanzelf heeft veranderd? Ik ben nog nooit in de bios geweest!

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 23:41 schreef RainManX het volgende:
Je processor dient op 133 te lopen, dus je moet daar de 133/133 optie kiezen. (die andere is voor een 100Mhz* processor met 133Mhz RAM)
Uhmm..dus ligt een beetje aan wat voor geheugen ie gebruikt? :)

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Tja, da's een lastige... is de tijd in je BIOS ook verzet? Want misschien begint je BIOS batterij leeg te raken :?

Indien het niet vaker gebeurd zou ik me er (nog) geen zorgen over maken. Indien je wel vaker je snelheid moet aanpassen, even het batterijtje controleren en je BIOS flashen, kan misschien helpen...
Op woensdag 17 juli 2002 23:44 schreef YAZZz het volgende:

[..]

Uhmm..dus ligt een beetje aan wat voor geheugen ie gebruikt? :)
True, maar een 133/100 optie is er niet, dus tja, wat doe je dan? :)

Tommyguy: weet je zeker dat je 133Mhz gehuegen hebt? (want misschien vind je BIOS 100Mhz geheugen en denkt 'ik ga de CPU ook op 100Mhz laten draaien' :?)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb DDR geheugen, of het 133 mhz is weet ik niet, hoe ken ik dat zien?

Verwijderd

dat had ik dus ook toen ik me pc in elkaar had gezet.. gewoon ff load high performance aanklikken.. dan zet ie als het goed is je cpu speed weer goed..
k heb een MSI K7T pro266 of zo iets *D
suc6 ermee !

Verwijderd

DDR = 266 en het nieuwste ddr 333

Verwijderd

Topicstarter
als ik hem nu zo laat staan, kan dat dan kwaad?

133/133mhz

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Op woensdag 17 juli 2002 23:49 schreef tommyguy het volgende:
ik heb DDR geheugen, of het 133 mhz is weet ik niet, hoe ken ik dat zien?
Da's goed, 100mhz DDR bestaat volgens mij niet :)
Op woensdag 17 juli 2002 23:51 schreef tommyguy het volgende:
als ik hem nu zo laat staan, kan dat dan kwaad?

133/133mhz
Nee, zo staat ie dus goed.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt, maar ik kan 'm niet hoger zetten dan dit, als dat kan wat gebeurd er dan?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:21
Op woensdag 17 juli 2002 23:53 schreef tommyguy het volgende:
oke bedankt, maar ik kan 'm niet hoger zetten dan dit, als dat kan wat gebeurd er dan?
Als je um bijvoorbeeld op 140mhz zet, dan ben je aan het overclocken :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• monterey
  • Laatst online: 30-11-2025
dit doen bijna alle mainboarden als je de spanning totaal van je pc af haalt ofwel de stekker eruit of je schakelaar aan de achterkant van je voeding uitzet.

je bios gaat dan op een basis snelheid van 100 mhz dus
staat ie op 1100 ipv 1463 mhz of wel een xp 1700.

verder heeft het niets met je batterij te maken.

Verwijderd

Topicstarter
maar m'n geheugen kan nu niet wegbranden ofzo?

Verwijderd

uhmm...nee wegfikken kan het niet, je kunt hoogstens crashen ;)
Vraag me alleen ff af wat voor mobo het is, als het een ECS k7s5a is dan zou het verliezen van die instellingen idd. wel eens aan je cmos batterij kunnen liggen (is een bekend probleem en loopt al ergens een topic over!)

suc6

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 18 juli 2002 00:05 schreef tommyguy het volgende:
maar m'n geheugen kan nu niet wegbranden ofzo?
Je hebt DDR gehuegen, dit draait op 266. Effectief draait je zooitje op 133, met DDR dus 266. Het draait dus gewoon goed. Wegbranden? Nah, lees het bovenstaande bericht maar :)

Dit hoort trouwens in [forum=7]

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Als je nu eens eerst verteld wat voor processor je écht hebt?
ik neem aan een XP 1700+ ?
Sowieso moet ie op 133Mhz lopen en je geheugen loopt ook op 133Mhz aangezien het DDR geheugen is.
Wat voor moederbord heb je?

Niet?
[Specs]

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:13
Als je een AMD Athlon XP en DDR geheugen hebt, is het zelfs aan te raden, als je voldoende koeling hebt, om alles zo hoog mogelijk te zetten, dus op 133 ipv 100. Het kan trouwens geen kwaad voor een cpu als ie (stressed) 55 graden wordt. Ik heb een gewone Philips ventilator (33cm) naast mij aan beide kanten geopende kast geplaatst. Heerlijke constante temperatuur van 35 graden. En dat voor een oc'ed AMD Athlon XP 1700+ @ 1,9Ghz >:)

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
Op donderdag 18 juli 2002 00:02 schreef monterey het volgende:
dit doen bijna alle mainboarden als je de spanning totaal van je pc af haalt ofwel de stekker eruit of je schakelaar aan de achterkant van je voeding uitzet.

je bios gaat dan op een basis snelheid van 100 mhz dus
staat ie op 1100 ipv 1463 mhz of wel een xp 1700.

verder heeft het niets met je batterij te maken.
:D Humor. Bij jou is dus de batterij op als er dat gebeurt. Om het bios te resetten is meer nodig dan alleen de stekker eruit te halen. Zou wat worden bij lan-party's: Iedereen eerst weer ff de bios opnieuw instellen. Nee, daar heb je dus die batterij o.a. dus voor :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Topicstarter
Harstikke bedankt voor alle replies, in feite weet ik niks van m'n computer qua merken enzo, ik heb 'm gekocht bij Cash Guard, ik dacht dat het een goede zaak was, maar dat valt nu aardig tegen, zo hebben ze er bv een PCI videokaart ingedaan terwijl er een AGP slot inzit.

Ik heb geen informatie over m'n moederbord, geheugen, gewoon een slechte zaak vind ik. Ga daar morgen wel is even langs. Ik heb volgends mij een Eagle moederbord. Het kan ook American Eagle zijn. EDIT: zag net dat het Eagletec was.

Aangezien doorgezien die pc beneden staat en ik net al op m'n kop heb gehad dat ik niet zo vaak naar beneden moet lopen, kan ik er nu niet zo snel bij.

Als iemand nog tips heeft die ik morgen moet vragen, dan hoor ik het wel!

bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 00:17 schreef Jainoxi het volgende:
Als je een AMD Athlon XP en DDR geheugen hebt, is het zelfs aan te raden, als je voldoende koeling hebt, om alles zo hoog mogelijk te zetten, dus op 133 ipv 100. Het kan trouwens geen kwaad voor een cpu als ie (stressed) 55 graden wordt. Ik heb een gewone Philips ventilator (33cm) naast mij aan beide kanten geopende kast geplaatst. Heerlijke constante temperatuur van 35 graden. En dat voor een oc'ed AMD Athlon XP 1700+ @ 1,9Ghz >:)
kijk nog een probleem, ik weet niet eens wat voor koelers ik heb, alleen dat er 3 inzitten:

- cpu
- voeding
- nog een extra achterin de kast

Maar zoals ie nu staat (133/133mhz) staat ie nu denk ik goed want hij herkent 'm weer als AMD athlon 1700+ XP
Dus kortom: Cash Guard Sucks!

Moet je hun site is zien: www.cashguard.nl :r

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Op donderdag 18 juli 2002 00:25 schreef tommyguy het volgende:

[..]

[..blabla]

www.cashguard.nl :r
Sow, die gasten zijn duur!!! Moet je maar eens bij moederborden kijken...Een k7s6a kost daaro 109 pleuro...De goedkoopste in de Pricewatch is €64...d8 ik....

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:55

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Op donderdag 18 juli 2002 00:22 schreef tommyguy het volgende:
zo hebben ze er bv een PCI videokaart ingedaan terwijl er een AGP slot inzit.
Een PCI videokaart in een nieuwe PC? Het moet niet gekker worden!!! Wat een eikels.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> PMG
Pagina: 1