Toon posts:

Hp Officejet d125xi vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel op zoek naar een all-in-one oplossing. Wat ik er erg graag op wil hebben, is een fax. Ik heb nu 3 mogelijke kandidaten uitgezocht nl.

HP psc 950
Afbeeldingslocatie: http://www.hp-go-supplies.com/english/img/c8436a.jpg

HP d125xi
Afbeeldingslocatie: http://www.hp-expo.com/PRODUCTIMAGES/c8373a.gif

HP d135
Afbeeldingslocatie: http://www.hp-expo.com/PRODUCTIMAGES/c8375a.gif

Als ik zo de product uitleg op de HP website bekijk dan zie ik dat de 125xi in de inleiding geen fax heeft (wordt niet genoemd). Er staat wel onderaan dat dit apparaat faxgeheugen heeft :? Erg weird dus.

Ik heb dus onderstaande prijsvergelijking staan, maar ook hier is de informatie weer erg "eromheen draaiend" en totaal niet duidelijk.

http://www.hp-expo.com/nl/dut/products/helpmechoose/choose2.asp?productfamily=OfficeJet&pid=7317&pid=5667&pid=7299

Iemand die mij meer info kan verschaffen over dit type? Heeft die nou wel of niet een fax aan boord :? Ik kan met de HP info er niet echt uitkomen.

Verder nog een vraagje? Iemand enig idee welke onderdelen van deze modellen standalone kunnen functioneren? Ook dit staat niet op die website :{

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Weet je zeker dat je deze oplossing wil, want als ik ergens op moet :r , dan zijn dat die all-in-one produkten. Deze geven in de meeste gevallen een hoop ellende.

Waarschijnlijk ziet bij die d125xi software bijgeleverd, zodat je het fax-document kunt scannen en daarna via de pc kunt faxen. Deze moet je dus niet nemen, want deze types geven de grootste ellende.

Let ook even op wat de cartridges kosten die erin gaan. Je kan wel een goedkoper apparaat kopen, maar in de meeste gevallen is de stelling: Hoe goedkoper de printer, des te duurder zijn de cartridges. :Y)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:53
nope de d125xi heeft GEEN fax

Repareren doe je zo.

Verwijderd

De d125XI heeft zoals gezegd geen fax, en ook bij de software zit geen faxsoftware geleverd.

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:34
In onderstaande tabel zijn de verschillen tussen de D125, D135 en D145 opgenomen.
code:
1
2
3
4
5
6
                       d125  d135  d145
-------------------------------------------------
Faxmogelijkheid:            NEE   JA    JA
Dubbelzijdig afdrukken:      JA    NEE   JA
Extra lade voor papierinvoer:     JA    NEE   JA
Gebruik memorystick/smartcard:    NEE   NEE   JA

Ik heb ook ff een berekening gemaakt voor de printkosten van de verschillende officejets van HP. Het genoemde bedrag is de prijs van 1 mililiter zwarte en 1 mililiter kleureninkt.
code:
1
2
3
HP PSC750/950  : EUR 3,28
HP D125/135/145: EUR 3,23 
HP G55/G85/G95 : EUR 2,81

Let er wel op dat de D-serie van HP aparte printkoppen heeft. Volgens de helpdesk van HP gaan de printkoppen (kleur) ong. 16000 pagina's mee, de zwarte printkop moet na ong. 30000 pagina's worden vervangen. De prijs van zowel de kleur- als de zwarte printkoppen is ong. 40 euro.

Overigens: Bij alle apparaten zijn de fax en copiermogelijkheid (incl. alle opties die daarbij behoren) standalone te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk vooral met die laatste alinea kan ik wat, alles is dus standalone :) Dank je wel.

Dan lijkt me de 135 de beste keuze :) Smartmedia gebruik ik niet, evenals dubbelzijdig afdrukken. En een extra lade is alleen bij grootverbruik functioneel :)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40

Meneer aard

Porsche rulez!

Op donderdag 18 juli 2002 12:22 schreef TweakersOnly het volgende:
In onderstaande tabel zijn de verschillen tussen de D125, D135 en D145 opgenomen.
code:
1
2
3
4
5
6
                       d125  d135  d145
-------------------------------------------------
Faxmogelijkheid:            NEE   JA    JA
Dubbelzijdig afdrukken:      JA    NEE   JA
Extra lade voor papierinvoer:     JA    NEE   JA
Gebruik memorystick/smartcard:    NEE   NEE   JA

Ik heb ook ff een berekening gemaakt voor de printkosten van de verschillende officejets van HP. Het genoemde bedrag is de prijs van 1 mililiter zwarte en 1 mililiter kleureninkt.
code:
1
2
3
HP PSC750/950  : EUR 3,28
HP D125/135/145: EUR 3,23 
HP G55/G85/G95 : EUR 2,81

Let er wel op dat de D-serie van HP aparte printkoppen heeft. Volgens de helpdesk van HP gaan de printkoppen (kleur) ong. 16000 pagina's mee, de zwarte printkop moet na ong. 30000 pagina's worden vervangen. De prijs van zowel de kleur- als de zwarte printkoppen is ong. 40 euro.

Overigens: Bij alle apparaten zijn de fax en copiermogelijkheid (incl. alle opties die daarbij behoren) standalone te gebruiken.
de 135 van hp heeft als optie dubbelzijdig en extra lade papier bak. Deze kun je bij de fabrikant waar je hem koopt bestellen.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit alleen nog te twijfelen tussen de 950 of de 135 :) Die 135 doet me wat steviger en kwalitatiever aan tov de 950. Aan de andere kant hangt er wel een hoger prijskaartje aan de 135 terwijl die hetzelfde kan :)

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:34
Op donderdag 18 juli 2002 20:49 schreef Gordijnstok het volgende:
Ik zit alleen nog te twijfelen tussen de 950 of de 135 :) Die 135 doet me wat steviger en kwalitatiever aan tov de 950. Aan de andere kant hangt er wel een hoger prijskaartje aan de 135 terwijl die hetzelfde kan :)
Ik heb twee weken geleden voor dezelfde keuze gestaan. De 950 is het consumentenmodel van HP, de D135 is gericht op de bedrijven. Voor de gebruikskosten maakt het echter niet veel uit, wel de aanschafkosten. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de D145, ook vanwege dubbelzijdig afdrukken en memorystick-functionaliteiten.

Een uitgebreide productvergelijking is te vinden op http://www.hp-expo.com/nl/dut/products/helpmechoose/choose2.asp?productfamily=OfficeJet&pid=7299&pid=7317&pid=5667

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

TweakersOnly schreef op 18 juli 2002 @ 21:22:
[...]

Ik heb twee weken geleden voor dezelfde keuze gestaan. De 950 is het consumentenmodel van HP, de D135 is gericht op de bedrijven. Voor de gebruikskosten maakt het echter niet veel uit, wel de aanschafkosten. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de D145, ook vanwege dubbelzijdig afdrukken en memorystick-functionaliteiten.

Een uitgebreide productvergelijking is te vinden op http://www.hp-expo.com/nl/dut/products/helpmechoose/choose2.asp?productfamily=OfficeJet&pid=7299&pid=7317&pid=5667
Sorry voor de kick, maar, TweakersOnly , jij hebt voor de D145 gekozen. Deze heb je nu al een tijdje, en hoe bevalt dit apparaat?

mijn T.net systeemspecspagina

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

RRX schreef op 29 September 2003 @ 18:15:
[...]

Sorry voor de kick, maar, TweakersOnly , jij hebt voor de D145 gekozen. Deze heb je nu al een tijdje, en hoe bevalt dit apparaat?
Ik denk dat je `m beter kunt mailen.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij bestaan er ondertussen al betere opvolgers van HP :)

• RRX

RRX

@life-

Meneer aard schreef op 29 September 2003 @ 21:10:
[...]

Ik denk dat je `m beter kunt mailen.
Als ik zijn mailadres zou weten :D
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 21:54:
Volgens mij bestaan er ondertussen al betere opvolgers van HP :)
Ik loop al de hele avond van alles te vergelijken, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Ik ben verschillende reviews aan het lezen.

Ik ben op dit moment aangekomen bij de laserjet 3330mfp die ik wel erg interessant is, ivm lage kosten per pagina & ADF. Alleen de prijs is wat hoog, ik ben er nog niet helemaal uit.

-----------

Wat ik trouwens wel weer een nadeel vind van de 3330mfp is dat er alleen een externe printserver aan kan (via USB) en de USB van die printer is 1.1 niet echt snel dus. de d145 heeft een optie voor een interne printserver, das weer stukken sneller :D.

[ Voor 23% gewijzigd door RRX op 30-09-2003 00:24 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het probleem ook gehad:
Wil je cardreader? Wil je fax? Wil je auto invoer?

Bij mij was auto invoer de doorslag dus je had alleen maar de D serie en beginnende vanaf de D135 en dan was de cardreader heel belangrijk en dan kwam auto op de D145 uit. Want de 6110 had geen auto invoer maar wel weer cardreader dus die viel af en zo moet je het zien. Ik moet eerlijk zeggen dat de D145 een perfect faxapparaat is. Geen problemen. Herkent ook papier perfect. Heb je geel papier erin liggen zegt het apparaat als er een fax tussen komt van "er ligt ander papier in. Druk enter om door te gaan of vervang papier en druk daarna Enter". Echt super. De D155 werkte ik op mijn werk mee en die was eigenlijk nog beter vanwege het netwerk gedeelte maar ok wel een stuk duurder.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• RRX

RRX

@life-

itsalex schreef op 30 september 2003 @ 00:26:
Ik heb het probleem ook gehad:
Wil je cardreader? Wil je fax? Wil je auto invoer?

Bij mij was auto invoer de doorslag dus je had alleen maar de D serie en beginnende vanaf de D135 en dan was de cardreader heel belangrijk en dan kwam auto op de D145 uit. Want de 6110 had geen auto invoer maar wel weer cardreader dus die viel af en zo moet je het zien. Ik moet eerlijk zeggen dat de D145 een perfect faxapparaat is. Geen problemen. Herkent ook papier perfect. Heb je geel papier erin liggen zegt het apparaat als er een fax tussen komt van "er ligt ander papier in. Druk enter om door te gaan of vervang papier en druk daarna Enter". Echt super. De D155 werkte ik op mijn werk mee en die was eigenlijk nog beter vanwege het netwerk gedeelte maar ok wel een stuk duurder.
Heb je misschien ook nog info over de snelheid/lawaai van het apparaat? als ik zeg maar een pak papier van 50 velletjes er in leg, moet ik dan een uur wachten voor het klaar is, of gaat het acceptabel snel?

• RRX

RRX

@life-

ok, de 3330mfp word het dus zeker niet http://reviews.cnet.com/H...7-9687675.html?tag=subnav

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

[quote]RRX schreef op 30 September 2003 @ 00:18:
Als ik zijn mailadres zou weten :D
Kijk eens in z`n profile: [Verwijderde gebruiker]

[ Voor 5% gewijzigd door Meneer aard op 30-09-2003 08:02 ]

• RRX

RRX

@life-

[quote]Meneer aard schreef op 30 september 2003 @ 08:02:
RRX schreef op 30 September 2003 @ 00:18:

[...]

Kijk eens in z`n profile: [Verwijderde gebruiker]
TweakersOnly is de eigenaar van die printer ;)

Pagina: 1