Toon posts:

BRAKracuda 4 heeft performance verliezen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hierro nu een barracuda 4 60gig op een ata100 control hangen (asus tusl2-c) en de snelheid is niet echt denderend terwijl het wel een 7200 rpm is en in de info over 8ms wordt gepraat.

Toch vindt ik hem traag en DR.Q die zelf een 60 ibm heeft, had eigenlijk wel wat meer verwacht.

wie heeft dat ding ook? en is er ook niet echt tevreden over?? en heeft deze ook bekende keuren.

trouwens zal ik deze houden of toch een andere nemen>?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-04 21:22

tweakerbee

dus..?

Heb je een benchmark gedraaid. Dat het trager aanvoelt zegt namelijk niets. Je moet gewoon harde cijfers neerleggen, dan gaan we praten ;)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Ze zijn iets langzamer dan de 60GXP serie van IBM, maar betrouwbaarheid van de Barracuda IV is gewoon beter, houden dus......

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:11
Ik ben van een BrakkaCuda IV naar een BrakkaCuda III gegaan vanwege een harddiskfout (eigen schuld, hitte :( ). Later overgegaan van ext2 naar XFS, en had ik ff een andere disk nodig. Had hier nog een D740X van iemand liggen, ik de zooi overkopieren: Damn, dat ding is evensnel als die twee Seagates bijelkaar :D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hier een 4tal van die dingen draaien, geen enkel probleem met de controllers die ik gebruik (2x ATA66 en 1x ATA100)
dingen zijn hier supersnel, kan mijn maxtor niet tegenop. 9maar dat is ook een kutschijf)

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:36
Ach ja, wellicht zijn die ibm's en maxtors sneller... Persoonlijk maakt mij dat geen bal uit. De Baracuda IV is stil, iets wat je van de ibm's en maxtors absoluut niet kunt zeggen.
En boeit de snelheid van een hd nou echt zo veel? Ik bedoel in de meeste applicaties moet je het van je processorkracht en je geheugen hebben. Eigenlijk merk ik alleen iets van de hd-snelheid als ik files aan het kopieren ben, of opnieuw moet opstarten (en dat gebeurd niet zo vaak). Zal wel aan mij liggen zeker...

Verwijderd

Topicstarter
nou weet ik dat ook weer

verder bedankt, nu weet ik dat ik hem gerust kan houden.

dit topic kan wel dicht
Pagina: 1