Toon posts:

HELP hoe formatteer ik m'n 80GB in fat32....

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik heb een nieuwe ibm 80gb maar die moet in fat32 geformatteerd worden voor m'n Mstation in de auto. Hoe doe ik dat?
M'n avond en humeur is naar de klote, en ik heb nog geen schijf vol mp3's...
hellpppp.....
ik heb een pc met winxp (p4) en een winME compu.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
fdisk.exe en format.com zou ik zeggen :?

dit is wel erg basic eh :?

Verwijderd

Download van BOOTDISK.COM een windows 98 se bootdisk
en download hier http://www.mirrors.org/archived_software/www.bootdisk.com/winfiles/boot98se.exe
Activeren en opslaan op een 1,44" schijfje!

Daarna je andere pc opnieuw opstarten en tijden boot op F8 drukken. Daarna via prompt (selecteer optie 5 of 6) en dan format c:\

Succes!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
fat32 doet ie toch niet meer als 32 gig ofzo :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 20:27
Op woensdag 17 juli 2002 23:07 schreef Tampie2000 het volgende:
fat32 kan 110 gb aan dacht ik zelf.

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 23:07 schreef Tampie2000 het volgende:
Ehm, je kunt toch partitioneren?

Verwijderd

volgens mij bestaat de search functie voor dit soort vragen

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-03 12:38
stefwes en Tampie2000 hebben wel gelijk. Ik heb hier een 80GB Maxtor schijf en ik kan hem niet partitioneren onder DOS (format.com niet gebruikt ivm manier van partioneren).
Ik heb dus Partition Magic 7 gebruikt (kan t/m 80GB aan). Maybe kan de install van win2k/xp het ook, maar dit heb ik niet geprobeerd.

• Postman
Ok, ff nieuwe reply voor duidelijkheid:

Dit is een beperking van je OS. Als je dus een bootdisk gebruikt (of het OS zelf) van Windows 9x/ME dan kan fdisk geen schijven aan groter dan 64GB (16bit limiet). Hij geeft dan verkeerde grote aan (trekt dus 64 van bv. 80 af; geeft dus 16 weer).
Maxtor KB: FDISK does not report the correct size for an ATA hard drive larger than 64 GB
Microsoft KB: Fdisk Does Not Recognize Full Size of Hard Disks Larger than 64 GB (Q263044)

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:42

scorpie

Supra Addict

fdisk kan wel 80GB schijven aan, vandaag nog op me werk gedaan... gewoon "doorenteren" zoals we van Windows zijn gewend. Als je aangeeft hoe groot je je partitie wilt hebben, geeft hij aan dat 10Gb het grootst is wat hij aankan, dan moet je het even in procenten invullen en pakt hij het wel... 25% geeft dan dus een schijf van 20Gb...
daarna kun je weer wel een extended en logical partitie van onwillekeurige groote maken.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Postman
Ok, als je dat doet werkt het idd, maar als ik zie dat een nieuwe schijf wordt aangegeven als 16GB ipv 80GB er als FDISK dan ook nog eens een partitie van die grote wil maken dan denk ik: mooi niet, meneer Fdisk!
Download de patch van MS (probeer hem niet te installeren onder 2000/XP/ME, werkt niet). Open hem met WinZip en extract fdisk.98x (x = s of g; s = win98se, g = win98). Ff renamen naar .exe en klaar ben je (denk ik, kan niet testen nu).

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:42

scorpie

Supra Addict

Op woensdag 17 juli 2002 23:30 schreef FlamerX het volgende:
Ok, als je dat doet werkt het idd, maar als ik zie dat een nieuwe schijf wordt aangegeven als 16GB ipv 80GB er als FDISK dan ook nog eens een partitie van die grote wil maken dan denk ik: mooi niet, meneer Fdisk!
Download de patch van MS (probeer hem niet te installeren onder 2000/XP/ME, werkt niet). Open hem met WinZip en extract fdisk.98x (x = s of g; s = win98se, g = win98). Ff renamen naar .exe en klaar ben je (denk ik, kan niet testen nu).
Dat kun je ook doen ja, maar als je alles snel wil hebben werken, kun je geen tijd verspillen...

maar daar ging het niet om, ik hoop dat de topicstarter er nu met 2 heel goed bruikbare tipsuitkomsten uitkomt. :P

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
hoi, bedankt voor de recties... (behalve dan die van "erg basic".....
Het is nog nie geluk.
dat doorenteren? ik krijg geen procenten.
en de link naar moicrosoft voor een fdisk update: werkt alleen met een 98 pc, niet met me...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 17 juli 2002 23:08 schreef RedHat het volgende:

[..]

fat32 kan 110 gb aan dacht ik zelf.
was toch 2 Terrabyte?

enne, nieuwe fdisk lost het probleem gewoon op. had het hier ook met een 80GBtje

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Search-vraagje.. Dit is al vaker ter sprake gekomen..
En kijk inderdaad ook even op de microsoft-site..

(oh, en XP kan inderdaad geen partities > 32GB met fat32 formateren).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.