Hoe ruimt de gemiddelde Tweaker zijn kabels op?

Pagina: 1
Acties:
  • 535 views sinds 30-01-2008

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik heb een week geleden mijn kamer maar eens verbouwd. En valt uiteindelijk op hoeveel kabels erop mijn computer cq audio video apparatuur zit. Zeker 100 meter in een kleine ruimte.

Nu zegt de titel al hoe ruimt men dit netjes op. Nu komen er wel kabelgoten (8 cm de rest is te smal >:)). Maar het gaat juist nu om het stuk net achter de computer/ videomeubel, alles zit nu in de knoop en het ligt net 3 dagen. Elke keer komt er wel een snoer bij wat de boel aardig in de war schopt.

Zijn er handige systemen voor. Of is er zelf iets op te verzinnen. Vertel het maar

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik zou eerst alles gaan rounden :)

niet dat het ruimte bespaart, is gewoon cool om te doen :D

maar serieus? bij de gamma hebben ze vann die kabelgootdingetjes.. heel goedkoop en in verschillende maten evrkrijgbaar. kun je dus ook voor IN je pc gebruiken.. misschien dat dat iets is?

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Op woensdag 17 juli 2002 23:06 schreef frim het volgende:
ik zou eerst alles gaan rounden :)

niet dat het ruimte bespaart, is gewoon cool om te doen :D

maar serieus? bij de gamma hebben ze vann die kabelgootdingetjes.. heel goedkoop en in verschillende maten evrkrijgbaar. kun je dus ook voor IN je pc gebruiken.. misschien dat dat iets is?
Hij heeft het over zijn kamer, niet over zijn pc. :?

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 23:08 schreef mlevd het volgende:

[..]

als je em helemaal leest dan geeft ie het als tip en OOK voor binnen pc :P

reply @ titel:

NIET :+ het is hier een warboel van kabels maar het werkt wel

Verwijderd

[..]

Ehm... zie je die Smiley?...Dat betekent dat het een grapje is hoor... :7

Verwijderd

Je kunt via Conrad Electronic speciale kabelhouders kopen die netjes je kabels naast elkaar laat liggen, automatisch heb je dan geen last meer van knopen. Wat je ook inderdaad kunt doen is even naar de Gamma of naar de Karwei gaan om van die handige kabelgootjes aan te schaffen, zoals hierboven beschreven.

Verder wil ik eraan toevoegen dat deze kabelgooten (Karwei of Gamma) zeer eenvoudig te monteren zijn op muur, plint enz> er zit namelijk een handige plakrand onder.

Groeten,

WebsterR

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 18:46
Eigenlijk doe ik het vooral niet :D

Onder en achter mijn bureau heb ik op zich ruimte genoeg waar ik toch niet naar kan kijken en daar liggen mijn kabels prima hoor. Het is alleen wat lastig als ik iets aan/af moet sluiten, maar daar leef ik dan ook maar weer mee.

Bij tv heb ik het gewoon gedaan met een kleine kabelgoot. Hij zit wel aardig vol maar het werkt perfect hoor. En anders gebruik je er toch gewoon twee die je met van die tye wraps (goed gespeld?? :? )aan elkaar vast plakt. Lijkt me een goeie oplossing.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13
niet :D

* Xandrios heeft alles gewoon losliggen achter/onder bureau :)

geen probs mee :)

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 23:11 schreef The_BoKKoMasteR het volgende:

[..]

Ehm... zie je die Smiley?...Dat betekent dat het een grapje is hoor... :7
dat krijg je als je te veel films aan het downloaden bent met kazema dan komen die dingen pas later ;)

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 20:21
Ik zorg ervoor dat de kabels ergens achter de plint is verwerkt of langs de plint laat lopen zodat het niet opvalt.

en de kabels, zoals die naar me beeldscherm zie ik niet want die zit onder me bureau, en dat is nu de laatse plek op me kamer waar ik wil kijken :o

INVENTARIS

• BaRF
  • Laatst online: 13-08 14:39

BaRF

bijna kerst

[..]

kan toch ook met gewone kabels :) spiral wrap om meerdere kabels heen ofzo :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Galaxis
  • Laatst online: 09:19
PICS!

• OmniNaut
Het gaat dus voor het stuk achter mijn pc.
Video app. en pc staan zo een 3 meter van elkaar vandaan ze zijn hevig met elkaar verbonden en daar komen ook kabel goten tussen. Het gaat nu om die halve meter zonder kabelgoot.

Hier een paar foto's te verduidelijking.
[img]http://145.89.88.9/201_176/IMG_1021(Small).JPG[img]
[img]http://145.89.88.9/201_176/IMG_1022(Small).JPG[img]
[img]http://145.89.88.9/201_176/IMG_1024(Small).JPG[img]

Hopelijk zo wel goed

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 23:13 schreef justsomeone2002 het volgende:

[..]

dat krijg je als je te veel films aan het downloaden bent met kazema dan komen die dingen pas later ;)
Hehe... Enne...Hoe ruimt een Tweakert zijn kamer/kabels op?....NIET! Tjah, ik houd mijn kabel liever los, want als ik iets wil verplekken oid, dan kan ik alles weer losslopen!

Dus! En ik "woon" op een klein pokkekamertje (wat overigens wel ownt!) en daar ligt al een godsvermogen (no Holyflame intended) aan LanTouw en ander verwarrende :) zaken!

• PPanic
De pagina is niet gevonden
De pagina die u zoekt is misschien verwijderd, de naam van de pagina kan zijn gewijzigd of de pagina is tijdelijk niet beschikbaar.

--------------------------------------------------------------------------------

Probeer het volgende:

Controleer of u geen typefout hebt gemaakt in het pagina-adres dat u in de adresbalk hebt getypt.

Open de 145.89.88.9 introductiepagina en kijk of er koppelingen zijn naar de gewenste informatie.
Klik op de knop Vorige om een andere koppeling te proberen.
HTTP 404 - Bestand niet gevonden
Internet-services (IIS)

--------------------------------------------------------------------------------

Technische informatie (voor ondersteuningsmedewerkers)

Meer informatie:
Microsoft-ondersteuning
-----------------------------------------------------------
Heel APARTE manier van kabels wegwerking :+

INVENTARIS

• kieltju
  • Laatst online: 12-08 20:52
als je al je kabels los achter je pc heb hangen dan word het toch een zootje??

k heb mijn kabeltjes netjes via een (opengezaagte) pvc buis liggen, dat is niet de slimste oplossing maar het werkt wel.
kabelgootjes halen bij de 'bouwmarkt' is inderdaad slimmer idee.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Verwijderd

Achter mijn bureau heb ik zo'n handig prophoekje :D

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 19:37
de kabels ACHTER mijn pc intereseren me niet, als ze maar IN mijn pc netjes zijn B-) enne.. kamer opruimen ? bedoel je dan je desktop herinrichten, bv. je icoontjes weer netjes neer zetten ??? of bedoel je echt dingen oppakken en op een andere plek zetten in je kamer ???? dat laatste klinkt wel erg vermoeient >:) :z

neh ff serieus: je kunt bij mij niet achter mijn bureau kijken duz ik heb alles er gewoon achter gemikt en niemand die het ziet... buiten dat lopen er ook water slangen doorheen en om die nou eens ff goed op te rollen ( lees knikken ) lijkt me ook weer niet verstandig...

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

WOEI

Dit ken ik >:)
Gewoon niet opruimen! Alleen lastig bij een LAN!
Zorg wel voor dubbel afgeschermde (verleng)kabels :)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-08 15:03

Beaves

Usque ad Finem

Op woensdag 17 juli 2002 23:17 schreef PPanic het volgende:
[img] achter de URL gaat ook niet echt werken :P

De goede, werkende links:

http://145.89.88.9/201_176/IMG_1021(Small).JPG
http://145.89.88.9/201_176/IMG_1022(Small).JPG
http://145.89.88.9/201_176/IMG_1024(Small).JPG

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 23:19 schreef kieltju het volgende:
als je al je kabels los achter je pc heb hangen dan word het toch een zootje??
Daar staan PC's voor. Die zooi zie ik toch niet.
Als het maar werkt. B-)

• PPanic
Op woensdag 17 juli 2002 23:21 schreef Beaves het volgende:

[..]

is het niet handig om de stekkerdoos wat langer te maken en die op de grond te leggen?

INVENTARIS

• OmniNaut
thnx voor het werkend krijgen van die links :)

Het gaat dus om het feit als ik er bij moet zijn dat ik allemaal toeren moet uit halen om de desbetreffende kabel vast/los te krijgen

edit Met kamer omgooien bedoel ik echt het ruige werk.
Schilderen Behangen, nieuwe indeling enz.

Verwijderd

[..]

Waarom heb jij je monitor aan je voeding hangen???

Ze krijgen bij mij alle twee een losse stroom kabel :?

Verwijderd

Hmmm, heb dat probleem ook gehad, klein werkhok, 4 PC's, router, switch, hub etc.
Voor het netwerk, telefonie, ISDN ed. heb ik een AMP patchpanel (12 poorten) tegen de muur zitten.
Gemakkelijk ompluggen voor testjes ed.
De 220 gaat via een plaat multiplex waar de verdeeldozen op zitten en die is op de muur geschroefd. Alles wordt gevoed met een kabel naar de stoppenkast die zijn eigen groep heeft. Moet je verven dan schroef je even de plaat van de muur.
De andere kabels liggen gewoon los per PC. Er zit dan wel een grote tiewrap van klitteband omheen.
Gemakkelijk losmaken en je weet welke kabelbundel bij welke PC hoort.

• kieltju
Op woensdag 17 juli 2002 23:22 schreef DonCorleo het volgende:

[..]

Daar staan PC's voor. Die zooi zie ik toch niet.
Als het maar werkt. B-)
en wat als je dan een kabel moet vervangen als alle kabels in de knoop zitten?

• OmniNaut
Op woensdag 17 juli 2002 23:24 schreef PPanic het volgende:

[..]

is het niet handig om de stekkerdoos wat langer te maken en die op de grond te leggen?
Er is zo weinig ruimte daar achter dat het makkelijker is om hem op te hangen. Maar ik moet die pc toch nog aarden dus alles moet er weer vanaf. Dus daarom wil ik het volgende keer goed doen

Verwijderd

Ik heb alles mooi in een hoekie gepropt achter men zelfbegouwde baskist. Hebt er geen last van zo. Dus waarom zou ik er wat aan doen.

Ik ga strax wel een mooi buro maken met van die wandcontact dozen en van die hoe noem je die nou soort buizen alleen dan vierkant en daar douw ik alle LAN kabels in. In het buro zelf maak ik van die gate met dekseltjes en daar gaan de kabels van de monitor en toetsenbord doorheen en die van de draadloze muis ontvanger. Dan netjes kasten onder het buro hangen waar de pc's in komen.

Klaar is kees (Mark is de naam :P )

Dan is het mooi opgeruimd en netjes :D

• PPanic
misschien de snoeren langs de muur laten lopen met een soort van klemmen en geen kabelgoten, met die klemmen kan je ze makkelijk losmaken

INVENTARIS

• OmniNaut
Op woensdag 17 juli 2002 23:29 schreef HunterKiller het volgende:
Ik heb alles mooi in een hoekie gepropt achter men zelfbegouwde baskist. Hebt er geen last van zo. Dus waarom zou ik er wat aan doen.

Ik ga strax wel een mooi buro maken met van die wandcontact dozen en van die hoe noem je die nou soort buizen alleen dan vierkant en daar douw ik alle LAN kabels in. In het buro zelf maak ik van die gate met dekseltjes en daar gaan de kabels van de monitor en toetsenbord doorheen en die van de draadloze muis ontvanger. Dan netjes kasten onder het buro hangen waar de pc's in komen.

Klaar is kees (Mark is de naam :P )

Dan is het mooi opgeruimd en netjes :D
Als ik daar ook ruimte voor had :) maar mijn bureau is niet al te groot en daaronder het bureau is het al aardig vol (comp staat er nu precies links van)

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tranzity/kabels.jpg
Opgeruimt staat netjes
(al is het dan niet aangesloten :D)

Verwijderd

Als ik uit Spanje terug kom (jawel me gaat op vakantie). Ga ik dat bouwen. Gewoon een dik keukenblad en wat mdf op maat gezaagd wat schroeven en gaan met die banaan.

Ik ben zelf al heel benieuwd naar het eind resultaat, en ik ben nog nie eens begonne. Maar ik zal foto's maken als het klaar is. Dat hebben jullie te goed van me. Misschien een idee voor andere tweakers die meer tweaken dan hun pc.

• OmniNaut
Op woensdag 17 juli 2002 23:34 schreef Tranzity het volgende:
[afbeelding]
Opgeruimt staat netjes
(al is het dan niet aangesloten :D)
Daar heb ik nu zo een bedlade voor. Werkt ook wel aardig en is minder opvallend >:)

• PPanic
ik ga binnenkort ook een bureau maken met een keukenblad en met daarijn verwerkt een stekkerdoos etc. :7
ook zal de achterkant dicht zijn (zie je daar de snoeren ook niet :D

het moet een stevig en deglijk bureau zijn (gebruike keukentafelpoten van de IKEA)

INVENTARIS

• kieltju
de echte tweaker kan niet zonder..... kabelgootjes :Y)

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ha! Doet me denken wat ik laatst had gedaan: al mijn kabeltjes van mijn pc, 06-lader, boxen, pda, discmanvoeding etc etc allemaal netjes via speciale kabelhouders weggewerkt en hier en daar met tape bij elkaar gehouden. Heel erg netjes resultaat :)

Totdat ik mijn pc mee wou nemen ergens anders heen |:(

==
hoi

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 17 juli 2002 23:24 schreef _Brake_ het volgende:

[..]

Waarom heb jij je monitor aan je voeding hangen???

Ze krijgen bij mij alle twee een losse stroom kabel :?
wie zegt dat dat zijn monitor is, bij mij is het bijv mijn printer :)

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Op donderdag 18 juli 2002 01:13 schreef Eusebius het volgende:
Ha! Doet me denken wat ik laatst had gedaan: al mijn kabeltjes van mijn pc, 06-lader, boxen, pda, discmanvoeding etc etc allemaal netjes via speciale kabelhouders weggewerkt en hier en daar met tape bij elkaar gehouden. Heel erg netjes resultaat :)

Totdat ik mijn pc mee wou nemen ergens anders heen |:(
Pics please :9~

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:10
Niet

MIjn kabels lopen gewoon achter de tafels langs en heb der geen last van, ik heb wel een utptje liggen naar wat andere kabels maar die lopen onder mijn bed enzo, niet te zien.

• Hagar
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Ook niet, mijn pc staat naast me op mijn bureau (zo'n hoekbureau) en achter mijn keyboard op mijn bureau begint de kabelrommel al in de war te raken.
Moet me pc nog steeds naast mijn bureau zetten maar dan is de kabel van mijn muis te kort en die kan ik (nog) niet via mijn usb hub (die in mijn monitorvoet zit) aansluiten.
Die krijg ik nog steeds niet aan de praat in debian.
En zonder muis kan ik niet leven :P

Nu ook zonder stropdas

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Mijn bureau staat tegen de verwarming aan, eerst ging het blad eroverheen, nu heb ik 'm iets terug geschoven en gebruik ik m'n radiator als kabel goot.

Verwijderd

Net als het meeren deel is het achter mijn pc EEN GROOTE ZOOI! Ik had het eerst alles met van die kabel binders gedaan. Groot nadeel als je weer een LAN party hebt |:(
Nu hangt alles er gewoon los bij. Maar ik heb mijn UTP, tv en luidspreker kabel WEL door een kabelgoot gegooid. Echt hartstikke handig alleen wil die plakstrip niet altijd evenlang houden, maar daar heb ik dan Bison Kit Transparant Lijm voor :P. En toevallig ligt er nu ook een modulare print plaat gewoon los, omdat ik iets nodig had voor mijn console kabel voor mijn nieuwe speeltje een Shiva Router (wel een oude maar leuk speelgoed).
Maar ik denk dat een algemene conclusie is dat de gemiddelde tweaker zijn kabel vlak achter de pc NIET opruimd B-)

Verwijderd

[..]

Ben je een soort magneet aan het maken of zow >:) haahhaha

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 23:28 schreef kieltju het volgende:

[..]

en wat als je dan een kabel moet vervangen als alle kabels in de knoop zitten?
Is nog niet voorgekomen, maar dan neem ik er de tijd voor. :7

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Met wat klitteband :)

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Je hebt van die houders waarmee regenpijpen aan een muur worden gemonteerd. Zaag daar een klein stukje af en je hebt een mooie "haak" die je onder je burau kan schroeven. Kun je mooi alle kabels inhangen. Kabel erbij is snel gedaan, kabel ertussenuit ook. Goed genoeg voor mij en goedkoper cq sneller dan kabelgoten.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://145.89.88.9/201_176/IMG_1021(Small).JPG
Afbeeldingslocatie: http://145.89.88.9/201_176/IMG_1022(Small).JPG
Afbeeldingslocatie: http://145.89.88.9/201_176/IMG_1024(Small).JPG

Misschien handiger :)

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 16:43
Voor PC naar TV en PC naar geluidsapperatuur draadloze dingen gebruiken
werkt erg fijn en geen kabels

[geen ell-cheapo dingen kopen, want als je dan door de 'straal' loopt is de verbinding weg :D:D]

• Sine
  • Laatst online: 23:21
Ik heb in een ijzeren koker aan die achteraan onder m'n bureaublad hangt zit om de 20cm een gat

in die gaten heb ik haken gehangen uit installatie draad

en daarin liggen al de kabels

werkt prima :)

Repareren doe je zo.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Ik heb een hele zolder voor mijzelf (en mijn PC's) dus opruimen is niet aan de orde.

Alles leg ik gewoon neer en als ik struikel schuif ik het opzij.

http://www.hroling.nl

• Tux
  • Laatst online: 13-08 09:14

Tux

niet :+

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• LawnMowerMan
  • Laatst online: 12-08 13:27

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Ik heb ook zo'n kabelgoot liggen hier, maar het bleek toch niet echt een oplossing te zijn...

Nu is het weer gewoon een warboel :P

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

Verwijderd

Ik heb een kabelgoot liggen (mijn rear speakers hangen dus aan de achterwand van mijn kamer), dat werkt perfect (is dus zo'n drempel over het tapijt). Goed vastgemaakt met tape en gespoten in de kleur van mijn tapijt. Verder lopen er langs de plinten ook van die witte rechthoekige kabelgoten.
Verder heb ik van 'aidata' (gekocht bij de dynabyte) simpele kabelbinders (strips met klitteband) om kabels achter mijn bureau mee te bundelen.
Verder een draadloos toetsenbord en muis houdt mijn bureau mooi kabelvrij.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:24

LopeZ

Too much is never enough

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.