Toon posts:

Onstream ADR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Best tweaker,

Geziene het feit dat er al veel topics zijn over de Onstream backup systemen, wil ik toch mijn eigen vraag stellen zonder dat hier gelijk weer een slotje op komt of een RTFM melding komt. Ik weet dat jullie echt expertise in huis hebben en ik wil dat jullie mij advies geven.

Ik ben van plan om een backupsysteem aan te gaan schaffen. Mijn voorkeur gaat uit naar de onstream. Omdat deze vaak goed uit de tests is gekomen. Nu is alleen de vraag, welke. Is het aan te raden om de FireWire versie te nemen? Of is deze ook niet windows xp compatible? Ik heb een Adaptec 19160 SCSI kaart, misschien kan er daar ook wel een op? Graag je advies voor dit onderwerp.

Alvast reuze bedankt.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:07
Kijk eens in dit topic:
[topic=547197]
Dan zal je inzicht over Onstream mogelijk iets veranderen >:)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
thank you!

Verwijderd

Zelf heb ik meerdere van die dingen geinstalleerd en ben zeer tevreden over de apparaten en ook zeker de service...
Kapot? stuur 'm op en je hebt binnen 5 werkdagen een (nieuwe) vervangende drive.

Angezien je een SCSI kaart hebt neem ik aan dat je IDE poorten over hebt. Dan zou ik de prijs laten bepalen welke drive je aanschaft want wat betreft doorvoersnelheid ligt de bottleneck toch bij het schrijven op te tape.

Zowel de SCSI als de IDE varriant blijken stabiel op Win9x/2000. De keus is aan jou :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 23:08 schreef SupaFly het volgende:
Zelf heb ik meerdere van die dingen geinstalleerd en ben zeer tevreden over de apparaten en ook zeker de service...
Kapot? stuur 'm op en je hebt binnen 5 werkdagen een (nieuwe) vervangende drive.

Angezien je een SCSI kaart hebt neem ik aan dat je IDE poorten over hebt. Dan zou ik de prijs laten bepalen welke drive je aanschaft want wat betreft doorvoersnelheid ligt de bottleneck toch bij het schrijven op te tape.

Zowel de SCSI als de IDE varriant blijken stabiel op Win9x/2000. De keus is aan jou :)
Het gaat niet zozeer om de prijs maar op de snelheid en kwaliteit! Heb jij een advies? Oh ja, ik heb windows xp

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-03 15:05
Ik heb een DI-30 (IDE 30 gigjes). En ik ben er dik tevreden over.

Verwijderd

XP :? Snelheid (MB/s naar tape) wordt alleen veel groter wanneer je de compressie opschroeft.

Voor type/snelheid zie:

http://www.onstreamdata.com/products/prodlist.shtml

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:29
Op woensdag 17 juli 2002 23:08 schreef SupaFly het volgende:
't Is maar wat je snel vind. Als je als bedrijf afhankelijk bent van die ene tapedrive lijkt me 5 dagen onmogelijk.

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-03 12:42

delorean7

Let's take the Aston toni

Ik schreeuw hier nog steeds tegen de stroom in maar ik ga het toch weer zeggen. OnStream is GEEN goede drive ik kom er vele in fora en in het bedrijfsleven tegen die het leven laten, en vervanging binnen 5 dagen is een lachertje!

Kijk eens serieus naar Exabyte VXA-1, 33/66 GB per tape en 3/6 MB/s voor net zo veel als de onstream alleen dan wel betrouwbaar, sneller en kwalitatief een hele andere klasse. Zowel IBM als compaq, toshiba, fujitsu en apple hebben de VXA technologie als opvolger van DDS DAT aanbevolen.

En anders wacht je toch gewoon ff op de VXA-2? weet je zeker dat je de allerbeste en grootste in die markt hebt.

Just my 2 cents

* leverbaar in firewire/SCSI/IDE allemaal standaard ondersteund door NTbackup en alle grote software paketten*
(en JA ik ben verschrikkelijk bevooroordeeld en pro VXA, kijk er serieus naar en vertel me dat jij het niet bent)

Verwijderd

Topicstarter
En waar koop je deze Exabyte VXA-1!
Alvast bedankt.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:29
delorean, je klinkt alsof je die exabyte zelf verkoopt. Let wel, ik heb ook een onwijze hekel aan die onstream troep. Ik heb ervaring met IDE en SCSI versies, allebei bagger.

Het bedrijf waar ik werk heeft ook al eens met Exabyte om de tafel gezeten maar op dit moment gebruiken we veelal DDS4 en dat bevalt echt perfect. Kleine tapes met een redelijke opslag capaciteit. Voor grotere oplossingen is Sony AIT de keus, maar dat is weer prijzig.

Anders zou je nog voor Ultrium kunnen gaan kijken maar er is zoveel keus :P

btw. grootste en beste in de markt? Moet nog gaan komen dan zeker.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:07
Op donderdag 18 juli 2002 02:51 schreef Wannapuf het volgende:
delorean, je klinkt alsof je die exabyte zelf verkoopt. Let wel, ik heb ook een onwijze hekel aan die onstream troep. Ik heb ervaring met IDE en SCSI versies, allebei bagger.[..]
Volgens mij klinkt íe meer als iemand die gewoon ervaring heeft met die OnStream troep >:)

Ik heb mijn ervaring met OnStream duidelijk nog niet vaak genoeg verkondigd, want er zijn nog steeds mensen die het willen kopen (en verkopen :( )
Maar je kunt zeggen wat je wilt van OnStream, maar de reclame jongens hebben blijkbaar erg goed werk geleverd.

Ff kort mijn ervaringen:
Na 2x heen en weer spoelen gaf windows het ene blauwe scherm na de andere doordat íe de data niet meer kon lezen (gelijk aan het scherm bij een defecte floppy)
Dus het is een WORN-drive (Write Once Read Never)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• delorean7

delorean7

Op donderdag 18 juli 2002 02:51 schreef Wannapuf het volgende:
delorean, je klinkt alsof je die exabyte zelf verkoopt. Let wel, ik heb ook een onwijze hekel aan die onstream troep. Ik heb ervaring met IDE en SCSI versies, allebei bagger.
Zoals ik al zei ik ben vet bevooroordeeld, maar daarnaast ben ik ook een technisch enthousiast die zelf alles wil weten over techniek en wil gebruiken. En dus kan ik met een gerust hart zeggen dat je met genoemde drive niet fout kan gaan. Het is niet voor niets dat bedrijven als IBM deze technologie heeft gekozen als opvolger van DDS!
Luister dan alsjeblieft niet naar mij als je het niet geloofd maar naar de grotere OEMS van deze aardkloot.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Waar verkopen ze die Exabyte dingen? In de pricewatch kan ik ze niet terugvinden...

• delorean7

delorean7

Salland automatisering kan ze leveren, ze staan alleen nog niet op de website bij ze. Reken op zo'n 590 euro.

• Cavemania
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Heb hier zelf twee onstream DI30 drives, voldoen zeer goed. Ik heb alleen 1 vraag de drive die in een win2k systeem zit daar is de Power Off When Finished niet beschikbaar, iemand enig idee :?

Verwijderd

Topicstarter
Echt heel gaaf van jullie! maar ik heb een Maxtor Personal Storage USB 2.0 gekocht!
Bedankt voor jullie inzet!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-03 15:05
Op donderdag 18 juli 2002 15:50 schreef Cavemania het volgende:
Heb hier zelf twee onstream DI30 drives, voldoen zeer goed. Ik heb alleen 1 vraag de drive die in een win2k systeem zit daar is de Power Off When Finished niet beschikbaar, iemand enig idee :?
Dat is bij mij ook zo! (onder XP). Dit vind ik vrij irri, omdat ik 'm altijd 's-nachts laat draaien, en dan is het wel mooi als ie zelf uitgaat.

• delorean7

delorean7

Op donderdag 18 juli 2002 18:01 schreef se7enn het volgende:
Echt heel gaaf van jullie! maar ik heb een Maxtor Personal Storage USB 2.0 gekocht!
Bedankt voor jullie inzet!
Ik dacht dat je een backup systeem zocht :?

Oh well...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 18:27 schreef delorean7 het volgende:

[..]

Ik dacht dat je een backup systeem zocht :?

Oh well...
Ja, zocht ik ook. Maar ik heb er eentje vanmiddag bij MyCom. Een Maxtor Personal Storage 3000LE 40GB (usb 2.0). Echt super snel! Misschien koop ik er binnenkort nog een!

• delorean7

delorean7

das toch een harde schijf? Tssk... ( ;) veel plezier ermee hoor)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 20:29 schreef delorean7 het volgende:
das toch een harde schijf? Tssk... ( ;) veel plezier ermee hoor)
Ben er echt blij mee. En vooral niet duur!
Ech een aanrader! usb 2.0 is echt snel!

Verwijderd

Wat is er mis met een HD als backup medium. Hoevaak blijkt een tape niet te werken als na een jaar een restore moet plaats vinden en hoe groot is het prijsverschil tussen een hd van 160GB en een tape unit met die backup capaciteit. Je kunt 10 schijven van 160GB kopen voor de prijs van 1 Ultrium unit. De HD is nog sneller ook en waarschijnlijk ook sneller heel mocht er iets echt mis zijn. OK ok er zijn ook nadelen, maar naar mijn idee zijn er meer voordelen dan nadelen.

Verwijderd

Er zijn idd veel problemen geweest met onstream de laatste tijd valt dit volgens mij wel weer wat mee ik zie er weinig terugkomen, maar als er 1 stuk is en je stuurt hem op heb je vrij snel een nieuwe ik zie op het moment veel ecrix's vxa drive's terugkomen en dat duurt langer voordat je hem terughebt. bovendien geeft onstream 5 jaar garantie op drive en tapes waardoor ze toch laten zien dat ze er vertrouwen in hebben.

Verwijderd

Ik kan je een ding aanraden wij hebben hier een vijftal ADR 50's (SCSI) en een ADR 30 (SCSI Ext) Die adr 30 gaat wel maar die adr 50 zijn echt slecht! Wij hebben er al 4 opgestuurd met tapes die niet meer werden vrijgegeven loopwerken die brak werden etc. etc. We kregen telkens een nieuwe teruggestuurd maar toch. We namen er al standaard 2 op voorraad om zo te voorkomen dat in geval van storing we hem konden vervangen. Ik zweer nog altijd bij een DAT of DLT drive veel stabieler!

• delorean7

delorean7

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 10:35:
Wat is er mis met een HD als backup medium. Hoevaak blijkt een tape niet te werken als na een jaar een restore moet plaats vinden en hoe groot is het prijsverschil tussen een hd van 160GB en een tape unit met die backup capaciteit. Je kunt 10 schijven van 160GB kopen voor de prijs van 1 Ultrium unit. De HD is nog sneller ook en waarschijnlijk ook sneller heel mocht er iets echt mis zijn. OK ok er zijn ook nadelen, maar naar mijn idee zijn er meer voordelen dan nadelen.
HD is geen serieuze backup unit, denk aan mobiliteit van tapes: tapes kan je 10-20 jaar na dato nog gebruiken, of na een brand uit de kluis vissen om zo je bedrijf weer overeind te trekken, of even dat mail archief van 1 1/2 jaar geleden terughalen of....

Tape is 'het' medium voor serieuze backup en dat gaat nog een hele tijd zo blijven
Pagina: 1