[voeding] ondersteboven?

Pagina: 1
Acties:

• hellegers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09-2009

hellegers

www.foksuk.nl

Topicstarter
Ik vroeg me af wat de meest efficiente manier is om een voeding in je kast te hangen. ik heb hier 4 standaard kasten staan en bij meerdere is de voeding naar mijn mening ondersteboven gemonteerd,:? namelijk met de printplaat met electronica tegen de bovenkant aan. Ik heb zelf maar ff de dremel ter hand genomen en de mijne anderom gehangen.:Y) Dit aangezien het mij niet slim leek om de hitte tegen de printplaat aan te laten stijgen, zeker niet bij een temp controlled fan.
Ik heb er nu een avondje mee CS gespeeld en hij lijkt zowaar wel koeler te blijven.*D

Nog meer mensen die dit tegen gekomen zijn?????

AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 17:22
Nope, maar volgens mij dat probleem met die temp. controlled fan hoef je je niet bang voor te zijn, want dat ding gaat dan toch gewoon sneller draaien als het warmer wordt.

• hellegers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09-2009

hellegers

www.foksuk.nl

Topicstarter
Met de fan verwacht ik ook geen problemen, Ik bedoel de oorsprongkelijke constructie lijkt me niet handig omdat de temp voeler nu onevenredig heet word en dus onnodig hard draait. Nu is dit minder=minder herrie

AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Op woensdag 17 juli 2002 23:25 schreef spokje het volgende:
Nope, maar volgens mij dat probleem met die temp. controlled fan hoef je je niet bang voor te zijn, want dat ding gaat dan toch gewoon sneller draaien als het warmer wordt.
Dit gaat natuurlijk niet op he, warme lucht wil omhoog. Dus dan zou de fan altijd op max. lopen en de fan heeft dat ook wel eens zijn capiciteit bereikt. Hierdoor zou de voeding op de kop dus warmer worden als ie zwaar belast wordt dan wanneer deze correct is gemonteerd en zwaar belast wordt.

Dus koeler altijd met de printplaat naar beneden monteren. Waarom zou je hem trouwens op de kop monteren ALS het ook andersom kan :?

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 17:22
Als je een beetje normale fan erin hebt, kan ie echt wel op max lopen, en een normale fan krijgt die warme lucht er ook nog wel genoeg uit, zodat die voeding nog steeds niet overhit zou raken :)

Wil btw niet beweren dat je oplossing minder goed is als hoe je hem eerst had :) hij zal idd wel wat koeler en stiller zijn.