Toon posts:

@Home & pingtijden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd ben ik de geirriteerde bezitter van een @Home aansluiting. Dit is het probleem:

Vervent speler van online games als UT en Q3. Dat bij deze games stabiele (en lage) pingtijden vereist zijn is duidelijk. Laag en stabiel zijn ze zeker, 's morgens dan (50-80 ms, onafhankelijk van gameserver). 's Avonds wordt het huilen met de pet op , dan lopen de tijden weg naar circa 2000 ms. Van alles geprobeerd, inclusief een complete format van mijn comp, nieuwe install, zonder firewall. Maar niks, steeds hetzelfde probleem. Mijn systeem specs:

Athlon XP1800+
MSI k7T Turbo (Bios rev. 3.4)
512 MB RAM (133MHz)
GF 4400 (Leadtek)
3COM 3C900B ethernetkaart
SB Live! 5.1
19 inch Dell P991 monitor
MS Intellimouse explorer 3.0 USB
Windows 98
Via 4in1 4.40
DX 8.1
Detonator 29.42 drivers

Heeft iemand een idee wat deze extreem beroerde ping veroorzaakt, of is het "gewoon" mijn ISP die er niks van bakt?
Ik hoop dat 1 van jullie de oplossing heeft.

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem.
gewoon dikke lag waves, eerst ping 28 dan ineens ping 2000+.
slaat nergens op.
:r op @homo

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:35
heb je zonealarm geinstalleerd? probeer het dan eens zonder zonealarm.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 15:56

Dommel

Professioneel Software Sloper

Dan heb je nog geluk. Ik ben zo af en toe al heel blij als ik pingtijden heb. Het is heel lang heel goed gegaan maar sinds dat gedoe met KPNQwest is het zo af en toe huilen met de pet op.
Doe je een ping naar de DNS-server en vervolgens heb je met gemak een verlies van 54%. Dat is niet echt lekker met surfen en al helemaal niet als je net wou gaan gamen :(

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Altijd snelle verbinding! Welke omgeving zitten jullie dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 22:40 schreef Dalton74 het volgende:
Maastricht.
Trouwens, zonder ZoneAlarm, geen enkele verbetering

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 15:56

Dommel

Professioneel Software Sloper

Op woensdag 17 juli 2002 22:40 schreef Dalton74 het volgende:
Veghel

Ik geef zo lang maar de schuld aan het stoppen van KPNQWest. Dat daardoor toch een aantal backbones zwaarder belast worden.

De pingtijden zijn bij mij trouwens maar een aantal uur per dag zo maar ze vallen nu op omdat ik thuis ben ipv op school en werk.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Hier in tilburg geen probs met de ping tijden van d diverse gameservers haal met gemak 30 to 60ms :9

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 16:23 schreef maontje het volgende:
Hier in tilburg geen probs met de ping tijden van d diverse gameservers haal met gemak 30 to 60ms :9
ja, ok, maar heb je dat dan ook constant? ping van 15 tot 35 haal ik ook, maar dan... gebeurt hier dan ook wel dat ie soms boven de 2- 300 komt te zitten.

maare, boven de 2000, nee, niet echt. ik zeg: nodemove.

offtopic:
vanavond weer, maontje? :*

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
Bij mij is het helemaal huilen met de pet op... pingtijden van >3000 ;(

Komt omdat een of andere knuppel in mijn subnet zijn INTERNE adapter heeft geshared... Via de auto discovery protocol (UPnP) wordt er bij mij automagisch zijn machine als internet gateway ingesteld..

Tracert's die niet kloppen (in 1x 2 extra hops erbij), ping tijden van hier tot tokio...

Die SSDP Service uitgezet ging het weer wat beter.. @HOME gebeld om dit te melden, beginnen ze te zeuren dat ik mijn instellingen fout zou hebben staan.. Gaan ze mijn lijn testen en mijn verbinding ligt er nu 2 dagen uit.. en nog steeds niets gedaan aan die knuppel die zijn interne adapter heeft geshared..

Sukkels daaro bij @Home...

Pvouput live

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 16:29 schreef Krypt het volgende:
iets...
https://grc.com/unpnp/unpnp.htm :*

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
Op donderdag 18 juli 2002 16:35 schreef eppo1313 het volgende:

[..]

https://grc.com/unpnp/unpnp.htm :*
Ja.. leuk.. thnx.. maar die had ik al uitstaan.. de SSDP Discovery Service wordt uitgezet met die patch :)

Ben misschien wel blont, maar dom bennik nie >:)

Pvouput live

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Op donderdag 18 juli 2002 16:29 schreef eppo1313 het volgende:

[..]

offtopic:
vanavond weer, maontje? :*
Nou gisteren avond niet maar later vanavond weer wel hihi

Ook dit is off topic