Toon posts:

Vreemd probleem PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op GOT gezocht maar kan niet echt een antwoord vinden op mijn probleem:

Soms valt mij pc na een tijdje uit. Als ik hem dan weer aanzet krijgt ie gewoon stroom maar doet vervolgens niks. De lampje van de beeldscherm knipperen en het ledje van de harde schijf brand continu.

De 4 ledjes van mijn MSI moederboord zijn dan rood. Soms doet ie het na een uurtje weer maar soms ook pas na een dag. Dit zijn mn rekevante specs:

AMD Athlon 800
MSI moederboord
GeForce 2 kaart
verder heb ik 2 casefans en een 350W voeding.

Weten jullie waar dit aan zou kunnen liggen? :? :?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:06

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

wat heb je nog meer ermee uitgevreten? Wat voor cd/dvd/hdd zooi zit er in? Heb je ergens kortsluiting?

Wat voor merk is je voeding? Is je stopcontact geaard?

Oftewel, je moet echt nog veel meer relevante specs geven!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 22:58
4 rode ledjes zijn volgens de handleidingen problemen met of een niet werkende processor.

Misschien dat dat het is.

edit:

niet persoonlijk bedoelt, maar waarom kijkt er tegenwoordig niemand meer in de handleidingen die meegeleverd worden? in elk MSI boekje staat de complete uitleg van de ledjes

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

Ok je zegt, dat je gezocht hebt, maar wat werkt niet dan als je de search zo gebruikt heb?
Ook al de betekenis van de brandende ledjes gezocht?

[topic=387561/1/100]
[topic=498818/1/100]
enz. :)

Meestal is dat dus mobo of cpu dacht ik zo :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er geen gekke dingen mee gedaan.
Dit probleem heb ik zowel met als zonder een geaard stopcontact.

Verder zit er een Asus dvdspelerin en een philips rewriter.
Soms doen de fans na het uitvallen en opnieuw aanzetten het ook niet meer. Deze fans heb ik er nadat het probleem begon erin gestopt.

Oh en een belangrijke verbetering de voeding is MAAR 230W, het merk weet ik niet. Grote kans dat het daar aan ligt? Wel vreemd want hij heeft heel de winter met dezelfde configuratie gedraait en nooit problemen gehad...

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 22:41 schreef Superfly99 het volgende:
...... hij heeft heel de WINTER met dezelfde configuratie gedraait en nooit problemen gehad...
Hoe heet wordt je proc?

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Op woensdag 17 juli 2002 22:41 schreef Superfly99 het volgende:

[veel onzin]

Oh en een belangrijke verbetering de voeding is MAAR 230W, het merk weet ik niet. Grote kans dat het daar aan ligt? Wel vreemd want hij heeft heel de winter met dezelfde configuratie gedraait en nooit problemen gehad...
Als je voeding van een goed merk is, kan het op zich geen kwaad, die 230 Watt, maar anders vrees ik dat je op zoek moet gaan naar een andere voeding....

TIP:

T.net PriceWatch

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in dit geval wel het boekje doorgelezen maar daar staat niks in waar ik wat aan heb..

En Ruffneck het gekke bij mij is dat ie het ook gewoon wel kan doen. Hij draait nu al een uurtje of 5. Het kan dus niet aan de proc liggen lijkt mij...

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dan eens een goed voeding ga proberen..
Vrijdag pas weer tijd daarvoor |:(

Verwijderd

Welk moederbord heb je van MSI?

Er is namelijk een brakke serie van dit merk op de markt gekomen. De MSI K7T266A, K7T266A-R en de K7T266A-RU.
Ik had de laatste en ook op een dag gaf hij de geest. Bleek een kapotte chipset te zijn (Northbridge of Southbridge) waardoor de IDE-channels niet meer aangesproken konden worden.
Ik had toen ook dat ie het soms wel deed en soms niet.
Ook brandden er 4 ledjes rood.

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

Op woensdag 17 juli 2002 22:46 schreef Superfly99 het volgende:
Ik heb in dit geval wel het boekje doorgelezen maar daar staat niks in waar ik wat aan heb..

En Ruffneck het gekke bij mij is dat ie het ook gewoon wel kan doen. Hij draait nu al een uurtje of 5. Het kan dus niet aan de proc liggen lijkt mij...
Ja kan dus zijn dat de voeding het op een gegeven moment niet trekt?
Als het kan, probeer het met een zwaardere voeding. Is zeker geen miskoop, al ligt het niet daaraan :)
Pagina: 1