Toon posts:

[PS] Brushes op site plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op mijn site zelfgemaakte brushes gaan plaatsen. Echter ik weet niet zo goed welke bestandsoort ik het beste hiervoor kan kiezen. Zo kom ik op andere sites zowel .abr als .jpg tegen als brushes.
Ik gebruik Photoshop 7 voor het maken van de brushes, en ik heb gemerkt dat gemaakte .abr files in Photoshop 6 niet gepaatst kunnen worden. Niet echt handig natuurlijk aangezien er nog veel mensen zijn (stel dat er mensen mijn brushes zouden downloaden ;)) die met een < Photoshop 7 werken. Zou het daarom beter geschikt zijn om jpg files te gebruiken, of levert dit weer andere problemen op? Of is het mogelijk om die .abr files op een of andere manier ook geschikt te maken voor lagere Photoshop nummers?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je brushes (met name grunge) wilt gaan verspreiden in een bitmapped formaat afbeeldingsbestand, gebruik dan een lossless formaat. Er is niets ergers dan een grunge-brush met jpeg-artefacten, dus gebruik bitmap of TIFF.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 23:23 schreef |HunterPro| het volgende:
Als je brushes (met name grunge) wilt gaan verspreiden in een bitmapped formaat afbeeldingsbestand, gebruik dan een lossless formaat. Er is niets ergers dan een grunge-brush met jpeg-artefacten, dus gebruik bitmap of TIFF.
Grunge zit er (momenteel) niet bij. Voornamelijk plaatjes.

Maar mag ik vragen wat een lossless formaat is? Het zegt me namelijk niet veel. En geen .abr gebruiken maar bitmap of TIFF, hiermee voorkom je ook mee dat brushes niet in een lagere versie kunnen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op donderdag 18 juli 2002 00:15 schreef Iguana het volgende:

[..]

Maar mag ik vragen wat een lossless formaat is? Het zegt me namelijk niet veel.
Elke keer als je een jpg opent en saved, gaat er informatie verloren. Er wordt dus steeds minder data van dit plaatje opgeslagen, met als resultaat een steeds slechtere kwaliteit.

Je ziet ook dat je bestandsgrootte steeds verandert, zelfs zonder het aanpassen van het plaatje.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13

DeFeCt

je wéét toch

ik zou er gewoon packages van maken in een zip stoppen en die te download aanbieden.

Nobel van je dat je trouwens al die moeite doet om ps6 te ondersteunen, of is het voor commerciele doeleinden?

Flickr

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Meer info over lossy/lossless kwam toevallig in ander topic aan bod ;)

[topic=537257/1/25]

Verder... kun je niet de brushes maken op een PS6 install? Volgens mij kun je ze van PS6 wel in PS7 gebruiken..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 08:43 schreef BtM909 het volgende:

[..]

Elke keer als je een jpg opent en saved, gaat er informatie verloren. Er wordt dus steeds minder data van dit plaatje opgeslagen, met als resultaat een steeds slechtere kwaliteit.

Je ziet ook dat je bestandsgrootte steeds verandert, zelfs zonder het aanpassen van het plaatje.
Maar als je het als brush in Photoshop installeert dan heb je er toch geen last van dat je het elke keer opnieuw opslaat en saved? Of bedoel je dan ook de platen die je er mee kan maken?
Op donderdag 18 juli 2002 09:06 schreef DeFeCt het volgende:

Nobel van je dat je trouwens al die moeite doet om ps6 te ondersteunen, of is het voor commerciele doeleinden?
Nee niet voor commerciële doeleinden, gewoon voor de fun. Maar er zullen toch nog best wel mensen zijn die met Photoshop 6 werken toch? Of is dat een zeer select groepje in jouw ogen? Anders ben ik mezelf alleen maar onnodig veel werk aan het bezorgen en kan ik net zo goed me alleen op Photoshop 7 concentreren!
Op donderdag 18 juli 2002 09:16 schreef Bosmonster het volgende:
Verder... kun je niet de brushes maken op een PS6 install? Volgens mij kun je ze van PS6 wel in PS7 gebruiken..
Hmmm,... ja dat zou ik ook kunnen doen. Je kan inderdaad brushes gemaakt in 6 gewoon in 7 gebruiken. Maar of ik ze in 6 maakt hangt er een beetje vanaf of deze nog veel gebruikt wordt.

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Op donderdag 18 juli 2002 13:23 schreef Iguana het volgende:
Nee niet voor commerciële doeleinden, gewoon voor de fun. Maar er zullen toch nog best wel mensen zijn die met Photoshop 6 werken toch? Of is dat een zeer select groepje in jouw ogen? Anders ben ik mezelf alleen maar onnodig veel werk aan het bezorgen en kan ik net zo goed me alleen op Photoshop 7 concentreren!
[..]

Hmmm,... ja dat zou ik ook kunnen doen. Je kan inderdaad brushes gemaakt in 6 gewoon in 7 gebruiken. Maar of ik ze in 6 maakt hangt er een beetje vanaf of deze nog veel gebruikt wordt.
Ik zou het persoonlijk zeer waarderen als je ze in 6 zou maken, ik behoor namelijk tot dat selecte groepje PS6-gebruikers ;)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op donderdag 18 juli 2002 13:23 schreef Iguana het volgende:
Er zullen ongetwijfeld nog hele bevolkingsstammen met 6 werken, maar waarom die moeite? Maar goed ik begrijp nu dat je ze nog niet gemaakt hebt, dan zou ik ze indd in 6 maken opdat je een grotere groep gelukkig kan maken

Flickr

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Nietzman

Woei!

Je kan er toch ook gewoon een psd van maken?

moeten ze dan openen, de brush selecteren en 'define brush' kiezen :) sim-pel :)
Pagina: 1