Toon posts:

Zachte stemmen in een DVD film op PC!

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het programma MYDVD en ik draai Windows Xp! Ik heb de een creative inspire 5300 5.1 en de eem sb live 5.1 geluidskaart.

Als ik een dvd speel dan hoor ik de muziek etc hard maar de stemmen van de personen zijn opeens heel zacht, bijna onverstaanbaar!!

Iemand tips??

Verwijderd

Probeer ander programma te downloadne of zo??

Verwijderd

Topicstarter
Dat helpt ook niet
ik hoor de muziek enzo wel hard door de middelste box alleen de stemmen enzo niet

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:24
Is de film wel 5.1 :? En heb je de laatste drivers :). Probeer eens : PowerDVD die is echt :9.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
meestal zijn de stemmen zacht vergeleken met de muziek das gewoon 5.1/dts maar als ze echt onverstaanbaar zacht zijn dat heb je je center speaker niet goed aangesloten.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Verwijderd

Dit had ik dus ook onder winXP met een SB Live 5.1 en surround speakers.

Uiteindelijk bleek mijn center speaker helemaal geen geluid te geven !

Vreemd genoeg heb ik de de pluggen van mijn speaker set nu "verkeerd" aangesloten en nu komt het geluid wel ook uit de center (en de rest van het geluid ook nog steeds uit de goede speakers) |:(

Ik zou dus eerst ff checken of er wel geluid uit je center komt en zo niet dan misschien eens wat kabeltjes verwisselen...
Zowiezo natuurlijk de laatste SB Live drivers installeren (hoewel die bij mij onder XP nog niet helemaal goed werken, instellingen staan elke keer bij opstarten weer verkeerd :( ).

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Op donderdag 18 juli 2002 13:19 schreef Mamasu het volgende:
Dit had ik dus ook onder winXP met een SB Live 5.1 en surround speakers.

Uiteindelijk bleek mijn center speaker helemaal geen geluid te geven !

Vreemd genoeg heb ik de de pluggen van mijn speaker set nu "verkeerd" aangesloten en nu komt het geluid wel ook uit de center (en de rest van het geluid ook nog steeds uit de goede speakers) |:(

Ik zou dus eerst ff checken of er wel geluid uit je center komt en zo niet dan misschien eens wat kabeltjes verwisselen...
Zowiezo natuurlijk de laatste SB Live drivers installeren (hoewel die bij mij onder XP nog niet helemaal goed werken, instellingen staan elke keer bij opstarten weer verkeerd :( ).
ja dat is de oorzaak.

als je een 4.1 speakerset (dus wél surround, maar geen centre speaker) hebt, dan moet je even instellen dat het geluid dat normaal over de centre speaker gaat dan toegevoegd wordt aan de linksvoor en rechtsvoor.

ik heb het met mijn standalone dvd speler gehad. soms zijn de kanalen zo goed gescheiden dat je helemaal geen spraak hoort. ik heb toen mijn dvd speler de opdracht gegeven de centre bij LV en RV te mixen. gaat hartstikke goed!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem hier was het DVD programmatje, ik gebruikte MSIDVD en dat werkt echt voor geen fuck. Toen heb ik PowerDVD gebruikt en het geluid deed het opeens heel netjes in de film.

Maar toen ik vanochtend weer de PC aandeed hoorde ik opeens vet kut geluid uit mijn boxen als ik een MP3'tje wilde draaien.
Het gaat hier niet om geruis, maar het klinkt opeens veel leger. Ik heb de nieuwste drivers gedownload, maar steeds hetzelfde probleem en de mode van me geluid staat ook niet meer op "MOVIE WATCH".

Wat is het probleem nu dan weer?

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Op donderdag 18 juli 2002 13:27 schreef Erik180480 het volgende:
Het probleem hier was het DVD programmatje, ik gebruikte MSIDVD en dat werkt echt voor geen fuck. Toen heb ik PowerDVD gebruikt en het geluid deed het opeens heel netjes in de film.

Maar toen ik vanochtend weer de PC aandeed hoorde ik opeens vet kut geluid uit mijn boxen als ik een MP3'tje wilde draaien.
Het gaat hier niet om geruis, maar het klinkt opeens veel leger. Ik heb de nieuwste drivers gedownload, maar steeds hetzelfde probleem en de mode van me geluid staat ook niet meer op "MOVIE WATCH".

mis je toevallig de bas?

wat was er bij mij:

ik heb dan wel een andere soundcard dan jij: Philips.

als ik de volume balance te ver naar achteren zet, dan valt de subwoofer uit (beetje raar). dan klinkt de muziek inderdaad ineens veel leger en vlakker. misschien met een beetje spelen met de volume balans tussen al je speakers kan je de boel oplossen.

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Kama

Game Coordinator

Op donderdag 18 juli 2002 13:27 schreef Erik180480 het volgende:

Dubbelklik op je sound icoontje rechtsonderin, kies uit het menuutje Options/Opties -> Properties/Eigenschappen. Kies dan Recording/Opname(?). Klik op OK en er komt een heel ander controlepaneel tevoorschijn. Vink daarbij de source aan van wat nu "vlak" klinkt, of "What U hear" (Wat U hoort?)... Probleem opgelost! *D

drs. Kama

Verwijderd

Op donderdag 17 juli 2002 22:04 schreef Erik180480 het volgende:
Ik heb het programma MYDVD en ik draai Windows Xp! Ik heb de een creative inspire 5300 5.1 en de eem sb live 5.1 geluidskaart.
Als ik een dvd speel dan hoor ik de muziek etc hard maar de stemmen van de personen zijn opeens heel zacht, bijna onverstaanbaar!!
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een sblive1024 en de cambridge 2500 set. Bij mij was de oplossing windows te laten geloven dat je in plaats van "5.1 boxen" "surround boxen" hebt. Vraag me niet wat het verschil is, maar sindsdien heb ik geen problemen meer gehad.

Dit probleem kwam bij mij alleen onder windows XP naar voren.

Dit is aan te passen door met je mjuis rechts te klikken op het geluid icoontje, adjust audio properties, op het nieuwe schermpje onderaan op advanced te klikken, en bij speaker setup dit te veranderen.

(wel een raar probleem trouwens, aangezien dit ook met spdif voorkwam)
Dubbelklik op je sound icoontje rechtsonderin, kies uit het menuutje Options/Opties -> Properties/Eigenschappen. Kies dan Recording/Opname(?). Klik op OK en er komt een heel ander controlepaneel tevoorschijn. Vink daarbij de source aan van wat nu "vlak" klinkt, of "What U hear" (Wat U hoort?)... Probleem opgelost!
Damn, volgende keer moet ik toch eens wat beter lezen... |:(

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Poltergeist in je apparaat ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
Op woensdag 17 juli 2002 22:21 schreef Termi het volgende:
Is de film wel 5.1 :? En heb je de laatste drivers :). Probeer eens : PowerDVD die is echt :9.
Powerdvd is echt :r

Goede interface, goede audiodecoding en verwerking. Maar ruk video decoders, omg artifact party !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-02 08:11

Acid_Burn

uhuh

Op donderdag 18 juli 2002 16:10 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Powerdvd is echt :r

Goede interface, goede audiodecoding en verwerking. Maar ruk video decoders, omg artifact party !
Welke DVD software vind jij dan beter?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• tbusquet
Op donderdag 18 juli 2002 17:44 schreef Acid_Burn het volgende:

[..]

Welke DVD software vind jij dan beter?
Zoals ik al eerder zei, powerdvd is erg goed kwa functionaliteit, de audio decoders zijn ook goed. En hij is behoorlijk stabiel. Alleen de videofilters en decoders zijn zo ontzettend brak, altijd last van digitale artifacts en lelijke kleur overgangen.

WinDVD heeft al betere videodecoders, alleen de front-end player is bagger.

Alle Ravisent-based players, ala Cineplayer, ATI dvdplayer en nog een paar andere, zijn superieur kwa video decoders. Alle hetzelfde probleem kwa front-end player, die beperkt is kwa opties en stabiliteit. Bovendien gebruiken WinDVD en de Ravisentbased players de interne windows regio code. Wat heel erg irritant werkt, omdat DVD-genie hier gewoon niet echt goed mee overweg kan. Regionkiller is de perfecte oplossing voor deze players.

De beste oplossing die ik tot nu toe heb kunnen vinden is; de gratis front-end Zoomplayer gebruiken icm. de Ravisent filters, dit levert het beste plaatje op, en je hebt een player die ontzettend veelzijdig is, echt alles is te customizen, bovendien werkt hij stabiel, en icm Regionkiller heb je geen enkel regio probleem meer (mits je dvdrom RPC1 is).

Pagina: 1