Netwerk over de straat (met trambaan)

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ik wil een netwerk met mijn 'schuin-tegenover-buurman'.

Nu betreft het hier de zogeheten 'Laan van Meerdervoort' in Den Haag. Die is nogal breed en heeft een trambaan in het midden, met ook nog eens flink hoge bomen (hoger/net zo hoog als mijn drie verdiepingen)

Hoe ga ik dit doen? Kan het met standaard Wireless Lan spul? Of ga ik in hele dure shit vervallen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Via dak line-of-sight?

Anders gewoon een 2tal antenne's bouwen.. Dan kun je een paar Km komen, dus ik denk dat ze op die korte afstand ook wel door die boompjes komen.

Gewoon proberen lijkt me.... In principe is line of sight nodig, maar omdat het een korte afstand is denk ik dat die bomen niet zo'n probleem geven

Verwijderd

het ligt er een beetje aan hoe breed de straat is en hoever het bereik van de standaard lan is

• sebastius

sebastius

Topicstarter
straat = breed... , er kunnen 2 auto's per baan naast elkaar, plus 2x parkeerplaats, plus die trambaan met bomen. Line of sight ok, maar gaat dat door bomen heen?

(en de afstand is meer dan die breedte van de straat, hij woont schuin tegen over me)

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 22:00 schreef sebastius het volgende:
Ik wil een netwerk met mijn 'schuin-tegenover-buurman'.

Nu betreft het hier de zogeheten 'Laan van Meerdervoort' in Den Haag. Die is nogal breed en heeft een trambaan in het midden, met ook nog eens flink hoge bomen (hoger/net zo hoog als mijn drie verdiepingen)

Hoe ga ik dit doen? Kan het met standaard Wireless Lan spul? Of ga ik in hele dure shit vervallen?
Moet zeker lukken met wireless lan.

Verwijderd

eh ja lekker vaag omschreven 2 autos per baan... hoeveel banene enz ? snap er niet veel van zoals je het uitlegt maar eh als je gewoon een wireless lan hebt en je weet wat het bereik is zijn die bomem geen probleem radiogolven gaan gewoon door de bomen heen

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Goed, ik schets het eventjes (NIET op schaal oid)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
=========+=====
ppppppppppppppp
aaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaa
|||||||||||||||
|||||||||||||||
aaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaa
ppppppppppppppp
=+=============

De = zijn huisjes, de + zijn mijn en zijn huis.
De p zijn de parkeerstroken (1 auto breed)
De a is de autoweg, dus twee autos kunnen naast elkaar
De * zijn de bomen
De | is de trambaan (met bovenleiding, is dat belangrijk?)

Verwijderd

wat is nou het probleem dan???
iedereen loopt hier te schreuwen dat het met een WLAN
makkelijk gaat dus wat is het probleem??

twee wlan kaartjes kopen 1 voor jou en een voor je schuin tegen over buurman, peer to peer wlan klaar is kees.
even externe antenne kopen of beter maken snoertje bestellen
voor anntenna's maken kijkeb even op http://www.wirelessleiden.nl
kies de maar een mooie voor die <90 meter die jij gaat over bruggen is elke anntenne goed genoeg. met boom of zonderboom maakt op die aftand echt niet uit..

ik heb hier een wisky blik om gebouwd als antenne met een compaq wlan kaartje WL100 en anntenne is +/-18DB
en ik vang netwerken op in de auto met 160KM per uur
bomen geluidschermen (glas) maakt wel iets uit maar niet veel
maximale afstanden gemeten met mijn kaartje en antenne
peer to peer (dus van kaart naar kaart met aan mijn kant de externe antenne 300 meter 11Mbit
peer to peer 30 centimeter gewapend beton 15 meter
mijn kaart naar ap 500 meter 11mbit
mijn kaart naar ap (op toren directional antenne) 1,5 KM

zo goed?

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 23:02 schreef MM_Zork het volgende:
wat is nou het probleem dan???
iedereen loopt hier te schreuwen dat het met een WLAN
makkelijk gaat dus wat is het probleem??

twee wlan kaartjes kopen 1 voor jou en een voor je schuin tegen over buurman, peer to peer wlan klaar is kees.
even externe antenne kopen of beter maken snoertje bestellen
voor anntenna's maken kijkeb even op http://www.wirelessleiden.nl
kies de maar een mooie voor die <90 meter die jij gaat over bruggen is elke anntenne goed genoeg. met boom of zonderboom maakt op die aftand echt niet uit..

ik heb hier een wisky blik om gebouwd als antenne met een compaq wlan kaartje WL100 en anntenne is +/-18DB
en ik vang netwerken op in de auto met 160KM per uur
bomen geluidschermen (glas) maakt wel iets uit maar niet veel
maximale afstanden gemeten met mijn kaartje en antenne
peer to peer (dus van kaart naar kaart met aan mijn kant de externe antenne 300 meter 11Mbit
peer to peer 30 centimeter gewapend beton 15 meter
mijn kaart naar ap 500 meter 11mbit
mijn kaart naar ap (op toren directional antenne) 1,5 KM

zo goed?
Ik zou toch ook maar eens letten op de legaliteit van dergelijke verbindingen. IVW divisie Telecom is moeilijk veel aan het controleren!! En niet legaal dan boete + inleveren apparatuur.

Legaal = Max 20 dBm = 100mW

Laan van Meerdervoort moet geen probleem zijn. Mits minimaal 70% Free LOS. Zorg voor een antenne met kleine openingshoek zodat je zo min mogelijk problemen krijgt met eventuele andere gebruikers. (zijn er veel in den haag)

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 13:19 schreef BreezeCOM het volgende:

[..]

Ik zou toch ook maar eens letten op de legaliteit van dergelijke verbindingen. IVW divisie Telecom is moeilijk veel aan het controleren!! En niet legaal dan boete + inleveren apparatuur.

Legaal = Max 20 dBm = 100mW

Laan van Meerdervoort moet geen probleem zijn. Mits minimaal 70% Free LOS. Zorg voor een antenne met kleine openingshoek zodat je zo min mogelijk problemen krijgt met eventuele andere gebruikers. (zijn er veel in den haag)
Een voordeel. De 2.4 Ghz is compleet vrij voor eigen gebruik. Dit is in ieder geval wat de radio dienst in groningen mij vertelde. Als ik een hoog-vermogen antenne plaatste op vestiging1, en op vestiging2 (20km verderop), dan mocht dat gewoon. Enige wat ik moest aanvragen was een mastvergunning bij de gemeente(s) , maar geen zendvergunning.

pjnef

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 13:56 schreef pjnef het volgende:

[..]

Een voordeel. De 2.4 Ghz is compleet vrij voor eigen gebruik. Dit is in ieder geval wat de radio dienst in groningen mij vertelde. Als ik een hoog-vermogen antenne plaatste op vestiging1, en op vestiging2 (20km verderop), dan mocht dat gewoon. Enige wat ik moest aanvragen was een mastvergunning bij de gemeente(s) , maar geen zendvergunning.

pjnef
2400 MHz 2483.5 MHz RLAN Nee EN 300 328 100 mW e.i.r.p. All kHz 100%

Volgens website Nationaal Frequentie Register

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 18 juli 2002 13:56 schreef pjnef het volgende:

[..]

pjnef
De frequentie mag dan vrij zijn, de sterkte van je signaal is dat zeker niet! En met een installatie die jij beschrijft weet ik zeker dat als een controlerende instantie langs komt er inbeslagname + een fikse boete volgt.

[edit]
Topicstarter: Bij WirelessLeiden hebben ze nu de Linksys WAP-11 in de aanbieding voor 205 euro 't stuk. Plug aan beide netwerken eentje in de uplink, hang een goeie antenne buiten, en je hebt één groot netwerk. Geen gepruts met client-software, want het werkt net als een 'echte' uplink-kabel.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:12
Die bovenleiding is zeker belangrijk, dat zorgt voor heel veel storing, als je onder bovenleiding rijdt (heb je op sommige plaatsen in Nederland, gewone bussen op de gewone rijbaan die op stroom via de bovenleiding rijden) doet je FM radio altijd bijna niks meer.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 18 juli 2002 15:50 schreef Pc123 het volgende:
Die bovenleiding is zeker belangrijk, dat zorgt voor heel veel storing, als je onder bovenleiding rijdt (heb je op sommige plaatsen in Nederland, gewone bussen op de gewone rijbaan die op stroom via de bovenleiding rijden) doet je FM radio altijd bijna niks meer.
Maar FM radio heeft even andere frequenties als WLAN. Voor WLAN zou de invloed niet zo groot moeten wezen.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:12
Op donderdag 18 juli 2002 17:55 schreef little_soundman het volgende:

[..]

Maar FM radio heeft even andere frequenties als WLAN. Voor WLAN zou de invloed niet zo groot moeten wezen.
Juist groter, hoge frequenties zijn nog veel gevoeliger voor storingen. De 2.4 GHZ band voor WLAN krijgt al problemen als je een magnetron aanzet!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 19:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Op donderdag 18 juli 2002 18:18 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Juist groter, hoge frequenties zijn nog veel gevoeliger voor storingen. De 2.4 GHZ band voor WLAN krijgt al problemen als je een magnetron aanzet!
Ja duh!
Op welke frequentie dacht je dat een magnetron werkt ?
Juist ! 2.4 Ghz !

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• morphje
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

Op donderdag 18 juli 2002 20:36 schreef jvhaarst het volgende:

[..]

Ja duh!
Op welke frequentie dacht je dat een magnetron werkt ?
Juist ! 2.4 Ghz !
Dat is dus gelijk ook de reden waarom wlan niet werkt over water. Omdat 2,4 GHz juist de resonantie frequentie is van water :D

Verwijderd

Niet werkt over water?????????
laat me nu niet lachen man..... ik rol haast van mijn stoel!!..

*burb*... he he ja gaat al weer een beetje....
goed kijk hier eens na?
[url="http://www.gaips.upv.es/Pwireless.htm"]http://www.gaips.upv.es/Pwireless.htm[/url]

dan snappen jullie ook waarom ik lachen moest.

/edit
je bedoelde natuurlijk dat het niet DOOR water of onder water werkt, het enige wat je dan berijkt is dat alle zend energie veloren gaat aan het water..

maar over water gaat prima hoor!

• morphje
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

Op vrijdag 19 juli 2002 13:04 schreef MM_Zork het volgende:
Niet werkt over water?????????
laat me nu niet lachen man..... ik rol haast van mijn stoel!!..

*burb*... he he ja gaat al weer een beetje....
goed kijk hier eens na?
[url="http://www.gaips.upv.es/Pwireless.htm"]http://www.gaips.upv.es/Pwireless.htm[/url]

dan snappen jullie ook waarom ik lachen moest.

/edit
je bedoelde natuurlijk dat het niet DOOR water of onder water werkt, het enige wat je dan berijkt is dat alle zend energie veloren gaat aan het water..

maar over water gaat prima hoor!
In amsterdam ging het anders bar slecht hoor ....
het gaat er wel over ... maar je hebt meer energie nodig

Althans so i've heard :P
Maar goed ik neem mijn woorden terug :)

Verwijderd

ik heb een 2.4 GHZ 54MBps PCI adapter met antenne eraan, hoeveer zou ik kunnen komen ? 100 M ?

Wil graag zo'n antenne kopen ivb met regio bereik, zodat ik in mijn stad altijd bereik heb maar als dit mag is den tweede?

Maar hoever kom ik nu met mijn wlan kaartjes

WLAN Sitecom PCI Adapter 2.4 ghz 802.11G 54MBps
WLAN Sitecom PCMCIA pckaart 2.4ghz 802.11G 54MBps

?

• HunterPro
  • Niet online
anders haal je ff een *oude koei* op waar je U tegen zegt...

Verwijderd

Zie HunterPro :z Probeer dit eens: *Ervaringen wireless appartuur zendsterkte topic* :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.