[tuxracer] gld

Pagina: 1
Acties:

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:15
(ja ik heb al de search dingen bekeken)

maar had toch nog even een vraagje
ik gebruik dus mandrake 8.2 en heb een simpele 8m 3d agp video kaart (sis 6328) maar heb je hier noe per se 3dfx voor nodig, en wat is open gl precies?
(gld in topic titel, want dat was foutmelding die ik kreeg)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

Tux racer maakt gebruik van OpenGL...

Je moet een GLX driver laden voor je video kaart.. ga naar www.nvidia.com en download de laatste drivers voor Mandrake..

kijk op www.opengl.org voor info over OpenGL

• pietje63
Op woensdag 17 juli 2002 21:39 schreef Markiedam het volgende:
Tux racer maakt gebruik van OpenGL...

Je moet een GLX driver laden voor je video kaart.. ga naar www.nvidia.com en download de laatste drivers voor Mandrake..

kijk op www.opengl.org voor info over OpenGL
en heb je ook iets aan die drivers als je video kaart niet zoiets ondersteunt?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

oh sorry.... ik las het verkeerd.. ik dacht dat je NVidia had... foutje..

Gewoon effe op google kijken of GLX word ondersteund door dat SiS kaartje

• pietje63
op de site (http://www.sis.com/products/graphics/6326agpfea.htm) heb ik dit kunnen vinden

Drivers Support
- DirectX 6.0
7- OpenGL MCD
- VPE

heeft dat openGL MCD iets te maken met GLX???

Dus nu naar de site van nv
(lol, staat trouwens bij OS support geen linux, terwijl hij perfect met X werkt)

Verwijderd

Ik geef je weinig hoop voor GLX

• pietje63
Op woensdag 17 juli 2002 22:11 schreef Markiedam het volgende:
Ik geef je weinig hoop voor GLX
he, jammer
dan probeer ik het wel een keertje op deze (windows) pc
en ga ik maar verder lekker webdesigne op die andere (en cd's branden en andere niet zo grafische klusjes waar hij niet zo goed in is :))

Verwijderd

MCD (Mini Client Driver) betekent dat het een onvolledige implementatie is van OpenGL (volledig is ICD)
Niet echt bruikbaar voor zover ik weet (Quake <deel zoveel> draait er wel mee afaik)

En voordat er weer domme dingen over worden gezegd: GLX is de verbinding tussen OpenGL en X.. onder Windows heb je WGL (spreek uit als 'wiggle')

Ik denk eigenlijk niet dat je dit prehistorische geval (sorry :)) nog draaiend krijgt met hw acceleratie (als je al kan spreken van acceleratie omdat je processor waarschijnlijk zelfs sneller zal zijn)..

• pietje63
Op donderdag 18 juli 2002 00:19 schreef paasklaas het volgende:
MCD (Mini Client Driver) betekent dat het een onvolledige implementatie is van OpenGL (volledig is ICD)
Niet echt bruikbaar voor zover ik weet (Quake <deel zoveel> draait er wel mee afaik)

En voordat er weer domme dingen over worden gezegd: GLX is de verbinding tussen OpenGL en X.. onder Windows heb je WGL (spreek uit als 'wiggle')

Ik denk eigenlijk niet dat je dit prehistorische geval (sorry :)) nog draaiend krijgt met hw acceleratie (als je al kan spreken van acceleratie omdat je processor waarschijnlijk zelfs sneller zal zijn)..
ach, hij is een beetje (3,5 jaar) oud, maar doet over het algemeen redelijk zijn werk (voor mijn 14" monitor) en ik kwam er gister achter dat de chip zelfs 200 mhz is...

maar ik houdt het verder wel op 2d :D (en dan niet 2d zoals photoshop, maar meer zoals tetris, openoffice, en php)

Pagina: 1