Toon posts:

MSI LiveUpdate 2 gedaan-----> bios is blauwe balk?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo guru's,

terug van weggeweest, roydeg,

maar nu met serious shit........kheb net die liveupdate 2 uitgevoerd en de bios van mijn MSI K7T 2 ver:1 ge-update van versie 1.9 naar versie 3.4

Wanneer de computer rebootte zag ik de nieuwe biosversienummer 3.4 maar hij zei wel iets van CMOS failure press F1 to continue. Windows startte toen netjes op en ik dacht hahahha dat is goed gelukt. Het was welliswaar snel voorbij met de pret. Want ik wou toch effe checke of ie bij een 2e herstart nog steeds met die CMOS fatoe komen zou. Dat kwam ie dus niet, en ik dacht laat ik meteen effe de instellingen chekke van die nieuwe bios........toen zag ik een blauw scherm met en bijna onderin een blauwe balk.

Mijn vraag nu: wat is er mis? hij start gewoon op, ik heb alleen als het ware geen bios meer, lijkt het wel, omdat ik er niet meer in ken.

ik hoop dat jullie me kenne hellepah

..................:r |:( :(

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:47
Misschien ff Defaults laden ??

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 21:36 schreef SandeR het volgende:
Misschien ff Defaults laden ??
huh??? defaults laden???

hoe bedoel je?? bedoel je de CMOS wissen??? d.m.v. die batterij deruit te kicken???

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 21:38 schreef roydeg het volgende:

[..]

huh??? defaults laden???

hoe bedoel je?? bedoel je de CMOS wissen??? d.m.v. die batterij deruit te kicken???
gewoon ff op F1 drukken, dan op DEL om je bios in te gaan, vervolgens LOAD BIOS SETUP DEFAULTS doen en dan op F10 dan opslaan en reboten, klaar. eventuweel je bios nog finetunen

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe je de defaults kan laden staat wel in het boekje van je moederbord. Waarschijnlijk moet je een jumpertje omzetten wanneer de pc uitstaat en dan weer terugzetten, maar dat weet ik niet precies.

Even nalezen dus.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 21:40 schreef Towbitis het volgende:
Hoe je de defaults kan laden staat wel in het boekje van je moederbord. Waarschijnlijk moet je een jumpertje omzetten wanneer de pc uitstaat en dan weer terugzetten, maar dat weet ik niet precies.

Even nalezen dus.
OK okokokokok ok ik heb het idee dat ik nog net niet alles in 10 stukken hoef te kicken hiero.....

in het boekje staat " Clear CMOS Jumper: JBAT1 "

" ....you can clear CMOS by...bla bla....bla while system is off.........."

bedoel je dat met CMOS standaarden laden????? want de bios in kan ik dus niet nu. ik zie namelijk slechts een blauwe balk onderin de screen plus een knipperende prompt die me uitlacht :r

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 21:43 schreef roydeg het volgende:

[..]

OK okokokokok ok ik heb het idee dat ik nog net niet alles in 10 stukken hoef te kicken hiero.....

in het boekje staat " Clear CMOS Jumper: JBAT1 "

" ....you can clear CMOS by...bla bla....bla while system is off.........."

bedoel je dat met CMOS standaarden laden????? want de bios in kan ik dus niet nu. ik zie namelijk slechts een blauwe balk onderin de screen plus een knipperende prompt die me uitlacht :r
maar is het zo, dat wanneer je de bios niet meer in ken dat je dan door die combinatie van F1 en del toch de bios in ken????

ja sorry, misschien is het een gekke vraag maar ik weet dus echt "jack" van dit soort dingen

help me please

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 11:11
ik zou proberen de cmos te clearen, of een vroegere versie van het bios terugzetten.

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13
id, probeer eerst te clearen en als dat niet werkt dan nogmaals update proberen, mischien dat het dan opgelost is. Heb inmiddels al tig keer live update gedaan en nog nooit problemen gehad.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Late reply, maar lees eens Argh.. Kan niet meer in BIOS :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dit is wel héél erg laat niet? En waarom meerdere topics omhoog schoppen hiervoor?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.