Toon posts:

[Poll] Effe weer een tussenstand...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet alles kunnen vermelden... want bijvoorbeeld 200 disto's is niet te doen... maar wel effe de belangrijkste...

Poll: Disto
Debian
Slackware
SuSE
RedHat
Gentoo
*BSD
LFS
Mandrake
boeit dat wat??

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=4260&var=.png

Poll: Kernel
kernel 2.2.x
Kernel 2.4.x
Kernel 2.5.x

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=4261&var=.png

Poll: Gebuik van Linux
Thuis
Zakelijk
Thuis + Zakelijk

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=4262&var=.png

Poll: Gaat Linux het ooit winnen van Windows?
Ja
Nee
Boeie

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=4263&var=.png

Poll: Is spellen onder Linux belangrijk?
Ja
Nee
Gaat je niets aan

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=4264&var=.png

Done

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ingevuld :P

edit:

oe! first post

PSN: Houtvlot

Verwijderd

Topicstarter
/me fout in de poll
/me je ziet de results niet :(

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zo moet je voten op de results te zien :)

Net gedaan btw..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
er word hard aan gewerkt......

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:15

pietje63

RTFM

mandrake/2.4/thuis/boeie/gaat_niets_aan

van het weekend weer eens een keer linux (mabdrake 8.2) erop gezet, blijft toch leuk.
Verder maakt het me niet uit of linux nou van windows wint, ik vind het wel leuk om iets te hebben wat niet iedereen heeft/kan :D
en over de games, tja, een game op zijn tijd is wel leuk, maar niet noodzakelijk (dan koop ik wel een xbox van microsoft, al is het alleen maar om dat dat m$ geld kost :D)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

ik zie geen MacOS X ?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

dahn

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:15

pietje63

RTFM

Op woensdag 17 juli 2002 21:31 schreef Markiedam het volgende:
/me fout in de poll
/me je ziet de results niet :(
ik zag de results wel in nieuw venster na stemmen...
misschien ook linkje om results te zien, zodat ik niet opnieuw hoef te stemmen voor de tussenstand

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

Topicstarter
/me inmiddels opgelost

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Redhat (mooi om mee te beginnen)
Kernel (niet ingevuld, wist niet wat ik zeggen moest)
Gebruik van Linux (Zakelijk+prive)
Ja (wanneer het spellenaanbod groter zal zijn dan kan dit niet meer als argument worden aangevoerd om geen Linux te nemen. Dit wordt nu als eerste excuus gebruikt omdat je er voor de rest perfect mee kan werken)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 20:25
Op woensdag 17 juli 2002 21:36 schreef Markiedam het volgende:
iets wat die heeft geedit ;)
/me inmiddels opgelost ;)

ff slackware gekozen, thuis en of het ooit gaat winnen van windows ja geklikt..

Edit:

Markiedam was snel, maar lucky luck is sneller... :7

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Op woensdag 17 juli 2002 21:29 schreef Markiedam het volgende:

Poll: Is spellen onder Linux belangrijk?
Ja
Nee
Gaat je niets aan

Done
Begrijp de reden van deze laatste poll niet.

Wat heeft het wel of niet goed kunnen spellen met het OS te maken. :?

Er zijn toch ook spellingscheckers voor Linux. :)

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Verwijderd

Je hebt een tich aantal verschillende distributies voor Linux waarom maken ze er geen 1 speciaal voor games :? met het oog op het populairder maken van Linux :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 21:43 schreef Lighteye het volgende:
Je hebt een tich aantal verschillende distributies voor Linux waarom maken ze er geen 1 speciaal voor games :? met het oog op het populairder maken van Linux :)
Mandrake Game Edition.... :)

het is trouwens de spellen programmeurs die support voor Linux moeten maken... dan word het pas intressant

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Done.

Debian/2.4.x/thuis/boeie/nee

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 15:23

FCA

Mandrake/2.5/Thuis+Zakelijk (althans, bij ons op de universiteit gebruik ik het meestal) /Boeie/Ja

Spellen zijn gewoon nog het belangrijkste gebrek onder Linux. Is samen met het niet werken van Pagemaker 7.0 onder Wine de enige reden om naar Windows (2k) te booten.

En nee, LaTeX is geen goed alternatief voor mij, kan er wel mee omgaan, maar niet goed genoeg om er precies in te doen wat ik in PM wil doen.

Verandert z'n sig te weinig.

Verwijderd

ik heb gestemd maar er is weinig kans dat linux gaat winnen van windows vind ik

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
heeft dit als doel bedrijven over te halen ook linux stuff te bouwen :D?

mijn keuze:

gentoo, 2.4.x, thuis, ja, ben er van overtuigd dat linux ooit wint, ja, spellen is belangrijk zoals al eerder genoemd.
Op woensdag 17 juli 2002 21:52 schreef norud het volgende:
waarom vind jij dat linux weinig kans heeft?

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 21:52 schreef norud het volgende:
Gebruik dan maar weer Windows want met zo'n instelling wordt het natuurlijk nooit wat met Linux..
en deze reactie is als algemeen, en niet als flame bedoeld

Gewoon Tsjakka! zeggen, het wordt wel wat! :P

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
Of de windows-killer specifiek linux zou worden ben ik nog twijfelachtig over, het word ongetwijfeld populairder.
Zeker als je ziet hoever linux al gekomen is kwa GUI en gebruikersgemak de laatste tijd.

Maar als je aan mij vraagt of in de nabije toekomst de windows-killer een Unix-achtige free(as in vrij) systeem zou worden zeg ik; ja.

Anywayzz ik heb op debian gestemd bij distro's terwijl ik ook enkele andere distro's met plezier gebruik, maar daaruit is debian nog altijd mijn favoriet. :)

• 2P
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 01:34

2P

:wq

Distro: boeit dat wat? (ik gebruik meerdere distro's: slack, debian, suse maar ook BSD)

Kernel: 2.4.x natuurlijk (ik snap niet dat er nog mensen zijn die 2.2 gebruiken)

Gebruik: thuis & zakelijk (op me stage -> Linux servers + Linux op de workstations :) thuis BSD op de server en Linux op de desktop)

Gaat Linux het ooit winnen van Windows?: boeiend, in sommige dingen is Linux beter dan Windows, maar ook andersom. Daar zie ik zo snel geen verandering in komen.

Is spellen onder Linux belangrijk?: nee, bij mij draait het toch trager dan onder Windows, dus belangrijk vind ik het niet (tenzij er goede drivers komen waardoor het grafische gedeelte minstens even snel draait als Windows).
Verder ben ik geen voorstander van Wine(X), ik zie liever native apps omdat deze veel sneller en stabieler draaien.

Verwijderd

Zoals je al aangeeft zijn er idd meer distributies dan de keuzemogelijkheden maar er zijn ook mensen die meerdere PC's hebben of mensen met een PC met meerdere OSen. Ik denk dat je daar het beste van kunt maken: welke distro gebruik je het meest en evt. het antwoord 'meerdere' en het antwoord 'iets anders' erbij. Duidelijker en representatiever. Voor kernel geldt hetzelfde: Bijvoorbeeld ik draai 1 bak met 2.2.x en 1 bak met 2.4.x.

Ik vind games @ Linux wel belangrijk omdat spellen door een grote groep gebruikers gespeeld worden. Het maakt Linux (voor gamers) een meer geschikt alternatief voor Windows. Voor mij persoonlijk is het niet zo erg boeiend. Leuk meegenomen ofzo.
Op donderdag 18 juli 2002 02:30 schreef 2P het volgende:

Kernel: 2.4.x natuurlijk (ik snap niet dat er nog mensen zijn die 2.2 gebruiken)
Zo natuurlijk is dat niet. Mogelijkheden die zo gauw in me opkomen zijn: te lui om te updaten? If it ain't broken, don't fix it?

Mijn server draait niet op 2.4 omdat de SCSI driver steeds crashed. Bij elkaar al daaagen voor op Google gezocht en het probleem hebben andere ook. Geen enkele oplossing van hen heeft mijn probleem opgelost en de server staat helaas niet om de hoek (of gelukkig want dat zou een relatief trage verbinding opleveren).

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 21:46

Confusion

Fallen from grace

Dawns_sister schreef:
Begrijp de reden van deze laatste poll niet.
[..]
Volgens mij bedoelt de topicstarter:
Poll: Zijn spellen onder Linux belangrijk?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 13:51

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Op woensdag 17 juli 2002 22:15 schreef LinuxUser het volgende:
heeft dit als doel bedrijven over te halen ook linux stuff te bouwen :D?

mijn keuze:

gentoo, 2.4.x, thuis, ja, ben er van overtuigd dat linux ooit wint, ja, spellen is belangrijk zoals al eerder genoemd.
[..]

waarom vind jij dat linux weinig kans heeft?
Je zou het eigenlijk moeten opdelen in 2 delen.
1) Workstation gedeelte
2) Server gedeelte.

1) Helaas, ik ben absoluut een aanhanger van Linux op de desktop, ook op zakelijk gebied, maar ik ben bang, dat WIndows dit blijft winnen, omdat het voor een leek gebruiker (die niet wil veranderen, omdat ze net met windows om kunnen gaan) een te grote stap is.
Het is al 100 keer verteld, Linux is erg moeilijk, als je niet weet wat wat is, en als je je er niet voor interesseerd, wordt het nog lastiger.

2) Servers op linux, MySQL server erop, of Oracle, in clusters, danwel draaiende als Webserver/router/firewall/DNS server/ Samba... Ja, dat wordt het helemaal. Deze dingen worden dan onderhouden door de beheerder, die waarschijnlijk wel de interesse heeft om daar mee verder te gaan.

Mijn mening/conclusie: Wil je (als windows gebruiker) niet leren een ander OS te gebruiken, dan moet je bij Windows blijven.

* Equator probeert ook hiermee niemand voor de schenen te trappen. Hij moest het gewoon ff kwijt.

En ff om de poll te melden, Gentoo 1,2 / 2.4.19-rc1 / thuis / nee / ja

edit:
ff mezelf ingedekt. ;)

Verwijderd

done :D

• superboer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08-2021
Slackware rulez !

8-) ;)

Geen fan van ............. ! Zelfs geen voetbalfan ! Dus kappe nou ....... !

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op F5 ramme om de laatste standen te zien :7

Debian, en ja, Linux gaat winnen en ik kan goed spellen

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 16:06
Op donderdag 18 juli 2002 09:34 schreef mithalph het volgende:
Op F5 ramme om de laatste standen te zien :7

Debian, en ja, Linux gaat winnen en ik kan goed spellen
[inkopper]
mag CTRL-R ook? :P
[/inkopper]

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 09:14

Tux

Markiedam is een poll junk :P

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• egeltje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

Poll: Kernel
• kernel 2.2.x
• Kernel 2.4.x
• Kernel 2.5.x
Ehm... FreeBSD kernel 4.5?.. :z

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 10:25 schreef paus_j_p2 het volgende:
Markiedam is een poll junk :P
explain :P

Verwijderd

Slackware + 2.4.19pre* kernel!

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-08 17:29
Op woensdag 17 juli 2002 21:46 schreef NiPeng het volgende:
Done.

Debian/2.4.x/thuis/boeie/nee

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:26
Zo, als we toch aan het kijken zijn welk OS mensen gebruiken e.d. is het ook wel leuk om te zien welke browsers mensen hier in NOS gebruiken (mijn icon logt dat, sinds een maand ofzo):

Aantal hits: 5710

Gebruikte browsers:
IE: 3693 (65%)
Mozilla: 1493 (26%)
Konqueror: 259 (5%)
Opera: 268 (5%)
Netscape: 5 (0,09%)

OSen:
Windows: 4301 (75%)
Linux: 1345 (24%)
Mac: 14 (0,25%)
Rest: 50 (0,8%)

Unieke IPs: 1642

Valt me wel een beetje tegen dat zelfs in NOS 75% van de hits van Windows-machines komt. Uiteraard zijn alleen mensen meegeteld die webicons aan hebben staan, maar dat heeft bijna iedereen toch wel?

P.S. niet zeuren over afronden en totalen van 102% e.d. het is maar een indicatie :)

Verwijderd

hmm laatste poll snap ik niet. Waarom is spellen belangrijk voor Linux? Ik heb tot nu toe nog geen spellingsfouten gezien in Linux, jullie wel?

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 13:47
Op donderdag 18 juli 2002 11:38 schreef Wilke het volgende:

Valt me wel een beetje tegen dat zelfs in NOS 75% van de hits van Windows-machines komt. Uiteraard zijn alleen mensen meegeteld die webicons aan hebben staan, maar dat heeft bijna iedereen toch wel?
Tja, ik zit nu op m'n werk en daar draait win2k. Misschien hebben meerdere mensen dat wel :)

Gestemd: RH7.3/2.4.x/thuis/boeie/ja

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 08:36
over het algemeen werk ik alleen in linux, maar als ik op de compu van mijn ouders zit( 10x zo snel :() dan wil ik nog wel eens gaan browsen met IE...

dat is het probleem, en ik denk ook voor veel anderen.

maar mijn distro??

Slackware en LFS :7

Memories of yesterday, will grow, but never die

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op donderdag 18 juli 2002 12:15 schreef InZane het volgende:

[..]

Tja, ik zit nu op m'n werk en daar draait win2k. Misschien hebben meerdere mensen dat wel :)
gaat voor mij ook op; hier adsl thuis 56kb/s (dus minder tijd/geld om online te spenderen) vandaar bij mij windows + ie

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Valt me wel een beetje tegen dat zelfs in NOS 75% van de hits van Windows-machines komt.
Waarom valt dat tegen? Mag een NOSer niet met Windows op GoT surfen? Er zijn heel wat *NIX admins die gewoon Windows als client gebruiken...

Verwijderd

ingevuld... suse 8.0, kernel 2.4.18, gebruik het op dit moment alleen thuis;

het maakt me geen f... uit of linux het van windows gaat winnen...

en games... speel ik niet.. jah.. hooguit een keertje xbill of overkill ofzow..

// ik ben nu nog even bezig aan een leuk project, maar zodra dat af is schop ik suse van mn bak af... ben die distro echt helemaal zat.. stap denk ik maar over op debian ofzow

:)

Verwijderd

Zo, als we toch aan het kijken zijn welk OS mensen gebruiken e.d. is het ook wel leuk om te zien welke browsers mensen hier in NOS gebruiken (mijn icon logt dat, sinds een maand ofzo):

Aantal hits: 5710

Gebruikte browsers:
IE: 3693 (65%)
Mozilla: 1493 (26%)
Konqueror: 259 (5%)
Opera: 268 (5%)
Netscape: 5 (0,09%)

OSen:
Windows: 4301 (75%)
Linux: 1345 (24%)
Mac: 14 (0,25%)
Rest: 50 (0,8%)

Unieke IPs: 1642

P.S. niet zeuren over afronden en totalen van 102% e.d. het is maar een indicatie :)
Ik surf op mijn werk dus automatisch Windows, want mijn PC moet opnieuw worden geinstalleerd :(

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op donderdag 18 juli 2002 12:21 schreef Bintje het volgende:
over het algemeen werk ik alleen in linux, maar als ik op de compu van mijn ouders zit( 10x zo snel :() dan wil ik nog wel eens gaan browsen met IE...

dat is het probleem, en ik denk ook voor veel anderen.

maar mijn distro??

Slackware en LFS :7
gewoon linux op pleure >:). Leren ze er meteen wat van :+

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
kut die vraagstelling deed me meteen denken aan alleen linux distro's maar er stond ook BSD bij! die roeleert natuurlijk veel meer!!!

kortom vragen beter formulieren!

Verwijderd

Nee, ik heb webicons uit staan, omdat er allerlei niet nader te noemen mafkezen zijn die hier server-side-scripts aan verbinden, om zo illegaal persoonsgegevens te verzamelen :P

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
ingevuld:

distro: slackware

kernel : 2.4.x

gebruik van linux: thuis

gaat linux het winnen van windows: boeie

is spellen spelen onder linux belangrijk: Ja :P

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Valt me wel een beetje tegen dat zelfs in NOS 75% van de hits van Windows-machines komt.
Eehm...
Hoe weet jouw script of een hit uit NOS komt? Kijk je naar de referer en fetch je die daarna, om het forum te achterhalen? Kost lekker veel traffic dan, maar goed, ik ben wel benieuwd naar die statistieken. Post ze plz.

En nog wat, kijk voor de grap eens naar de default-instelling van Opera onder het kopje 'Browser Identifier' :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

en keuze gemaakt..

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op donderdag 18 juli 2002 15:54 schreef SlaCK het volgende:
en keuze gemaakt..
Eehm... :?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Mandrake/2.2.x/Thuis+Zakelijk/Boeie/Ja

Alleen kernel wist ik niet zeker, de standaardversie bij 8.2 is 2.2.x?

/edit
Op donderdag 18 juli 2002 15:56 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Eehm... :?
Wat snap jij niet? :?

Hij heeft de poll ingevuld en vond het nodig dat te melden. Beetje onnodig, maar jij doet precies 't zelfde, een ezel stoot zich in het algemeen ... ? :9
Voor hem z'n eerste post, voor jou de 1890e, wie zou beter moeten weten |:( Ach, ik houd al op ...

Dividend for Starters

Verwijderd

*BSD/2.4/thuis+zakelijk/ja/ja

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op donderdag 18 juli 2002 15:58 schreef PromWarMachine het volgende:
Alleen kernel wist ik niet zeker, de standaardversie bij 8.2 is 2.2.x?
Run eens 'cat /proc/version'
Dan krijg je zoiets:
Linux version 2.4.19-gentoo-r7 (root@hydrogen.ceneon) (gcc version 2.95.3 20010315 (release)) #2 SMP Wed Jul 17 15:20:41

En daar staat je kernelversie dus in :)

Edit:
Wat snap jij niet?

Hij heeft de poll ingevuld en vond het nodig dat te melden. Beetje onnodig, maar jij doet precies 't zelfde, een ezel stoot zich in het algemeen ... ?
Mjah, maar zijn post was niet echt een zin. Dus ik vroeg me af, of 'ie wat te vroeg op 'Verstuur' had geklikt, o.i.d. :P

- Pastor Richards @ VCPR

• 2P
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 01:34

2P

:wq

Op donderdag 18 juli 2002 04:43 schreef dystopia het volgende:

Zo natuurlijk is dat niet. Mogelijkheden die zo gauw in me opkomen zijn: te lui om te updaten? If it ain't broken, don't fix it?
3 redenen waarom ik 2.4.x zou gebruiken ipv. 2.2.x:
- VM systeem erg verbeterd in 2.4
- TCP/IP stack ook erg verbeterd in 2.4
- Geluidskaart driver op 1 van m'n workstations werkt alleen goed onder 2.4
Op donderdag 18 juli 2002 15:58 schreef r3b00t het volgende:
*BSD/2.4/thuis+zakelijk/ja/ja
Free/Net/Open BSD 2.4 :? :P
Pagina: 1