Op woensdag 17 juli 2002 21:36 schreef helpme het volgende:
[512 MB = 128 mb per server, en 1024 MB is dan natuurlijk 256 MB per server.]
hoe bedoelen jullie dit, een server neemt toch wat ie nodig heeft, toch niet wat beschikbaar is?
[eentje met gewoon d3d en opengl ondersteuning is genoeg]
Er zit een Geforce 2 MX 100/200 in, dus dat heeft ie wel, maar er komt alleen maar een console open, dus volgens mij heeft ie ook wel genoeg aan een 4 mb pci-videokaartje.
En ik heb de search al geraad pleegd, maar daar is alleen info te vinden van servers die 1x cs draaien, en dan op een 450mhz bakkie, das toch anders denk ik.
Er komt verder een standaard hd in van 7200 rpm (denk ik) dit is toch geen bottleneck?
hoeveel geheugen moet je per cs-server ongeveer rekenen, voor zo'n 16 speler?
En hoeveel mhz moet je ongeveer rekenen per spel?
Een server, een linux server iig, cached zoveel mogelijk, hoe meer er gecached word hoe sneller het gaat, een dual cpu bak zou je al kunnen over denken in dit geval en dan 1 cpu 2 cs servers en je os, en de andere 3 servers, maar das enkel als je super performance wil.
trouwens 512/128 = 4 & 1024/256 = 4 dus dat klopt niet van 128/256 per server bij respectievelijk die geheugen hoeveelheden, maar 1024 zou moeten volstaan op een linux server.
Dat je een goede vid kaart moet hebben om dedicated server op te runnen is imo bullshit, lekker linux, lekker console, geen X, en gewoon via ssh beheren.
dus conclusie, goed os: linux, en veel geheugen