fetchmail, RCPT:TO wizl@192.168.1.100

Pagina: 1
Acties:

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik wil fetchmail draaien om de mail op te halen van een pop3-postbus. De mail die hij ophaalt, moet hij 'ongewijzigd' doorsturen naar een SMTP server (Groupwise 6) die de verdere afhandeling dan wel verzorgt.
Welnu! fetchmail haalt de post op bij pop3-box en start een smtp session met Groupwise. Dat gaat goed tot hij bij RCPT:TO komt. Hij vult dan niet de originele ontvanger van de mail (bijv. voornaam.achternaam@domein.nl) in, maar bijv. wizl@192.168.1.100. Die 192.168.1.100 is de server waarop Groupwise draait! Die kent echter de hele wizl@192.168.1.100 niet, en plempt de mail naar de postmaster . . . Wat doe ik fout?

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 20:34 schreef wizl het volgende:
Ik wil fetchmail draaien om de mail op te halen van een pop3-postbus. De mail die hij ophaalt, moet hij 'ongewijzigd' doorsturen naar een SMTP server (Groupwise 6) die de verdere afhandeling dan wel verzorgt.
Welnu! fetchmail haalt de post op bij pop3-box en start een smtp session met Groupwise. Dat gaat goed tot hij bij RCPT:TO komt. Hij vult dan niet de originele ontvanger van de mail (bijv. voornaam.achternaam@domein.nl) in, maar bijv. wizl@192.168.1.100. Die 192.168.1.100 is de server waarop Groupwise draait! Die kent echter de hele wizl@192.168.1.100 niet, en plempt de mail naar de postmaster . . . Wat doe ik fout?
Bij het doorsturen van de mail zal de MAIL FROM: het adres bevatten van de originele afzender en de RCPT TO: standaard je username en het domein van de mailserver waar je het naartoe stuurt. In dit geval is dat inderdaad wizl@192.168.1.100.

Als je dat wilt veranderen, kijk dan eens naar de manual page. Ik zie daar onder andere:
--smtpname <user@domain>
(Keyword: smtpname) Specify the domain and user to be put in RCPT TO lines shipped to SMTP. The default user is the current local user.
Succes

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
hij doet ut :) en wel met de volgende fetchmail.conf
code:
1
2
3
4
5
6
poll pop.provider.nl proto pop3 localdomains domein.nl:
  user username with pass password to * here

smtphost 192.168.1.100

set logfile /var/log/fetchmail

fetchmail haalt nu dus alle post op bij de pop3-postbus van provider.nl en stuurt alles zonder modificaties door naar smtphost :P