Toon posts:

Snelheid op netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ehb een simpel netwerkje via een edimax router 6004. Nu heb ik twee computers een Xp en een Winme machine. Beide hebben 100mbit kaarten erin en staan beide op auto. Nu maak ikverbding van Xp naar WInme via pcanywhere. ALs ik dan een bestand overzet naar mij pc komt de snel slechts op 2 megabyte...dit moet toch meer ergens rond de 10megabyte zitten of niet??? zo neit wat kan ik hier aan doen

PS de tweak voor XP heb ik al uitgeprobeerd geeft slechst 600KB extra

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:51
Het is niet XP dat je moet tweaken, maar ME.
ME is net als alle andere 9x windows versies EXTREEM slecht in netwerken.
Het beste is om op die pc ook 2K of XP te installeren.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Mjah zal je wel brakke netwerkkaartjes hebben...

Of heb je brakke drivers?
Brakke kabels...

Er kan dus zo veel brak zijn. Check alles dus even.

• FatalError
oh ja..
onder ME in de system.ini toevoegen:

[boot]
MinFilecache=8192
MaxFilecache=8192

[vcache]
MinFilecache=8192
MaxFilecache=8192

Kan ENORM veel schelen, dus probeer dat eerst maar:)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Zet beide kaarten op fixed 100 mbit/sec met negotiation uit !

Verwijderd

Topicstarter
zou met allerlei plezier winme weg gooien en xp eropzetten maar het is de comp van me moeder en die is nou niet zo dom dat ze het verschil tussen winme en xp niet merkt.....hoewel...kan het proberen :-).....anyway...ik zal dat in die boot.ini wel effe proberen

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem!!

ik heb een netwerk router etech mxstream / cable gekocht voor mijn 2 computers. Ik haal alleen maar 10 Kbs per seconde terwijl die 100 aan kan!!
Ik draai trouwens win2000!!

Wie kan mij helpen?

• FatalError
anyway...ik zal dat in die boot.ini wel effe proberen
SYSTEM.INI !!! :)

Verwijderd

Kaarten allebei op 100Mbit forceren en halfduplex modus!!!!!! dan moet t een stuk sneller gaan!

Verwijderd

Topicstarter
sorry system.ini....hehehehe ..en waarom halfduplex en niet fullduplex???

Verwijderd

Gebruik je voorgepatchte UTP kabels, of heb je ze zelf gebakken? Als het laatste het geval is, moet je daar eerst maar 's naar kijken. Daar staat en valt de kwaliteit en dus de snelheid van je netwerkje vaak mee.

• FatalError
Kabels en snelheidsinstellingen is meestal het probleem niet...
Beide pc's aarden kan wel veel schelen, als dat nog niet gedaan is.

Verwijderd

Topicstarter
de kabels zijn zelf gemaakt...maar sinds me vader dat duizende keren heeft gedaan denk ik niet echt dat daar het probleem in zit. en de pc zijn geaard endat van die systeem.ini helpt niet echt en naar 100 fullduplex zetten ook niet echt

• FatalError
Dan blijft enkel Windows ME door 2K/XP vervangen over, echt waar :)

Verwijderd

Topicstarter
okay hoe ik winme zo laten lijken dat het toe is aan vervanging???
Pagina: 1